ridstövlar godkända för tävling?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare teammalmgren
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 434
T

teammalmgren

Undrar om ni vet vad det är som gäller? Får man tävla i vilka stövlar som helst?
Tänker till ex på crw stövlarna i h*'ks katalogen de med snörning.

Får det vara vilken färg som helst osv.

Har nämligen hört att just de stövlarna inte är godkända för tväling, varför i sånna fall?

Sv: ridstövlar godkända för tävling?

Du får väl tävla i såna med dragkedja och snörning(och lite mer)? Det är väl ingen skillnad på h**ks stövlar jämfört med några andra?

i TR står det endast "ridstövlar" så det är väl fritt att tolka. men gummistövlar tex faller inte under ridstövlar...

jo det är stor skillnad på de stövlarna jag tänker på eftersom snörningen går längs hela benet och inte bara lite i fram som på de vanliga......

De är ju inte riktigt uppbyggda som hela stövlar utan som baksida med plös..

Jag rider med dom gamla CRW från förra året och det är ingen som har klagat. Jag tror inte att det ska vara någon skillnad? Varför skulle det?

De bruna nubuck stövlarna?

Är de bra att rida i?

teammalmgren skrev:
Är de bra att rida i?

Jag har sådana och jag älskar dem. Jättesköna att rida i!

Dock har jag aldrig tävlat i dem så jag vet inte om de är godkända.

I tidningarna brukar det stå om dom är godkända eller inte. Som jag har fattat det som är inte alla godkända, men det kanske är fel. Fråga annars dom i butiken dom borde ju veta det.

vilka tidningar då?

Har varit i butiken och frågat och de vet inte helt säkert utan de tror att man borde få det, eftersom det ser ju ut som en stövel.

jag har lusläst TR angående ridstövlar och där står ingenting om hur de ska se ut.
så sålänge det är ridstövlar är det ok, antar att gränsen går vid gröna gummistövlar typ :D

Kan bara varna att sadeln blir förstörd av de stövlarna.... Finns ingen "flärp" över dragkjedjeknäppet (eller vad det heter) så det gör djupa revor i lädret.... inte alls kul :(

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan! 😊 Så nu är det såhär att jag och min familj är på jakt efter den passande hundrasen för oss! Och vi har mer eller mindre redan... 2
Svar
26
· Visningar
4 859
Senast: Roheryn
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna... 18 19 20
Svar
381
· Visningar
15 946
Kropp & Själ Ja som topic lyder. Jag har haft det här problemet länge och tänkte be om tips för vilka schampon som funkar för just er (kanske något... 2
Svar
32
· Visningar
5 858
Senast: a1agnlju
·
Hundhälsa Finns ju en allmän fodertråd, men tänkte att det här behövde en egen tråd och struktur. Om det är fel ber jag om ursäkt! Sheltievalp på...
Svar
7
· Visningar
2 329
Senast: Lillebjörn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka