Ridning i skogen på annans mark.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Givetvis finns det såna... Men man brukar inte få rida på deras privata marker så det brukar inte vara ett problem för den normala hästägaren..?!

Öh va?
Får man inte rida på överhetens marker i england?
Men det är inget problem för normala hästägaren?
Mena du tvärt om eller finns det andra lösningar?
Smörgås pålägg?
 
Ja du det är ju såhär att allemansrätten är en väldigt svensk företeelse. Så nej, här får man inte rida på någon annans privata mark, vare sig det är en Lord eller den lokala bonden som äger marken. Däremot finns det mycket skog och mark som t.ex. ägs av the Army som man får rida på om man betalar x antal pund per år. Windsor Great Park är ett annat ställe som funkar så också. Och så finns det ju ställen som New Forest, Dartmoor, Exmoor, Epping Forest etc där man kan rida fritt. Men det är väldigt många ryttare som är hänvisade till mer eller mindre trafikerade vägar, och som måste transportera sin häst om de vill rida ut. Det är lyx här att ha hästen nära en skog där man får rida.....!

(Vet inte riktigt varför jag orkar lägga ut, men......)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Eller går det helt enkelt inte fram? Jag var ute och red igår kväll, det var en jättefin kväll och ridningen gick bra. Ändå kommer...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 334
Senast: Lavinia
·
H
Hästmänniskan Hej! Jag har några frågor gällande ridning och allemansrätten! Har läst en massa som att: "det är inte tillåtet att rida på...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 048
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp skäller på män
  • bandage på katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp