Ridstövlar för bredare vader....

RebeccaM

Trådstartare
Hej
Letar ridstövlar och börjar undra om jag någonsin kommer att hitta ett par som passar mig! Varenda stövel är för smal... :(
Har ungefär 39 cm vad och 26 cm i vrist (med ridbyxor på).. Sen så är måttet ungefär 39 cm från golv till mitt knäveck..

Någon som vet någon stövel som skulle kunna passa mig, eller har något tips på vart jag skulle kunna leta?:)
 
Fuller Fillies?
Detta är deras mått:
Shoe sizes:
English size 4 = Dutch shoesize 36,5
English size 5 = Dutch shoesize 38
English size 6 = Dutch shoesize 39,5
English size 7 = Dutch shoesize 40,5
English size 8 = Dutch shoesize 42
English size 9 = Dutch shoesize 43,3

Sizes:
Available in 2 hights and 2 widths.
Standard: 43 cm high (measured from the top of the heel to the top of the zipper)
Long: 48 cm high
Short: 38 cm high

Wide: 38/45 cm calf width
XWide: 43-51 cm calf width
 
Hej
Letar ridstövlar och börjar undra om jag någonsin kommer att hitta ett par som passar mig! Varenda stövel är för smal... :(
Har ungefär 39 cm vad och 26 cm i vrist (med ridbyxor på).. Sen så är måttet ungefär 39 cm från golv till mitt knäveck..

Någon som vet någon stövel som skulle kunna passa mig, eller har något tips på vart jag skulle kunna leta?:)

Hööks med snörning hela vägen (veneto heter den)
Den borde funka :)
 
Mountain horse, jag har deras Sovereign High rider.
Helt underbara, deras går upp till 43cm i vaden. :)
 
39 vad borde inte va problem? :) Jag har 48 :o Men hade Veneto tror jag det hette innan från Hööks, snörning hela vägen och skaffade bara lite längre snörning ;)
 
27935
 
Beror på hur fina/dyra stövlar du kan tänka dig. De Niro t ex kan du få i vilka mått du vill i princip.
 
Jag har inte haft ngt problem med ridstövlar, är bara att välja ett märke som har wide i storlek :).
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har ett par läder ridstövlar, dom är ca 7-8 år gamla och blivit flitigt använda tidigare så dom är väl "ingådda" men jag har...
Svar
8
· Visningar
379
Senast: Badger
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 305
Senast: Squie
·
Kläder & Bli fin Jag letar efter nya höst/vinterstövlar att ha till vardags. Jag skulle vilja ha ett par i stil med Dubarry (fast gärna billigare!), har...
Svar
1
· Visningar
602
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 108
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp