Bukefalos 28 år!

Riktigt vid och rak hoppsadel?

Domino_s

Trådstartare
Jag har en Bates Wide Dressyr till mitt sto, med det vidaste lila järnet i. Finns det något vettig hoppsadel som inte kostar multum och kan motsvara denna sadel?

Mvh Domino_s
 
Hmm, jag var väldigt säker på att jag sett wintec Wide i hopp format, men måste ha varit allround modellen. Men den kanske kan fungera med lite andra knästöd?
 
Hmm, jag var väldigt säker på att jag sett wintec Wide i hopp format, men måste ha varit allround modellen. Men den kanske kan fungera med lite andra knästöd?

Det är riktigt att den finns i en allroundmodell. Denna blir dock alldeles för svängd för mitt sto med det vidaste järnet i. :(

Mvh Domino_s
 
jobbigt :/

vet inte om den kan passa men maxflex har en hoppsadel, och koppjärnet kan vidgas till 120 grader åtminstone. man kan beställa med rak bom. kostar dock runt 12".
sen har ju tekna s line XXXXXwide typ.
 
Det är riktigt att den finns i en allroundmodell. Denna blir dock alldeles för svängd för mitt sto med det vidaste järnet i. :(

Mvh Domino_s

De nya sägs vara rakare, men kanske de du provat?

Jag har en CB ponny flatback som är sjukt vid (och då har jag inte ens vidaste vidden) och RAK, möjligen finns samma bom i storhästmodell? (Även om du är kort/liten så antar jag man vill ha en större sadel rent estetiskt på en storhäst)
 
Det är riktigt att den finns i en allroundmodell. Denna blir dock alldeles för svängd för mitt sto med det vidaste järnet i. :(

Mvh Domino_s

Har du kollat på New Wintec Wide? Jag har den modellen, allround mot hopp NWW och den är inte svängd med vidaste järnet i. Den äldre modellen gick dock inte då den blir så mycket mer svängd än nya. Låter bra att även Bates är raka i vidaste då jag troligen kommer införskaffa en sådan dressyr.
 
jobbigt :/

vet inte om den kan passa men maxflex har en hoppsadel, och koppjärnet kan vidgas till 120 grader åtminstone. man kan beställa med rak bom. kostar dock runt 12".
sen har ju tekna s line XXXXXwide typ.
Teckna s-line finns inte så breda längre. Går bara till xw om jag minns rätt.
 
Hoppen finns bara upp till XW minns upp till XXXXXW.
Nej, jag har letat och frågat rundor. När jag köpte min tekna letek frågade jag sadelförsäl
Hoppen finns bara upp till XW medan dressyren finns upp till XXXXXW.

jag har frågat runt på olika affärer och de järnen går inte att få tag på.
När jag köpte min tekna letek sa försäljaren att det fanns så vida järn så jag bad henne ta reda på detta. Tydligen är det så att det blir för vid för att konstruktionen ska vara hållbar. Därför finns det numera bara upp till XW eller XXW (35 som försäljaren sa)
 

Liknande trådar

Utrustning Nya ridskoleponnyn har bara en hoppsadel och jag funderar på att kosta på oss en egen dressyrsadel om jag hittar något begagnat. Men hur...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 057
Utrustning Funderar på att köpa en Bates wide till min lilla tunna till häst. Har en nyare (rakare) version av Bates Caprilli CC, men är nu på...
Svar
6
· Visningar
1 097
Senast: Oknytt
·
Anläggning Stallet där jag har hästen uppstallad har en ridbana som egentligen är alldeles för djup och lös. Stallägaren har haft ute...
Svar
14
· Visningar
3 359
Senast: ufot
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 788
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp