Roliga saker som barn säger

Också ett exempel från ridskola. Liten tjej får syn på valacken som precis hade kissat och böjer sig ner för att se vad det är som hänger där under varpå hon utbrister: ”Pappa, en sån har ju du också!” Jag hade svårt att hålla mig för skratt, pappan antog en ny färg i ansiktet 😁
 
Ni får kolla på de tidigare säsongerna när de avslöjar vem sommarskuggan är. Då ser man ju att det är en busig skådis i dräkten 😁

Om det hjälpte! 😆 Hon vet precis vilka som varit sommarskuggan de olika åren: Men tror ändå att sommarskuggan finns på riktigt och att skådespelarna på tv klär ut sig till den riktiga 😜

Vi pratar också om barnet som under två års tid var livrädd för att gå på snö, men samtidigt åkte skidor utan problem 🤣
 
Också ett exempel från ridskola. Liten tjej får syn på valacken som precis hade kissat och böjer sig ner för att se vad det är som hänger där under varpå hon utbrister: ”Pappa, en sån har ju du också!” Jag hade svårt att hålla mig för skratt, pappan antog en ny färg i ansiktet 😁
Lite på samma tema...
Min kompis valack stod i hagen med hela snoppen utfälld samtidigt som han viftade med den och slog den mot magen. Kompisens lilla dotter stod och tittade, och utbrister: MAMMA! Varför kan inte pappa göra så!!!
 
Jag var också ett barn som läste tidigt och vid en familjeresa till Stockholm var jag helt facinerad av att läsa på alla skyltar som fanns. En gång skulle vi kliva av en SL-buss och jag står och väntar på min tur att gå ur - då läser jag högt och tydligt "låt barn gå av först" varav en kvinna framför mig vänder sig om "men oj förlåt" sedan puttar hon mig framför sig ut ur bussen :D
 
När min dotter var 6-7 år gammal, kom vi in på ämnet blommor och bin. Jag förklarade att barn kommer ifrån ett slags frön som mammor och pappor har inuti kroppen. Dottern såg mycket fundersam ut och frågade: - Men vad blir det för sorts människor av frön? Sedan lyste hon upp och sa: - Blir det vegetarianer? :idea1:
 
Barn på fem år: ah mustasch? Ja det har min mamma i rumpan!

Annat barn, 3 år: min pappa brukar prutta och sen säger han "fy satan vad den luktade skit!"

Två sexåringar:
-vet du vad Rysslands president heter?
- är det inte han Putin?
Tredje barnet: var det inte nån robin hood eller nåt?
 
Under kategorin kvicka svar:

Min 12-åring hade hittat på en dummare grej än vanligt så jag säger till honom ”Det där var ju otroligt korkat gjort, hur sjutton tänkte du där?”
Han svarar ”Inte en aning, men de sägs att man ärver sin intelligens från mamman”.

:laugh::laugh::laugh:
 
En tråd om roliga saker som barn säger ☺️☺☺🫣

Börjar. När jag var på hund promenad kommer en ca 3 åring. Pekar och skriker ”där är en hund som ser ut som en fisk!!!” 😂😂😂
Min treåring förra helgen när hon satt och lekte med sitt brio-slott ”på slottet lever dom sina liv som vanligt och tänker inte på ränteläget” 🙈
Vi pratar ofta ränteläge som en plojgrej när hon stökar med maten, dvs stökar man så pratar vi om tråkiga saker, men hur hon fick in den där träffsäkra vet jag inte 🤣
 

Liknande trådar

Småbarn Vår 2-åring har börjat säga "fan" ibland. 😩 Är nog sambons fel, han svär lite ibland tyvärr. Eller om det är från förskolan. Låter så...
Svar
3
· Visningar
573
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 253
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 055
Senast: cassiopeja
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 189
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp