Bukefalos 28 år!

Roliga saker som barn säger

Omtänksamt! 🤣
Min yngste kunde som liten komma förbi med något halvätet som inte var tillräckligt gott och försöka trycka in det i munnen på mig medan hen myndigt sa "DU ska äta den!".

/Mvh slasktratt
Haha, var iväg med min kusin, våra två fyraåringar och hennes ”nya” barnlöse pojkvän för några helger sen och åt lunch. Han beställde köttbullar vilket slutade med att han fick äta några pannkakor, resterna av mina köttbullar som mitt barn hade tagit hälften av och en halv portion potatismos som kusinens barn lämnade kvar av hans mat när hon ”bara skulle smaka”..
That’s a keeper 😂
 
Dottern är väldigt nyfiken på brandkåren osv nu så vi pratade om vad man gör om det brinner, att man måste lyssna på de vuxna och springa ut på en gång. Hon funderade och frågade vad som händer om man får eld på sig, svarade att då gör det ont. Hon funderade lite till och sade "ja.. då ska jag inte tända eld på mitt hus när jag blir stor" 😆😆😆
 
Jag smögåt chips när barnet hade somnat.
Barnet hittar en smula nästa dag:
- Vad är det här?!
- Skräp…
- Men vad ÄR det?
- Potatis…
- Jaha *barnet är inte helt nöjd med svaret och gör en noggrann analys* Nej! Det är chips!!

Jag :bag:
(Men det blev faktiskt ingen vidare diskussion!)
 
Såg ett klipp på insta där en liten sjöng "Vi äro musikanter och vi kan skada barn", till mammans fasa. Kommentarsfältet var underbart, bland annat en förskollärare som berättade att ett barn hade sjungit "Staffan var en stalledräng, en tacos utan hjärna", och en annan "Teddybjörnen Fredriksson, hans moster var med barn".
 
Såg ett klipp på insta där en liten sjöng "Vi äro musikanter och vi kan skada barn", till mammans fasa. Kommentarsfältet var underbart, bland annat en förskollärare som berättade att ett barn hade sjungit "Staffan var en stalledräng, en tacos utan hjärna", och en annan "Teddybjörnen Fredriksson, hans moster var med barn".
Min son kom hem från förskolan och sjöng
"Staffan var en stalledräng, han föddes utan hjärna" :D 🙈
 
Såg ett klipp på insta där en liten sjöng "Vi äro musikanter och vi kan skada barn", till mammans fasa. Kommentarsfältet var underbart, bland annat en förskollärare som berättade att ett barn hade sjungit "Staffan var en stalledräng, en tacos utan hjärna", och en annan "Teddybjörnen Fredriksson, hans moster var med barn".
Mer från samma kommentarsfält:
"Jag, Maud å Eva,
jag, Maud å Eva,
jag, Maud å Eva uti hundrade år"
 
Vi har haft flera dödsfall i närmsta familjen det sista, och 4-åringen har därmed hört talats om gud för första gången. Så har försökt svara på frågor om vad gud har för telefonnummer, vilka affärer han handlar i osv.

I helgen var vi på traktorrace, och när en traktor gasade till säger han högt: shit vad den lät högt, det måste hörts ända upp till gud!

På vägen hem började det regna ordentligt, då säger han bedrövat: åh nej, nu har guds vattenbrunn gått sönder. Hoppas han fixar slangen snart så vi slipper bli blöta 🤣
 
Jag var ute med lille systersonen när jag fick syn på en myrstack som hade blivit sönderkrafsad av någon fågel. Jag ville vara en pedagogisk moster som skulle lära honom något om naturen, så jag frågade:
"Men vem har gjort så här med myrstacken?!"
Och han svarade naturligtvis:
"Det var inte jag!"
 

Liknande trådar

Småbarn Vår 2-åring har börjat säga "fan" ibland. 😩 Är nog sambons fel, han svär lite ibland tyvärr. Eller om det är från förskolan. Låter så...
Svar
3
· Visningar
659
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 523
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 126
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 630
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Nästkommande?
  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Willes bilköpstråd

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp