Ridlektion vecka 39

Status
Stängd för vidare inlägg.
Då har jag ridit min första lektion i ordinarie grupp :) Det var nära att jag fick samma häst som när jag provade en lektion i den öppna gruppen för några veckor sedan. Alla nykomlingar med okänd storlek på kroppshyddan och okända kunskaper brukar få den. Den hästen är alltså en sådan som måste ridas fram. Förvisso gick det hyfsat bra ändå den gången och jag hittade lite egen motor i den pållen men jag föredrar ändå lite piggare hästar. Jag hade tur och det gick att ordna med ett hästbyte idag.

Jag tillhör ju numera kategorin "liten vuxen" och kan även rida D-ponnyerna så det var en sådan jag fick.

Det är alltid spännande att rida en ny häst. Den här var en trevlig bekantskap även om den inte var helt enkel att böja.

Ridläraren var också en ny bekantskap. Hon verkar väldigt engagerad och det gillar jag.

Ok, ny häst, ny ridlärare och så var det "hopplektion" direkt. Nåja, bommar på marken i alla fall. Många av seniorerna vill inte hoppa så då blir det så.

Det var otroligt nyttigt att galoppera över bommarna. Jag har ju inte ridit över en bom på åratal. Ponnyn tyckte det var kul precis som jag. :) Det blev lite oväntade studs också när några hästar fjärtade och blev rädda för ljuden "där bak". :D Den ena av dem satt ju jag på, men jag satt kvar. :)

Nästa vecka kommer jag att få samma häst har jag fått veta. Det blir nog ännu roligare för det brukar alltid gå bättre än första gången man rider den. :)
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 000
Träning Jag har en häst som är mer påverkad av andra hästar än de tidigare hästarna jag haft. Lite tydligare förklaringar om olika situationer...
Svar
7
· Visningar
2 294
  • Artikel
Dagbok Nu kommer säkert endel som läser dethär tycka att det är jätte dåligt att jag skriver dethär eller att jag tänker fel och massa sånt...
2
Svar
36
· Visningar
4 766
Senast: krek
·
  • Artikel
Dagbok Egentligen förväntar jag mig inte att någon har något svar. Jag har det verkligen inte själv 😅 Som många vet har det senaste året varit...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 869

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp