Ridskolehästen Bella sköts troligen med pistol

Det har snart gått tre månader sen ridskolehästen Bella sköts i hagen i centrala Norrköping, mitt på dagen under ett pågående ridläger. Utredningen av kulan visar att hästen sköts med ett finkalibrigt vapen på relativt nära håll.
 
Får väl hoppas att Norrköpingspolisen ligger på samma nivå som Alingsåspolisen var på slutet av 90-talet då det var många attacker på hästar i Sjuhärads området. Utredande polis sade då att om den misstänkte låg i eller utanför en box/spilta med huvudet inslaget med "spår av hästsko" i såret och knölpåken med påspikad hästsko låg bredvid skulle ärendet ändå betraktas som "tragisk olycka" pga att hästarna inte känner förövaren....
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 091
Senast: Cambrie
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 304
Hästvård Hej! Har en häst som vi upptäckte en svullnad på insidan av höger bak på gaffelbandet, visade sig vara en gammal gammal skada som...
Svar
5
· Visningar
1 155
Senast: Sirap
·
  • Artikel
Dagbok Vet inte om jag bara haft otur eller om det är något annat tok. De senaste 5 åren har jag varit på 5 olika arbetsplatser. 2018 var jag...
Svar
4
· Visningar
1 707
Senast: Gotthard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp