Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bra jobbtips!Diskussion med snart 5-åring.
- Mamma, var är du på ditt jobb? Är du på brandstationen, på sjukhuset eller polisstationen eller var är du?
- Jag jobbar på ett kontor med min dator.
- Jag har hört att det finns mammor som jobbar både på brandstationen och med sin dator. Skulle du vilja det?
- Det låter ju ganska kul, men jag är nog inte tillräckligt stark. Fast jag är ganska stark!
- Jag är jättestark!![]()
Jag relaterar 100%. Tror att hon och jag är syskon i anden.– Idag ska det regna hela dagen.
– Ja, igår var sista sommardagen.
– Jaså, har någon på förskolan sagt det?
– Nej. Men idag regnar det. Och sen ska det regna, och regna, och regna, och regna, och regna och regna. Sen blir det sommar igen, men det är lång tid kvar.
–…
Mina blivande sexåringar är väldigt intresserade av valet just nu och kräver att jag läser vad det står på varje valaffisch vi åker förbi och sedan kommer följdfrågor om vad det är för skatt som ska sänkas och varför osv. Jag har ju berättat lite om partierna och skattesystemet utifrån min rödgröna ideologi och på bussen häromdagen utspelade sig detta samtal:
H: men mamma, vad ska vi rösta på?
Jag: ja, det får vi ju fundera på men jag tycker att det är viktigt att ta hand om miljön och inte förstöra naturen med skräp, och att alla hjälps åt att ta hand om varandra.
H: och så är det ju viktigt att sänka skatten också.
Hrm…