Ridtravare

Sv: Ridtravare

Det beror på extriören på hästen. Min häst har mer "ridhäst" extriör och har därför inga problem med galoppen. Ser ut som vilken vanligt ridskole häst galopp som helst. Ingen grand-prix häst galopp men helt helt okej. Bra 3-tacktig som den ska vara.
 
Sv: Ridtravare

Jo tyvärr är det massa förslitningar på dem som gått på trav, därför köper (har köpt) ja endast dem som högst har gått ETT test lopp. Har den gått mer än det (går att kolla på stc hemsida så lita inte på vad ägaren säger) så ratar jag den direkt. Min häst har aldrig haft en enda skada, men sen blev hon bara precis inkörd och efter det fick hon gå och lunka rundor på 4 ha i 5 år :p
 

Liknande trådar

Träning I kölvattnet av Helgstrandsskandalen vill jag slå ett slag för grundridning (och markträning) och då menar jag inte lätt klass, utan...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
7 832
Senast: Bison
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 410
Senast: Fiorano
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 094
Senast: Cambrie
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 116
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp