Roliga saker som barn säger

Bukefalos 30 år!

Det åskade häromdagen och när H, 4 år, frågade sin pappa vad åska var gjorde han som så många människor innan honom och tog till religion för att förklara obegripliga saker. Så H fick höra om Tor som åker i sin vagn över himlen och kastar sin hammare.

Några dagar senare var en från BVC på besök vilket H tyckte var väldigt spännande. Samtalet kom in på åska
H: "... och när åskan låter högt är den nära!"
BVC: "Ja, så är det. Har du sett åskan någon gång?"
H: "Jag har hört den men jag har aldrig sett getterna..."

Smsade min son från jobbnumret och blev misstänkliggjord direkt. Jag har nätdresserat honom väl! Men tydligen helt och hållet dolt mitt förflutna som tidig gamer... Fick ringa från privata telefon och verifiera min identitet
1000038103.webp

Min lillgamla lantisunge på 7 år:

-"Lova att ni aldrig köper en mobil till mig! Även om jag blir tonåring och tjatar om en. Gör ni det kommer jag åka till usa och köra över den med världens största traktor.
Jag tror inte de där nya makapärerna är bra för någon, folk är ju helt beroende."

Well well, vi får se hur det låter om några år🤣

(Är tacksam att han går sin egna väg fast kompisar redan fått mobiler, han tycker det är läskigt hur fort de fastnar i dom.)

Apropå tupplur.

För några veckor sen lyckades treåringen somna på golvet 18.30 men hann vakna innan vi fick honom i säng. Normal läggning var ju kört och jag försökte börja natta vid 21 men vid 23 låg han fortfarande pigg och glad i sin säng så vi gick upp för att äta en macka. "Jaha, det här blev ju inte så bra" sa jag till honom vid köksbordet. "Det är inte bra att ta en tupplur på golvet sådär sent." Sonen tittar frågande på mig och sedan runt omkring sig och frågar "Var är tuppen???"

Lilla E och jag var i en legoaffär idag. Vi stod och tittade i en stor låda med blandade småfigurer och lilla E plockar upp en med lila kläder och nån sorts stor plym som huvudbonad.
"Titta! Junior Lerin!"

Vi köpte den, fick även upplysa innehavaren om att han kunde marknadsföra just den modellen dubbelt nu efter mello 😁

Vid nattning häromdagen:
H: jag ska åka och bada i natt
Jag: ska du åka mitt i natten?
H: ja, jag åker nu
S: men H, du måste ju ha bil för att komma till sjön!
H: men jag kan ta vår lilla bil
S (intresserat): vilken lilla bil menar du då?
H: den lilla som står på altanen! (Bobby car)
Jag (tappert försök): vi kan bada imorgon men nu är det dags att sova
H: mamma, får man åka långsamt på alla vägar bara man inte kör fortare än man får?
Jag: ja, men inte på motorvägen. På andra vägar får man köra långsamt
H: behöver man åka på motorvägen för att komma till ån?
Jag: nej, det behöver man inte
H: då kan jag ta den lilla bilen till ån i natt

Liknande trådar

• Bilsemester med tvååring
  • Barnsäkra hemmet
  • Lämplig kattras?
  • Vad gör ni på sommarloven?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund