Ridskoleryttare 2020

För att det har förekommit mobbing mot andra elever när det lagts ut filmer på sociala medier.
Åh, det va tråkigt. :( Riktigt tråkigt när det förstör för andra, synd att ni inte får filma och sen t ex. inte lägga ut filmerna men kunna se på dom själva åtminstone för att se hur man egentligen rider. Tycker själv inte om mobbning (själv varit utsatt). :(
 
Åh, det va tråkigt. :( Riktigt tråkigt när det förstör för andra, synd att ni inte får filma och sen t ex. inte lägga ut filmerna men kunna se på dom själva åtminstone för att se hur man egentligen rider. Tycker själv inte om mobbning (själv varit utsatt). :(
Ja verkligen tråkigt, på alla sätt och vis. Är såklart glad för att ridskolan har tagit tydlig ställning men såklart tråkigt när det går ut över dom som gör rätt.
 
Ja verkligen tråkigt, på alla sätt och vis. Är såklart glad för att ridskolan har tagit tydlig ställning men såklart tråkigt när det går ut över dom som gör rätt.
Ja, det är ju bra att de gör något för att det inte ska fortsätta. Brukar alltid va så att de som sköter sig sällan förstör medan de som inte sköter sig förstör för dom som sköter sig.
När coronan lagt sig kanske ridskolan själva kunde ha någon som filmar en lektion och sen typ lektionen efter eller på någon teoridag sitta och titta på den gemensamt och gå igenom varför hästen gör si eller så.
Bara spånar lite nu, filmning är jättebra. Är det även filmförbud om det är tävling t ex? Privatlektion osv?
 
Hur kommer det sig att ni har filmförbud? Nyfiken här nu.
Vi får filma och lägga ut om det ger bra reklam för klubben så att säga, finns även en hel del filmer jag inte lagt ut.
Några av lägren jag varit på har vi filmat under lektion och sen suttit på kvällen ihop med ridläraren och diskuterat. Det är jättenyttigt att kunna se va man egentligen gör där på hästryggen.


Det är verkligen jättenyttigt, jag har rätt mycket film där jag rider och det är otroligt nyttigt för sig själv att se vad man gör och ser vad man borde göra som man kanske inte riktigt lyckats med.
 
Nu har jag nästa gång jag har privatlektion bokat WE-lektion för min ridlärare på den hästen jag rider mest. Känns kul och inspirerande att prova det. Vi skulle egentligen haft WE på vår förra ridlektion på ridskolan men dels var inte hela gruppen med och sen blåste det så mycket i byarna att tjuren ( i trä) tidigare på dagen hade blåst omkull så det var inte helt safe att göra det. Får väl se om väder och vind och underlag tillåter att jag har welektion nästa gång! @Hoarfrost blev lite inspirerad när du skrev om din kurs!
 
Markarbete idag, fick rida det lilla stoet idag. Inte helt säker på va man kallar hennes färg, hon är inte ett ren skimmel, hon har typ en vit snopp på mulen bland sina bruna hår.
Den här bilden är lite redigerad men det som ser grått ut bland hennes hår är egentligen bruna. Så hon är brun/vit.
Väldigt snäll, får lite unghäst känsla när man rider henne. De blåa plastbommarna i ridhuset är läskiga.

Foto 2020-11-07 12 45 04.jpg


Vi skrittade fram och hon kändes väldigt seg, kändes nästan som jag hade behövt sporrar. Hade bara ett spö (petade till henne med det några gånger men fick knappt någon reaktion och vill inte ta till hårdhandskarna) och ville inte sitta och "tjata" på henne med mina skänklar, ville få henne i en mer aktiv skritt. Ju mer lektionen fortlöpte ju bättre gick det.

Traven gick lite bättre, jag var glad att mycket av lektionen reds i trav och galopp. Hennes sadel var hemsk för mig att sitta i skritten, det var något som gjorde ont i mina sittben när jag satt i den. Får jag henne någon mer gång blir det min gelpadd på sadeln.

Det var tredje gången jag red henne och av de få gånger jag ridit henne märkte jag ändå lite skillnad på henne. Hon ångade inte på i galoppen och orkade bära sig genom hörnen, välte inte inåt på samma sätt som hon gjort tidigare. Så märks att hon börjat gå lite fler lektioner och börjar få lite styrka.

Vi började med en bomövning väldigt lik den vi hade ridit på hopplektionen, vända upp på medellinjen mellan två blå plastbommar, sen över en travserie, genom två plastbommar igen, antingen vända höger eller vänster vid nästa kortsida (tanken var att varannat varv skulle man ta det hållet man inte tog förra gången). Tog man t ex. åt vänster skulle man flytta in dom från fyrkantsspåret (jag fick rida mer som en stor båge och va glad om hon flyttade något steg), tog man istället åt höger så var det galopp på den långsidan.

Ibland var det bättre att ta åt samma håll som man ridit varvet innan då det var många som var där man egentligen skulle ha ridit för att undvika korvstoppning. Galoppen gick riktigt bra, hon var lite taggad så även när vi vände åt det hållet där det bara var trav taggade hon som om vi skulle galoppera.

Ändå väldigt nöjd att hon vågade gå mellan de läskiga blå bommarna även om hon sneglade lite skeptiskt på dom.

Sen skulle vi trava mot ett kryss (de 4 uppvärmningshindren vi hade på hopplektionen stod kvar och detta krysset var det ena av dom), landa i galopp och sen sakta av till trav när vi kom ut på fyrkantsspåret och sen rulla på i 3 varv.
Hon hoppade väldigt stort över krysset och jag var inte riktigt med så hamnade lite på efterkälken men följde ändå med, hon fick massor av beröm för att hon gjorde rätt.
De två andra gånger vi kom gick det mycket bättre och jag var med min eftergift i handen också. :)
Sen bytte vi varv och gjorde likadant på det andra krysset på samma långsida fast i andra änden av ridhuset.

Sen bytte vi varv och skulle hålla galopp hela tiden, hoppa det första krysset (vänder in lite halvt snett igenom från C), fortsätta i galopp rida långsidan ner sen vid A vända mot E (tror jag det blir) och hoppa ett räcke snett (precis samma som vi hade gjort på hopplektionen) och rulla på så i några varv.

Det blev lite korvstoppning mellan varven då vi skulle försöka hålla avstånd, men det var några som inte fick fram sina hästar och någon vägrade eller sprang bredvid, så det blev inte riktigt som planerat. Jag hade lätt kunnat rulla på övningen men i och med att jag var tvungen att försöka visa hänsyn till de övriga så blev det inte så bra, men vi fick till några bra språng i alla fall.

Sen avslutade vi med att hoppa en liten bana, då skulle vi komma i galopp på krysset vid C, rida hela långsidan ner, rida förbi A och sen vända upp på kvartslinjen (om jag inte missminner mig nu) och komma på 2 räcken som stod där innanför spåret utmed långsidan, sen fortsätta i galopp förbi C och vid B vända i en svag båge mot A för att komma på det sista krysset.

Hon hoppade jättefint, och jag var jättenöjd. Avslutningsvis skulle vi trava av dom lite innan vi skrittade av. Jag testade i traven att sätta mig ned och se vad som hände om jag la till lite ben samtidigt som jag hade stödet i tygeln, jodå hon sökte sig nedåt kan inte påstå att hon gick på tygeln men det var åt det hållet.

Det var en väldigt svettig häst efter lektionen och hon skummade så hon hade vitt läppstift. :p
Får se om jag får henne nästa lektion också, väldigt trevlig häst, som troligen kommer bli bättre och bättre ju mer hon kommer in i verksamheten.
 
@TheRedLightning skimmel kan ha tecken (bläs, strumpor etc) precis som andra hästar. När hästen blekts av helt syns de dock bara om man blöter hästen eller på t ex mulen (rosa hud) och andra I princip hårlösa ställen
Hon är ingen "ren skimmel" (som t ex. skimmel valacken han har blivit vitare sen han kom till ridskolan, den här stoet har inte ändrat färg alls) i alla fall, vet det finns fler färgbenämningar inom skimmeln, flugskimmeln, tigrerad osv. Kan inte riktigt pin-pointa vilken kategori hon tillhör. Hon har bruna ben och de vita är inte så utbrett, hennes man och svans har inget vitt i sig. Tror hon är 9 eller 10 år.
 
Hon är ingen "ren skimmel" (som t ex. skimmel valacken han har blivit vitare sen han kom till ridskolan, den här stoet har inte ändrat färg alls) i alla fall, vet det finns fler färgbenämningar inom skimmeln, flugskimmeln, tigrerad osv. Kan inte riktigt pin-pointa vilken kategori hon tillhör. Hon har bruna ben och de vita är inte så utbrett, hennes man och svans har inget vitt i sig. Tror hon är 9 eller 10 år.

Det finns bara två typer. Avblekbar skimmel, och konstantskimmel. En Avblekbar kan bleka olika snabbt. Flugskimmel är ingen egen färg, utan en Avblekbar skimmel som får flugprickar med åren. Den på din bild är en Avblekbar skimmel. Dvs en vanlig skimmel.

Sen kan grundfärgen vara t ex tigrerad och ha olika spännande anlag. Och som sagt hur långsamt de bleker är otroligt individuellt.
 
Ja, det är ju bra att de gör något för att det inte ska fortsätta. Brukar alltid va så att de som sköter sig sällan förstör medan de som inte sköter sig förstör för dom som sköter sig.
När coronan lagt sig kanske ridskolan själva kunde ha någon som filmar en lektion och sen typ lektionen efter eller på någon teoridag sitta och titta på den gemensamt och gå igenom varför hästen gör si eller så.
Bara spånar lite nu, filmning är jättebra. Är det även filmförbud om det är tävling t ex? Privatlektion osv?
Jag vet inte om det är filmförbud på tävling faktiskt. Privatlektion kan jag inte tänka mig, men å andra sidan vet jag inte om man ens kan ta privatlektioner på ridskolehästar på min ridskola. Jag är ju ny där sedan denna termin så har inte så bra koll men har sett kapparna och infon om filmförbud både på ridskolans anslagstavla samt hemsida och sociala medier.
 
Jag vet inte om det är filmförbud på tävling faktiskt. Privatlektion kan jag inte tänka mig, men å andra sidan vet jag inte om man ens kan ta privatlektioner på ridskolehästar på min ridskola. Jag är ju ny där sedan denna termin så har inte så bra koll men har sett kapparna och infon om filmförbud både på ridskolans anslagstavla samt hemsida och sociala medier.
Ah, utgår från hur det funkar där jag rider. Glömmer bort att det kanske inte funkar likadant överallt. 😅🙈
 
Jag har varit dålig på att skriva i tråden nu under hösten 🙈. Ett tag kände jag att det mesta stod still men nu har jag haft några kul lektioner.

Är så avundsjuk på er som har film på när ni rider (vilket jag nog skrev förra året också, haha)! Jag har inga kompisar som rider (har iofs varit olämpligt att ta med dem nu under pandemin ändå) så jag har knappt ett enda klipp på mig själv. Min femåring var med mig några gånger i somras och försökte faktiskt filma lite men det blev en del tumme på linsen och film på taket för att hon tänkte på annat :laugh:.
 
Hopplektion med skäckstoet, vi värmde upp med en travserie på medellinjen och sedan när man kom till kortsidan skulle man vända upp till höger, sen skritta lite på den långsidan sen fram i trav, vända upp på medellinjen igen rida över bommarna igen, vända till vänster och på den långsidan var det lite typ skänkelvikning innåt och sen uttåt, var mer flytta för skänkeln.

När vi precis hade börjat övningen och jag ska svänga upp på medellinjen fick jag inte alls till det och vi missade totalt bommarna, fick göra om och det gick mycket bättre (hade inte riktigt förstått övningen, så var nog lite förvirrad i hjärnan detta märktes även senare också).
Den övningen flöt på bra sen.

Sedan delades vi upp i två grupper, nu var det dax för galopp och hoppa fram. Tanken var att vi var 2 stycken på vardera sida och skulle lägga en volt i skritt och sen fatta galopp ur volten. Jag tyckte ridläraren sa att vi skulle lägga en volt tillbaka så det blev helknas, men gick bra ändå, sen gick det mycket bättre. Vi skulle galoppera på fyrkantsspåret och så fanns det 4 olika hinder man kunde välja på, man fick hoppa vilka man ville och i vilken följd som helst. Max 3 per varv, helst 2. Det blev lite olika för min del då jag försökte variera mig en hel del (om länken funkar nedan så finns det två filmer på insta från passet).
När vi red i vänstervarv gick det inte alls lika bra, hade för långa läder så fick inte till det så bra, sen kortade jag dom och det gick mycket bättre i högervarvet.

När alla värmt upp i båda varven var det dax att börja hoppa, vi började med att vända upp på medellinjen i trav och hoppa en liten studs av två kryss, sen skulle vi känna vilken galopp hästen landade i och sen svänga åt det hållet vid nästa kortsida. Det gick inte alls för mig, jag kan verkligen inte känna vilken galopp hästen har (jag är medveten om det och är något jag behöver öva på). Så ridläraren fick säga vilken galopp hästen hade för att det skulle bli rätt, var en två gånger hon inte sa något och då skulle man försöka själv. Jag hade ingen aning så chansade, hade försökt fatta högergalopp över hindret och svängde höger, det var rätt. Nästa gång landade vi i någon galopp, jag visste inte vilken och skulle svänga åt höger men hästen svänger själv åt vänster och det var rätt. Hon har ingen lätt galopp att känna om det är rätt eller fel när man svänger heller.

Sen byggdes medellinjen på med en oxer ett galoppsprång från studsen. Vi fick fina språng över den och inte en enda vägran, vilket jag kände mig väldigt glad och stolt över att ha kommit så långt med henne att jag vågar igen. :D

Sist byggdes linjen på ytterligare med ett räcke efter oxern tror det var typ två galoppsprång efter oxern, vi hoppade den några gånger, sen skulle vi avsluta med att hoppa linjen och vända tillbaka och hoppa sista räcket snett.
Vi hoppade hela linjen och det gick bra, sen landade hon i vänstergalopp och vi tar svängen för att komma på räcket snett. Jag kände redan i anridningen att något inte riktigt kändes rätt och vi kom lite för långsamt, så fick ett stopp till följd av det.
När jag la en volt och kom igen hoppade hon som en klocka.

Vi hoppade hela den linjen en gång till, hon landade i högergalopp och vi skulle svänga åt höger, men den hästen är en sådan häst som lär sig övningen och vi hade svängt åt vänster rätt många gånger innan, så hon ville åt vänster, jag åt höger, så blev ingen jättesnygg sväng men vi kom åt höger och kom sedan fint på räcket.

Överlag är jag väldigt nöjd med lektionen, märkte att det hade varit höstlov tyckte inte alls jag red lika bra som vanligt, men ändå nöjd som sagt med tanke på hur långt jag kommit med den hästen. :heart

Oj, vilken snäll häst! Ser ut som en jättebra ridskolehäst, bussig och gör jobbet. Det är så man vill att de ska vara.
 
Hon är ingen "ren skimmel" (som t ex. skimmel valacken han har blivit vitare sen han kom till ridskolan, den här stoet har inte ändrat färg alls) i alla fall, vet det finns fler färgbenämningar inom skimmeln, flugskimmeln, tigrerad osv. Kan inte riktigt pin-pointa vilken kategori hon tillhör. Hon har bruna ben och de vita är inte så utbrett, hennes man och svans har inget vitt i sig. Tror hon är 9 eller 10 år.
Det ser ut som en ren skimmel som inte har skimlat av så mycket. Hon lär bli vitare med åldern, det är olika för olika hästar hur fort det går. Tigrerad är en annan färg, inte en variant på skimmel.
 
Lektion i går. Fick min favorithäst och blev som vanligt lycklig ända in i märgen. Vill bara ha flera miljoner så jag kan köpa honom och vara med honom jämt :o

Han gick lektionen innan och jag tyckte han gick konstigt i traven. Absolut inte halt/ont eller så men något hade hänt med traven. Tänkte att det kanske hade att göra med att han inte riktigt jobbade och trampade under sig eller så. Lektionen innan är ju två nivåer under oss och han är inte lätt att rida "rätt".

Vi började med att skritta fram hästarna och han gick som han brukar innan man hunnit jobba ihop honom - kikar på stjärnorna, spänner underhalsen, är av på mitten och släpar bakhovarna efter sig. Han ser ut som en giraff blandat med en kalv och det är inte vackert. Lyckades dock få honom att slappna av i underhalsen redan här vilket ju gav hopp om resten av lektionen :D
Jobbade mest med att försöka locka honom till att slappna av i underhalsen där, och då ta bettet mer ärligt - kändes lite som att man hade noll kommunikation via bettet.

Vi red skänkelvikningar på bågar. Från kortsidans hörn, till medellinjen, och tillbaka till andra kortsidans hörn. Vi hade koner som markerade vägen. Så stooora bågar. Gick okej först i skritten. Herr drömhäst är riktigt knepig att rida rakt utan att han blir banan i skänkelvikningarna. Fick honom dock att flytta bra med fötterna. Tyvärr spände han underhalsen flera gånger i skänkelvikningarna men då gick jag faktiskt bara ur dem innan han låste sig så, och efter första flyttningen tyckte jag han var lättare att kommunicera med, lyssnade bättre och hade slappnat av i underhalsen nästan helt.

Vi började sedan med en travövning då vi skulle rida kvar på bågarna men vid varje kon skulle vi göra förhållningar och ställa hästarna noga. Här fick jag känna på det där konstiga i traven. Han är ju normalt en sävlig häst med stora rörelser och känns lite som ett stort skepp, men nu var traven otroligt "stor". Kändes helt knasigt, det blev nästan lite som att det blev ett extra svävmoment som i galoppen. Rörelsemönstret gick så otroligt långsamt att jag tyckte det var svårt att rida så långsamt - men ändå gick det inte långsamt framåt :confused: När jag kollade i spegeln hur han egentligen gick såg det inte konstigt ut alls, lite lång och trampade inte perfekt under sig men väl på väg dit, vilket gjorde mig ännu mer förvirrad.
Försökte peppa på honom genom att göra förhållningarna i övningen tydliga och verkligen trava på framåt emellan, men det hjälpte inte utan det konstiga extra svävmomentet blev bara längre.

Vi klämde sedan in en galopp i travövningen där vi skulle galoppera på kortsidan från kon till kon och sedan in på bågen i trav och göra förhållningen uppe i toppen på bågen. Här någonstans började den konstiga svävtraven minska, och han kändes lite mer som en vanlig häst igen. För att avsluta övningen galopperade vi ut på fyrkantspåret något varv och in på volterna något varv. Jag brassade på lite på långsidorna där eftersom jag tänkte att han kanske kunde få lite piggare ben då.

Efter den galoppen blev han faktiskt mycket bättre, mjuk i halsen och formbar samt att det gick lättare att rida honom lite peppigt uppåt vilket minimerade den konstiga traven, vi fortsatte med trav i bågarna och galopp på kortsidorna och han blev lite taggad. Toppen för när han taggade till lite försvann den konstiga traven. Så jag jobbade lite för att få honom att tagga till mer, snabba skänklar och klapp när han gjorde rätt. Efter ett tag var han faktiskt riktigt fin och resten av lektionen kunde jag sväva runt på mina små rosa drömhästmoln :love:

Efter lektionen pratade jag och ridläraren om den där konstiga traven och hon hade uppfattat exakt samma sak. Han var krasslig för två veckor sedan och vilade lite, och när hon hade ridit honom efter det några gånger innan han fick gå lektioner igen upplevde hon samma. Hon sa att det går liksom inte att rida så långsamt, precis vad jag hade känt. Men hon tyckte han hade gått väldigt fint ändå och att jag fick någon slags ordning på traven tillslut. :up: Vi diskuterade lite vad det kunde vara som gjorde att det kändes så konstigt och hur hon försökte hjälpa honom ur det och hur jag hade lyckats under lektionen. Nyttigt prat. Älskar ridläraren!

Edit: Missade ju det men jag jobbade även vidare med de saker jag lärt mig på kursen. Ska försöka nöta det nu så att det sätter sig någorlunda i muskelminnet.
 
Vi hade en jätterolig WE-, lektion igår på ridskolan. Vi hade lans (eller läs träpinne) där vi skulle fånga en ring på tjuren och sen rida runt paddocken med det och släppa ner lansen i tunnan igen. Sen hade vi bro att gå över, göra halt mellan två stolpar och flytta en kopp från den ena till den andra stolpen. Sen hade vi en tunna där det stod en sak på som vi skulle lyfta över huvudet och sätta tillbaka på tunnan. Vi hade också parallellslalom.

Vi fick välja gångart själva jag valde skritt på allt utom parallellslalom där jag töltade. Det var kul och utmanande för man ska rida på en hand hela tiden och ta sakerna med den högra handen. Avslutade med galopp på fyrkantsspåret där jag red på en hand riktigt härlig känsla!
 
Inte uppdaterat på två lektioner! Förra veckan var det markarbete och små skutt över sockerbitar. Jag är så otroligt hopprädd och tappar alltså all ridning så fort det står minsta tillstymmelse till hinder i vägen :crazy: Fick stora stoet som jag brukar rida, hon som går som en ångvält. Hon tyckte det var SUPERKUL med markarbete och jag spenderade största delen av lektionen med att sitta tungt i sadeln och tänka "vänta, vänta, vänta" medans hästen var mer "TJOHO! :bump:" Men det var kul! Tog dock inga skutt över sockerbitarna, det var jag för feg för och pratade med ridläraren om det också. Men var ändå nöjd med passet, hästen var så glad och det gjorde mig varm i själen :heart

Nu har jag däremot gått hela veckan och bävat mig inför dagens lektion då det stod hoppning på schemat.

Så kom dagens lektion, och jag hoppade! :love: Fick stallets snällaste hopphäst och han skötte rubbet! Det enda jag behövde tänka på var att rida framåt, styra och följa med i sprången. Det gick så bra! Åh jag hade ett leende från öra till öra när vi var klara :D Fick beröm också för att jag fick honom att gå framåt så bra i arbetet mellan hindren, det är tydligen inte hans starka sida. Nu hoppade jag ju inga stora hinder, han kunde säkert kliva över varenda hinder i skritt om det skulle behövas. Men jag hoppade hinder på böjt spår som har varit min stora skräck så länge (det här med att svänga och hoppa samtidigt är för mycket helt enkelt). Jag är så glad! Och så tacksam över snälla hästen och min superduktiga ridlärare :love:
 
Inte uppdaterat på två lektioner! Förra veckan var det markarbete och små skutt över sockerbitar. Jag är så otroligt hopprädd och tappar alltså all ridning så fort det står minsta tillstymmelse till hinder i vägen :crazy: Fick stora stoet som jag brukar rida, hon som går som en ångvält. Hon tyckte det var SUPERKUL med markarbete och jag spenderade största delen av lektionen med att sitta tungt i sadeln och tänka "vänta, vänta, vänta" medans hästen var mer "TJOHO! :bump:" Men det var kul! Tog dock inga skutt över sockerbitarna, det var jag för feg för och pratade med ridläraren om det också. Men var ändå nöjd med passet, hästen var så glad och det gjorde mig varm i själen :heart

Nu har jag däremot gått hela veckan och bävat mig inför dagens lektion då det stod hoppning på schemat.

Så kom dagens lektion, och jag hoppade! :love: Fick stallets snällaste hopphäst och han skötte rubbet! Det enda jag behövde tänka på var att rida framåt, styra och följa med i sprången. Det gick så bra! Åh jag hade ett leende från öra till öra när vi var klara :D Fick beröm också för att jag fick honom att gå framåt så bra i arbetet mellan hindren, det är tydligen inte hans starka sida. Nu hoppade jag ju inga stora hinder, han kunde säkert kliva över varenda hinder i skritt om det skulle behövas. Men jag hoppade hinder på böjt spår som har varit min stora skräck så länge (det här med att svänga och hoppa samtidigt är för mycket helt enkelt). Jag är så glad! Och så tacksam över snälla hästen och min superduktiga ridlärare :love:
Wow! Starkt jobbat :bump: Och va härligt med två så bra lektioner i rad, med lite bommar och skutt. Det hjälper alltid mig i min rädsla när man får ett par lektioner i rad med lite bättre känsla :)
 
Wow! Starkt jobbat :bump: Och va härligt med två så bra lektioner i rad, med lite bommar och skutt. Det hjälper alltid mig i min rädsla när man får ett par lektioner i rad med lite bättre känsla :)
Tack! :love: Eller hur! Och med två olika hästar. Nu känner jag ju att nästa gång kan jag kanske hoppa någon dm högre! Det gör verkligen under för självförtroendet och för ens faktiska förmåga :)
 

Liknande trådar

Träning Nytt år innebär ny tråd! Här kan vi diskutera alla härliga ridskolehästar, lektioner och annat som hör ridskolan till. Jag gissar att...
22 23 24
Svar
474
· Visningar
53 459
  • Artikel
Hästnyheter På Färingsö ridskola rider eleverna lektioner och tävlar med ridskolehästarna utan sporrar. Så har det varit sedan ridskolan startades...
Svar
0
· Visningar
268
Senast: Gunnar
·
Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
13
· Visningar
1 652
Senast: Shixle
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 351

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp