Bukefalos 28 år!

Roliga saker som barn säger

Lilla dottern på snart 2 år hittade min öppnade godispåse och allt godis ramlade ut på köksbordet framför henne. Dottern tittade på mig med reaktionen "oj oj. Gick bra" och stoppade sen in godis i hela munnen.
Jodå jag tycker också det går bra om jag kan äta godis :laugh::D

(Har "översatt" hennes ord eftersom hon talar inte så bra i verkligheten)
 
Senast ändrad:
Var ute med barnen på gården när 1,5-åringen smet upp i skogsbrynet.

Jag: ”Vart ska du gå?”
3,5-åringen: ”Jag tror att han ska söka sin lycka i skogen.”
Jag: O_o 😂

Men 30 sekunder senare hittade vi jättemycket kantareller så hon kanske hade rätt :D
 
Snart 5åriga sonen låg och rotade i kalsongerna vid nattningen i lördags och slutade liksom inte greja.
Så jag sa:
-Nu får du sluta rota runt på snoppen faktiskt!
Sonen:
-Men jag rotar inte på snoppen mamma!! Det är pungkuleskalet som har fastnat.

🤣🤣

Alla vet ju att det är förjävligt när det händer🤣🤣
 
Snart 5åriga sonen låg och rotade i kalsongerna vid nattningen i lördags och slutade liksom inte greja.
Så jag sa:
-Nu får du sluta rota runt på snoppen faktiskt!
Sonen:
-Men jag rotar inte på snoppen mamma!! Det är pungkuleskalet som har fastnat.

🤣🤣

Alla vet ju att det är förjävligt när det händer🤣🤣

HAHA 😂😂
 
På sonens skola är det ok att ta med frukt eller ris/majskakor som mellanmål till rasten. W ville ta med sig Tuc:s salta kex och jag frågade då om dom verkligen får det. Jaaa sa han, eller ”Vi får kanske inte det, men om nån vuxen säger till mig så skyller jag bara på er”

:up:
 
Snart 5åriga sonen låg och rotade i kalsongerna vid nattningen i lördags och slutade liksom inte greja.
Så jag sa:
-Nu får du sluta rota runt på snoppen faktiskt!
Sonen:
-Men jag rotar inte på snoppen mamma!! Det är pungkuleskalet som har fastnat.

🤣🤣

Alla vet ju att det är förjävligt när det händer🤣🤣
:rofl: :rofl: :rofl:
 
Mamma denna ballongen liknar dig 😲
20230909_180105.jpg
 
Sonen fyller snart år och vill ha chokladtårta på sitt kalas. (Kladdkaka alltså.)
Idag pitchade han att vi borde baka den redan nu.
Jag: ”Nja, fast det är lite väl tidigt att baka den redan nu. Det får vi göra på fredag.”
Han: ”Fast det är ju bra att ÖVA också! 🤓
😂😂

(Det bakades sedan kladdkaka. 😁)
 
Åt pasta med köttfärssås med barnen.
5-åringen: "mamma, det här är hallénsk mat!"
Kocken på förskolan heter Helen så jag trodde han menade att hon brukar laga det. Men nej, han menade italiensk :p inte lika kul som annat det barnet säger, men ganska gulligt 😁
 

Liknande trådar

Småbarn Vår 2-åring har börjat säga "fan" ibland. 😩 Är nog sambons fel, han svär lite ibland tyvärr. Eller om det är från förskolan. Låter så...
Svar
3
· Visningar
672
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 543
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 132
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 918
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp