Ridresor - vart ska man åka? :)

Sv: Ridresor - vart ska man åka? :)

ok.
Berätta när du kommer hem hur det varit. har alltid viljat åka på en sådan
 
Sv: Ridresor - vart ska man åka? :)

*knapplån*

jag ska till Island på måndag.. får jag ta med ett par nytvättade ridbyxor eller är det förbjudet?
 
Sv: Ridresor - vart ska man åka? :)

Jag försökte prata med tullmannen som jobbade när jag kom till Island för att rida för några år sedan, med erfarenhet av Australien/NZ så tänkte jag säga till iaf att jag hade tvättade ridkläder (Virkon S) och nya lädersaker (skor, leggings) med. Men han var inte så intresserad ;)
Det brukar väl vara lädersaker de kan vara noga med (tex sadlar).
 
Sv: Ridresor - vart ska man åka? :)

så det är lugnt tror du?
mina är bara vanligt tvättade.

jag känner inte för att rida 6 timmar i jeans :D
 
Sv: Ridresor - vart ska man åka? :)

kl - här är Bulgarien beställt till september :) Vi är åtta ridkompisar härifrån som åker tillsammans. Ska bli spännande, Bulgarien är inte ett land jag vet så mycket om...
 
Sv: Ridresor - vart ska man åka? :)

Ridkläder som går att köra i maskin har jag kört i maskin. Skor, hjälm och chaps har jag använt virkon-s på. Har haft med ett intyg på rengöringen varje gång men aldrig behövt visa.

Var ska du rida? Vilken del av Island?
 
Sv: Ridresor - vart ska man åka? :)

Jag åker också till Bulgarien, fast jag åker i Augusti. Vi kommer rida 4-6 timmar om dagen och sova på olika ställen varje natt! Vi rider genom balkanbergen så mycket klättring lär det ju bli :-)
 
Sv: Ridresor - vart ska man åka? :)

Vad heter er resa? Vår heter "Krushunas vattenfall". Ja, upp i bergen har jag uppfattat det som. Ska bli kul!
 
Sv: Ridresor - vart ska man åka? :)

Jag var på Azorerna hos en svensk familj. Bra hästar, utmärkt mat, fantastiska naturupplevelser. Ibland red vi 5-6 timmar och blev hämtade för att åka tillbaka. Mkt prisvärt tycker jag.:)
 
Sv: Ridresor - vart ska man åka? :)

Jag var i Paraguay också, vi föste lite boskap och i övrigt var det uteritter i naturen. Ett intressant land att åka till och nära till Iguazu världens 3:e största.

Har för övrigt ridit i Västindien i samband med segling och även på Tahiti.

Frågan är vad du främst söker. Att få fantastisk ridning eller fantastiska naturupplevelser på nya platser svårt att få båda delar.

Island även där fantastiska upplevelser och man kan rida i timmar men som sagt det beror på vad för slags upplevelse du vill ha.
 
Sv: Ridresor - vart ska man åka? :)

Ridkläder som går att köra i maskin har jag kört i maskin. Skor, hjälm och chaps har jag använt virkon-s på. Har haft med ett intyg på rengöringen varje gång men aldrig behövt visa.

Var ska du rida? Vilken del av Island?

det gick bra att ta med ridbyxorna =)
dom va tvättade vanligt i maskin

vi red med eldhestar till de heta källornas dal
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/994277_10151551011848192_1727380850_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd....206/996185_10151551012878192_1844434811_n.jpg
 
Sv: Ridresor - vart ska man åka? :)

Man får ta med ridkläder, masintvätt funkar, de som inte kan tvättas sak desinficeras. Man behöver inte intyg länger men förr behövdes det tydligen.

Jag undrar också var du ska. Åker själv dit snart....längtar.
 
Senast ändrad:
Sv: Ridresor - vart ska man åka? :)

Låter bra! Det tråkiga med att åka själv är ju enkelrumstillägg, men man kanske kan hitta någon att dela rum med så att man slipper det. Island låter också jättehärligt, men inte den här gången då jag vill åka dit med sambon som inte rider.

Jag ska åka till Island med make som inte rider. Finns ju väldigt bra samarbete mellan hotell och turridningsföretag. Maken kan undersöka de Geothermiska platserna jag redan kollat på en tidigare resa medan jag rider. Funkar ju att göra egna saker en dag om man har några dagar på sig. En kombo, alltså :D
 
Sv: Ridresor - vart ska man åka? :)

KL
Någon som har tips på westernridning i USA, storslagna vyer, inte nödvändigt att fösa kor, inte för spartanskt boende.
 
Sv: Ridresor - vart ska man åka? :)

ok.
Berätta när du kommer hem hur det varit. har alltid viljat åka på en sådan

Jag trivdes väldigt bra!
Bra kvalitet på boende, hästar, utrustning, mat osv.

Kommer antagligen åka tillbaka en gång till under deras sommar, men även på andra ridsafaris i Afrika jag fick tips av från dom andra i gruppen.
 

Liknande trådar

Gnägg Sambon öppnade upp för att vi kanske har råd med en ridresa till sommaren :banana: Problemet är att det finns så otroligt mycket att...
2
Svar
24
· Visningar
3 089
Hästmänniskan Jag har en gammal dröm om att åka till USA på en riktig cowboy-ridresa. Nån romantisk dröm sedan tidiga tonåren då The Horse Whisperer...
Svar
15
· Visningar
2 704
Senast: YlvaG
·
Äldre Kanske blev rubriken lite missvisande, jag är inte efter "tänk på det här" i första hand, utan tips på resmål och aktiviteter! Jag är...
Svar
10
· Visningar
1 839
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
6 721
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp