Roliga saker som barn säger

Barnet i treårsåldern när jag berättade om något som hänt mig för länge sen: ”Men var det innan dinosauriernas tid, eller efter dinosauriernas tid?”

Mellanbarnet: ”Vad är det som går och går men aldrig kommer till dörren?”
Yngsta barnet: ”En katt som inte har nån mun?”
 
Barn: En annan vinter och en annan annan vinter och då var jag åtta år (barnet är 6).

Jag : oookej

Och sen den mest sassy tjejen i universum. Egentligen är den jättesorglig men ändå inte.
 
Imorse blev det lite kortslutning i min hjärna och jag irrade runt i köket och kunde inte för mitt liv komma ihåg vilket vattenglas som var mitt och vilket som var makens. Muttrade nånting om hur förvirrad jag var innan jag bestämde mig för vilket glas jag trodde att det var.

Dottern 3 år: ”Ta det bara lugnt och andas, mamma!”

Så gulligt 🥰
 
Mitt ena barn fick för sig att små pojkar föddes av kvinnor och små flickor av män, antagligen eftersom det bara fötts pojkar bland alla vi umgicks med. Jag upptäckte den idén när vi mötte en rökande man med rejäl ölmage. Lilla barnet vrålade nämligen "Han får inte röka! Han kan SKADA SIN BEBIS!!!" så det ekade över Ica Maxis parkering...
 
Har fått lov av min systerdotter att lägga ut detta. :D

(Sonen, 5 år) köpte självlysande djur i butiken på teknikens hus innan vi skulle hem. Hon i kassan sa ”det blir 55 kronor.
Sonen: ”det var inte så mycket”
Kassören ”ja det beror på. Har du mycket pengar?”

Tystnad

Sonen: ”jag vet vad oändligt är. Det tar aldrig slut”
Kassör ”har du oändligt med pengar?”
Sonen: ”nä jag har inte oändligt med pengar. Men min storebror, han har oändligt med pengar. Jag.. jag har inte en enda krona”

Mamman: ”Jag sa till kassören innan vi gick att storebror har nog stulit alla lillebrorsans pengar”
 
Var på kalas häromdagen. När vi anländer blir jag stående i hallen och hälsar lite medan dottern på 3,5 går vidare in i salongen.

När jag väl kommer in till henne så sitter hon och pratar med en bekant som jag inte träffat på ett par år varpå den bekanta vänder sig till mig och frågar vart jag har det yngre barnet. Det är bara det att det yngre barnet inte är fött ännu :o

Då har alltså dottern berättat om hur det var jag, hon, hennes morbror och bebis som åkte dit tillsammans i bilen, presenterat lillasyster med namn och allt men liksom bara inte tyckt att detaljen att bebisen fortfarande ligger i mammas mage var särskilt viktig att nämna :rofl:
 
Storebror sitter på toaletten och jag är också i badrummet. Lillasyster, då 6 år, sveper förbi dörröppningen, stannar till och pekar på honom med vad som tydligen ska vara en trollstav och ryter "Du är förbannad!". Hon går vidare men kikar tillbaka in och säger med bilförsäljarröst "Skriv på pappret här bara".

Ibland undrar vi vad som pågår där i huvudet på henne :love:
 
Pappan fick tillbakakaka av 3-åringen härom dagen. De har läst Mulle Meck bygger en bil vid läggning de senaste veckorna, och då ska Mulle göra bilens kaross av en rulle med stålplåt. Dottern tycker dock att det ser ut som en matta, så de brukar skojbråka lite om det där.

”Det är en matta!”
”Nej, det är en stålplåt!”
”Det är en matta!”

Så för någon dag sen höll jag på att yoga och dottern ville vara med. Pappan la fram den andra yogamattan och sa: ”Sådär, nu kan du vara på mattan!”

”Nej pappa, det är en stålplåt!”

😂😂
 
I helgen var jag och 2,5-åringen på babysim. I samma grupp går en förskolekompis till sonen och han fick en fruktstång av henne efter simmet och dom satt där och hade så mysigt med varandra och var så glada. När vi kom hem sa jag "Berätta för pappa vad du fick av Stella!" "Åh vad fick du??" frågar pappa. "Skäll" berättar sonen :D
 
Dottern har börjat "läsa" för oss om kvällarna. Igår läste hon ur sin Paw-patrol bok om valpen Chase och hans ledare och bästa vän människan Ryder. Hon kom till en sida om hur Chase föddes alldeles ensam i den stora staden bland läskiga bilar och stora hus osv och började fundera... "Innan Chase föddes var han i Jydejs mage!" :idea::rofl:

Häromdagen var vi nere och vek tvätt som vi ska ha till bebisen som är beräknad om en månad. Sa att alla hennes bebiskläder inte går att använda eftersom hon är född på våren när det var varmt "Men mamma, dom kan vi ha till nästa bebis" Nästa bebis? "Ja, den som ligger i din mage när F kommer ut!". Vi har nog inte tänkt att skaffa ett tredje barn nej.. :eek::laugh:

Mycket funderingar om bebisar just nu är det i alla fall!
 

Liknande trådar

Småbarn Vår 2-åring har börjat säga "fan" ibland. 😩 Är nog sambons fel, han svär lite ibland tyvärr. Eller om det är från förskolan. Låter så...
Svar
3
· Visningar
588
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 300
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 063
Senast: cassiopeja
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 223
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp