ridkläder

Usch nu känner jag mej som en lodare. Jag rider nästan aldrig i ridkläder.. Bara vid träning =) då kanske det skulle kännas fel. Rider offtast i mjukisbyxor, jumpadojjor, ridstrumpor över mjukisbyxorna så dom inte halkar upp och ridjacka, alltid vantar å såklart hjälm.. =)
i sommras red jag i linne, shorts, BARFOTA =P när jag red dressyr till och med, men det funka ju också. =)
när det är träning så rider jag i helskodda, ridjacka, jodphur, stövelskafft, vantar, hjälm. då ser jag inte lika luffig ut :smirk:
 
När jag hoppar eller rider dressyr så rider jag i ridbyxor,ridstrumpor,stövlar,sporrar(endast vid dressyr),aa tröjor,jacka,hjälm,vantar

När jag bara ska ut å skritta så rider jag alltid barbacka i mjukisbrallor,vanligastrumpor,tröjor,jacka,hjälm,vantar ..
När ja rider ut så har jag oftast dom kläderna vid dressyr och hoppning .. fast på sommarn när man badar så blire ju BARA bikini :P gött d :P åsså på vintern så blire ju lite extra varva kläder .. :smirk:
 
Joo oftast , gillar att se prydlig ut när jag rider.
Men ibland kan det hända att ja rider i mjukisbyxor :D
Men oftast har ridbyxor,stövlar eller jodpur, Tröja väst, vantar, hjälm, Jaa det vanliga i ridväg :)
 
Nu när det är vinter och kallt brukar det bli 3 par långkalsonger, mjukisbyxor och täckbyxor över och 3 tröjor och täckjacka + halsduk och vantar. Jag har ett par skor som är 2 strl för stora på vintern så jag får plats med tre par strumpor och sockor i dem.

Ridhjälm har jag dock oavsett årstid!
 
olika.

på ridskolan har jag alltid stövlar, ridbyxor, handskar, hjälm och kort eller långt spö beroende på vad vi ska göra och vilken häst jag har.

på delfoderhästen är det olika.
men oftast skor, ridbyxor, säkerhetsväst o hjälm. ibland shortchaps ibland utan. o ibland stövlar.
men jag har ridit i jeans o andra vanliga byxor, shorts, mysbyxor.. ibland gympaskor osv..
 
tjaaa...
trampar hästen illa så kan man ju få KROSSADE tår och inte bara lite blå..
så vilket e bäst? krossade eller avlippta direkt?? :crazy:

sen så får manju kolla hur stor sannolikheten e oxå...
någon här som fått sina avklippta? :confused:
 
ska du kolla sannolikhet så ska du fråga efter alla som har stålhätta, de håller inte för vadsomhelst.. ett jämnt tryck ja de håller de för, men en häst med skor ger inte ett jämnt tryck.. trampar hästen längst ut då håller de.. trampar de på kanten där stålhåttan slutar så blir trycket för stor och det viker sig obönhörligen.. :eek:

keossade tår ja.. jag riskerar hellre det än att få dem direkt avklippta.. juh mindre blod desto bättre för min del.. och sålänge tårna sitter kvar på foten är jag glad.. :D

Fysiklektioner lönar sig :smirk:
 
ridskor med stål hätta är inte så bra att använda. om hästen skulle trampa på dina tår meddans du har dom på dig så böjs stälhättan in mot tårna å jag har hört om fall där jag praktiserade förut där folk har fått sina tår avknipsade pågrund av att dom har haft det.
 
jojo...
men krossade tår kan bli amputerade.. :crazy:

har hört detta tidigare men bara från folk som känner nåns kusins systers barn (typ)...alltså ingen direkt som varit med om det...
älskar mina skor så jag håller fast vid dom...
pållan e oskodd oxå... :D
 
e du inte fodervärd längre? till Cazmir alltså..:confused:
eller va d nån annan pålle kanske... :crazy:
 
Re: stålhätta på skor

Avknippsade tår eller ej, jag har lärt mig att man skall INTE sparka på rostiga bilar om man har skor med stålhätta på sig! :o Fick ett jätte hål i tröskellådan på min förra bil när jag gjorde det... :mad:
 
Rider oftast i "riktiga" ridbyxor ochskor, men sen kan det variera. Även mjukisbyxor brukar funka och under en period red jag bara i vanliga stretchjeans. Hjälm har jag dock alltid.
 
Re: stålhätta på skor

:rofl: :D :rofl:
oki...lovar att försöka undvika det... ;)
tur att bilen e rostig ännu då... :p
 
Re: stålhätta på skor

om jag rider lektion med sadel och så har jag ridbyxor, skor med shortchaps eller stövlar, ridstrumpor, tjocktröja, vantar och jacka om det är kallt. om jag ska rida ut barbacka eller rida barbacka i allmänhet händer det *ganska ofta* att gympaskorna åker på. då brukar ja rida me jeans ibland. Å ja rider alltid med hjälm!!! :banana: :bow: :bump: :D :cool:
 
När jag rider med sadel har jag alltid riktiga ridkläder... (Ridbyxor, läderstövlar eller kängor med höga strumpor)

Men nu när jag mest rider barbacka och det är kallt, så blir det mest vanliga träningsbyxor i fleece (ursköna) gympaskor och en tjock jacka. :)
 
:o Jag kan rida i nästan vad som helst!
Med vanlig sadel försöker jag oftast ha ridbyxor och bra skor för dom är ju så opraktiska dom där sadlarna. :D
I western-sadeln brukar jag rida i lite vad som helst, men försöker hålla mig till jeans.
Barbacka, ja, då blir det alltifrån thermo till linnebrallor, konstiga skor och mantel. :angel:
Sen ibland försöker man ju vara lite snygg också kanske...
 
Ja, alltid ridbyxor. Vid uteritt skor & shortshaps, om det är kallt skor och täckbyxor. Har särkilda stalljackor, vantar/handskar. Vid dressyrträning i ridhus alltid läderridstövlar...och hjälm förstås! :D
 
JAPP... föredrar att vara snyggt och prydligt klädd när jag rider... :)
 
beror på vad jag känner för. oftast har jag ridkläder på mig men det händer att jag rider i mjukisbrallor eller jeans o typ gympaskor eller vinterkängor.

Beror dessutom lite på vädret...
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 324
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Hej, jag är utomlands och har lite impulsivt bokat en uteritt på ett välrenommerat ställe med välmående hästar, jag har givetvis inga...
Svar
10
· Visningar
725
Senast: Lingon
·
Utrustning Jag är inne på att köpa shortchaps att ha under vintern, men har någon tips på märke/modell för riktigt breda vader?
Svar
6
· Visningar
743
Senast: Zpunk
·
Utrustning Både jag och dottern behöver skor inför vintern i stallet. Vad har ni för tips? Inga muckboots, inga fancy dyra i läder som jag ändå...
Svar
10
· Visningar
828
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp