Ridresor - vart ska man åka? :)

Sv: Ridresor - vart ska man åka? :)

DEn här gården jobbade jag på i fyra månader... Går utmärkt att göra andra "ohästiga" saker också...

länk borttagen enligt de regler du och jag godkände när vi blev medlemmar på bukefalos

Mvh

Moderator
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Ridresor - vart ska man åka? :)

Jag har varit på White Stallion Ranch i Arizona, inte så stora vyer men cool natur eftersom det är öken. Lyxig ranch. Man kunder rida ca 2 ggr per dag. Man fick fösa lite kalvar, testa barrell racing (privat lektion) annars var det uteritter i skritt, trav och galopp.

Upper Canyon Outfitters i Alder, Montana. Snacka om vyer. Herregud!
Var bara där 1,5 dag. Boendet var trevligt, maten var god, hästarna fina. Vet inte hur mycket ridning som ingår om man är där längre tid men de var väldigt trevliga att ha att göra med. Mycket klättring med hästarna eftersom det ligger i Klippiga Bergen.

De erbjöd även jakt och flugfiske.
 
Sv: Ridresor - vart ska man åka? :)

Jag var på Flowerhill, Irland i en vecka förra året. Det är terränghoppning som står på schemat. Åkte ensam, men träffade massa nya människor där och Irland är ett land jag rekommenderar varmt. Det finns även ett ställe som arrangerar långritter och man kan rida ut på en ö, minns inte vad det hette men det går säkert att googla fram svaret. :)

Jag stormtrivdes på Flowerhill i alla fall. Man rider 1,5 timmes terrängpass två gånger om dagen, sen kan du ha tur att få rida en liten uteritt mellan passen. Vi fick hoppa mycket terränghinder när jag var där, även om vi inte kunde rida på alla åkrar/marker pga den regniga sommaren som var.
Hästhållningen är okej och det märks på hästarna att de trivs. Det var aldrig en tråkig dag där.

Ska troligen åka tillbaka i oktober och medverka på min första jaktritt också. :D
 
Sv: Ridresor - vart ska man åka? :)

Härligt det låter! Jag åker till Castle Leslie på Irland nu i slutet av april på en veckas terrängträning, är taggad till tusen :D

Hur gjorde ni med packning, körde ni hjälm, stövlar och säkerhetsväst i vanliga resväskan? Känns somdet knappt kommer bli plats över :p
 
Sv: Ridresor - vart ska man åka? :)

Jag brukar köra hjälmen i handbagaget så jag vet hur den behandlas. När jag var iväg och hoppade fälttävlan på Irland så hade jag en väldigt stor väska med mig för att få ner allt incheckat bagage. ;)
 
Sv: Ridresor - vart ska man åka? :)

*kl*

Jag var 2011 i Idaho, USA och red. Var en av de bästa veckorna jag upplevt och tänker på det nästan dagligen fortfarande.

Det var på en mindre ranch in the middle of nowhere på gränsen till Montana och några mil väster om Wyoming och Yellowstone.

Det är en familj som håller i det och den veckan jag var där hjälpte vi till att flytta deras unghästflock. Normalt sett bodde man i tält i fyra nätter när man var ute och då var det grillning och lägereldsprat på kvällarna och frukostägg och pannkakor var tillagade över öppen eld och de andra nätterna sov man i små timmerstugor på gården. Det låg utanför mobiltäckning och utan el. Dusch utomhus och utedass men detta utan att kännas jobbigt spartanskt då det hölls fräscht och ordnat så mest härligt avslappnat.
Man är 8-10 st max varje vecka så man blev en del av familjen.

Fantastisk natur, man deltog i själva hästfösandet så mycket man ville (vi var bara två st just min vecka så vi var tvungna att hjälpa till vilket var skitkul) annars kunde man ju bara rida med och följa. Maten var fantastisk och familjen så oerhört välkomnande.

Vill man ha en så riktig och naturlig häst/cowboyupplevelse i USA som är möjligt utan att man känner någon privat så kan jag starkt rekommendera detta stället. Jag går i planer att åka dit igen.
 
Sv: Ridresor - vart ska man åka? :)

*kl*

Jag var till Ungern i September förra året med 9 stallkompisar. Westernranch med FANTASTISKT fint boende, mat och service. De var väldigt måna om sina hästar och bortsett från tråkiga hagar såg hästarna ut att ha det toppen. Vi red lektion i paddock första dagen för att lära oss ridstilen och hästarna. De var verkligen inga turridningshästar i min bemärkelse utan man var tvungen att verkligen rida dem, dock var även nybörjare välkomna med tanke på första dagens lektion, och de sa att nybörjare oftast lärde sig fortare (svårt för oss engelska ryttare att anpassa oss, svårt att lära gamla hundar sitta ;) ) Andra dagen härlig långtur med långa galopper över sanddyner.

Framförallt var själva ranchen helt otrolig. Även om ridningen också var bra! Rekommenderas!
 
Sv: Ridresor - vart ska man åka? :)

Hejsan! Jag var förra sommaren på ridweekend till London! Det är verkligen något jag rekommenderar...underbara hästar och instruktörer, samt låg ridskolan i en flera hektar stor national park, så otroligt fint landskap och teevliga människor!:) oxå ett stort plus för att det går relativt snabbt att flyga dit! I år blir det ridning på islandshästar i Danmark, och önskar att resan blir lika fin som i fjol! :love:
 

Liknande trådar

Gnägg Sambon öppnade upp för att vi kanske har råd med en ridresa till sommaren :banana: Problemet är att det finns så otroligt mycket att...
2
Svar
24
· Visningar
3 090
Hästmänniskan Jag har en gammal dröm om att åka till USA på en riktig cowboy-ridresa. Nån romantisk dröm sedan tidiga tonåren då The Horse Whisperer...
Svar
15
· Visningar
2 704
Senast: YlvaG
·
Äldre Kanske blev rubriken lite missvisande, jag är inte efter "tänk på det här" i första hand, utan tips på resmål och aktiviteter! Jag är...
Svar
10
· Visningar
1 839
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
6 721
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp