Roliga händelser på BB.

Sv: Roliga händelser på BB.

Min sambos första kommentar när dottern ploppade ut var 'å hon har lika håriga ben som mamma !!!' :mad:
Till saken hör att foglossningen gjorde det OMÖJLIGT att ansa behåring, och graviditeten gjorde ju inte att det kom MINDRE hår ... jag hade oroat mig nån dag innan för att de skulle tycka jag såg äcklig ut på förlossningen :o

Lillan hade (har fortfarande) fosterhår kvar på kroppen, därav de håriga benen på henne :D
 
Sv: Roliga händelser på BB.

Min sambos första kommentar när dottern ploppade ut var 'å hon har lika håriga ben som mamma !!!' :mad:
Till saken hör att foglossningen gjorde det OMÖJLIGT att ansa behåring, och graviditeten gjorde ju inte att det kom MINDRE hår ... jag hade oroat mig nån dag innan för att de skulle tycka jag såg äcklig ut på förlossningen :o

Lillan hade (har fortfarande) fosterhår kvar på kroppen, därav de håriga benen på henne :D

:rofl::rofl:

Snäll sambo... :D
 
Sv: Roliga händelser på BB.

*kl*

Visst är det lite lustigt hur avslappnad pappan kan vara vid andra förlossningen jämfört med den första?

Maken hade parkerat sig i ena fåtöljen med sin bärbara radio och dagstidningen, man måste ju hålla sig a jour med sportresultaten vad som än händer. :angel: Jag hade nått den punkten där värkarna är så pass starka att man inte kan prata. Mitt under en sådan värk kommer en syrra in. Hon tittar på mig och mitt ansiktsuttryck och vänder blicken mot maken som har begravt sig i tidningen och slörpar kaffe. Radion kör nyheterna på relativt hög volym.

Sköterskan tar ett par rediga kliv mot maken, sliter av honom tidningen och frågar vad i hela &^%$* han tror att han håller på med??!! :devil: Hon slänger tidningen på golvet, slår av radion och kastar kaffet i sopkorgen, maken bleknar och trycker sig djupare in i fåtöljen medans hon läser lusen av honom. Jag försöker hjälplöst att låta bli att skratta, försöker itället att se så lidande ut som möjligt. :angel::D

Han vek inte från min sida resten av förlossningen utan satt snäll som ett lamm bredvid sängen, hämtade isvatten, masserade ryggen etc etc :D
 
Sv: Roliga händelser på BB.

Haha skön BM :rofl:
Samtidigt är det ju inte hennes sak, ni kanske ville ha det på det sättet ... ? Men rätt kul iaf :D
 
Sv: Roliga händelser på BB.

:rofl: :rofl:
shit vad roliga ni är! jag skrattar så jag kiknar!
 
Sv: Roliga händelser på BB.

När min kompis fick sitt andra barn - Några timmar efter förlossningen skulle hon duscha och pappa & barn lämnades ensamna på rummet! När hon sedan kom tillbaka stog halva personalen inne i rummet - Hon blev förskräckt och trodde att något hänt barnet! Men i en hög på golvet ligger pappan - Som testat lustgasen i smyg och var heldäckad! //Linda

:rofl::rofl:

tiiioooo
 
Sv: Roliga händelser på BB.

KL

Jag är förlöst med kejsarsnitt alla gångerna. När vi skulle få andra barnet så låg jag redan inlagd sen kvällen innan. Min man skulle komma in på morgonen.

Personalen började göra mig iordning och tiden gick....och ingen man kom! I sista sekunden kommer han instörtandes, flåsandes efter att ha sprungit från parkeringen. Det visade sig att en ko hade börjat kalva på morgonen och kalven fastnat, så min man fick fick störta ner till laggårn och hjälpa till att dra ut kalven! Det blev en stor tjurkalv. Någon timme senare föddes vår son Gustaf, 4950 g. Min man tyckte att det var skönt att slippa lägga kätting om honom och dra ut honom, det berättade han för alla som ville höra:crazy:

Något min man hade kunnat säga:rofl::rofl::rofl: Passande med två stora "tjurar"samma dag.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 130
Senast: Pratsch
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har verkligen snöat in på att lära mig mer om hormoner och hälsa nu, och jag älskar verkligen känslan av att vara driven av ett...
Svar
0
· Visningar
1 546
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn vet inte ens riktigt vad jag vill med detta eller vad jag egentligen vill skriva, me. Behöver nog bara skriva av mig... Jag har mått...
2 3
Svar
49
· Visningar
9 201
Senast: Treo
·
Relationer Jag tänkte på det nu med ny teknologi att det ju inte blir så jätteromantiska historier att berätta för barnbarnen sen. "Ja vi träffades...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 016
Senast: _FiA_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp