ridkläder

L

Lizzan

Har ni "riktiga" ridkläder när ni reder jämt? Jag har shortchaps, ridbyxor, vantar, skor.....men ridkläder är ju så dyra......
 
Jag använder ridbyxor,ridstrumpor,ridskor och shortchaps,hjälm,vantar osv..

Men ikbälnd händer det väl att man kanske hoppar upp i mysbrallor och gympadojor.. :angel:
 
Ja jag har alltid ridbyxor, ridskor och hjälm när jag rider.. eller rättare sagt jag går inte till hästarna utan att ha ridskorna på mig :smirk:

Men en gång sommaren 02 så var jag ute i stallet å jobbade när hästarna gick på bete, hade baggyjeans, gympadojjor och linne.. och helt plötsligt sägs det "eftersom att ni har vart så duktiga ska ni få rida ut en sväng på lektionshästarna" ja, på med en sån där ful utlåningshjälm med stora vita bokstäver på och upp i sadeln på en av de lataste menlösaste hästarna, (lika bra det när man bara hade gympaskor :D ).. och det gick bra.. men annars rider jag inte utan riktiga ridskor och ridbyxor.. :)
 
ja, på med en sån där ful utlåningshjälm med stora vita bokstäver på och upp i sadeln på en av de lataste menlösaste hästarna,

hahahahaha :rofl:

Det låter roligt,synen av dej och den där hästen..hihi
 
har alltid ridbyxor, shortchaps eller hela chaps, HJÄLM, ridskor (gärna med stålhätta) vantar...

vill inte riskera något med att inte använda rätt utrustning plus att sambon e SUPER allergisk så jag måste ha koll på vilka kläder jag varit i stallet med så han inte svullnar upp som en hamster här hemma....
 
Måste bara varna för att ha skor med stålhätta, om hästen tampar på stålhättan kan du få alla dina tår avklippta om hästen trampar på innerkanten av den.. hellre lite blåa tår än avklippta..
 
jo inte är hjälmarna snygga heller, det finns nog ingen som ser bra ut i dom :D men hellre än sån än helt utan hjälm :smirk:
 
Ajdå,jag har stålhetta i ett par av mina ridskor.
Haf inte haft en tanke på att dom kan "klippa av" tårna.
Gäller det alla skor med stålhetta?
 
när jag rider har jag alltid riktigas ridkläder men om jag bara ska pyssla pc pilla lite granna så har jag på istort sett vad som helst.
 
Vad jag har hört så gäller det alla skor med stålhätta.. allt stål viker sig förr eller senare när det blir felaktigt belastat, så viker den sig inte efter 20 tramp så kanske de viker sig på 21:a =/
 
Alltid helskodda ridbyxor, ridskor, ridstrumpor, ridhandskar, och ridhjälm. På överkroppen har jag en collegetröja, och ibland en munkjacka också. Vintertid har jag stickade benvärmare.
 
Det verkar som om det bara är jag som alltid rider med ridstövlar. När det är kallt ute har jag kängorna på tills dess att det är dags att sitta upp.
 
nja...har väl oftast ridkläder, alltså ridbyxor och chaps, men på vintern får jag inte på mig ridbyxorna över dom tre paren långkalsingar jag har, så då blir det typ adidasbrallor eller nåt liknande över. :D
på sommaren brukar jag rida i linne och shorts, mkt säkert och bra om man ramlar av på grusväg/asfalt. :smirk:
 
Jag har alltid ridbyxor. På vintern om det är svinkallt kan jag ha täckbyxor över. Har speciella stallskor och jackor.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag är inne på att köpa shortchaps att ha under vintern, men har någon tips på märke/modell för riktigt breda vader?
Svar
6
· Visningar
743
Senast: Zpunk
·
Utrustning Både jag och dottern behöver skor inför vintern i stallet. Vad har ni för tips? Inga muckboots, inga fancy dyra i läder som jag ändå...
Svar
10
· Visningar
828
Senast: Sirap
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
1 912
Senast: valy
·
Hästmänniskan Satt och räknade och insåg att det är 9 år (!!!!!!) sedan jag sålde min fina häst!!! Känns som det var typ 1-2 år sedan. Har ridit lite...
Svar
7
· Visningar
958
Senast: cambodia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp