Roligaste kattnamnet!

Sv: Roligaste kattnamnet!

Min kusin fick som lite döpa två kattungar. De fick heta Milošević och Korven... Tycker komben är oslagbart rolig.
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

Råttan fick sitt namn för han var så ful som kattunge (ögonen riktigt stod ut). Numera är han inte så råttlik mest röd och stor (utan att vara fet)
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

En bekant till mig hade en katt som hette Staffan, men hon rymde. Katthonan Staffan alltså.
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

Mina katter heter Izor och Tarzan och det är nog inte så ovanligt.Två bröder,huskatter.
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

När jag var barn fanns det en gammal tant i vår vänkrets som hade en katt som hette Koko. Katten var vuxen och hade det namnet när hon fick överta den och det tyckte hon var lite annorlunda och kul så det fick den behålla.

Men hon valde sina tillfällen noga när hon skulle ropa på katten. Fast en gång blev det bådis när hon såg att katten var på väg bort mot vägen och dessutom dags för katt nattning inne. Så på övervåningen öppnar hon snabbt fönstret och gastar "koko koko..." och naturligtvis kommer det folk gåendes på vägen.
Hon skrattade när hon berättade det och la till att de nu säkert trodde att det bodde en galen gammal kärring där som lekte gökur eller något sånt.
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

En av mina katter heter Swarley

När vi haft kattungar har vi hittat på lite roligare namn, för de får oftast inte behålla dem. Typ som;

Doris
Jocke med Kniven
Blod-Svente
Torkel
Greger

Osv.

Jocke med Kniven fick dock heta så efter att vi sålde honom :love:

Far min har en katt som heter Carlsberg
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

Mina katter har en smula udda namn..

Systrarna Ängla och Bitsheis (varav Bitch-She-Is:love: gick bort nyligen:cry:)

Så har vi GosaLis Tassen och Prinsessan Juliette

mvh Eva
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

kl

min farbror + tjej har tre katter, hankatten heter Tusseman, de två honkatterna heter Nisse och Lillpiss. :D
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

Några av våra katter vi haft har hetat: Magnum, Piggelin (båda efter glassarna), Sudden,
Lurvas (för han var så lurvig), Lillurvas (lika lurvig som Lurvas fast mindre)

Golden, Chagall, Chaliff, Certina, Pippi, Pelle Svanslös (som fick sin svans uppäten av en råtta när han var bebis, därav namnet),
Lilla My som är liten och var ända överlevande ur sin kull. BlåGul (som hade ett gult och ett blått öga)

Vet inte om dem är så roliga men några är lite annorlunda iaf. :p
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

KL.
Mamma föder upp skogisar och när jag var liten var hon på bokstaven E. Jag ville att den skulle heta Randiga Racke men det fick bli En randig Racke.
En annan som jag vet om hette Modig, hon klättrade upp i köksfläkten när hon var kattunge.
En annan som våra uppfödningar (som vi har kvar, 16 år iår) heter Himlafin.
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

Mitt monster heter Mollgan, vilket gärna blir till gnällgan, kräkgan, fjantgan.. :D Eller bara Mogge :)

En kattunge vi hittade en gång fick tillfälligt heta Glenn, tills matte hittades och hans riktiga namn visade sig vara Ensam.. :crazy:

Övriga katter jag känner har inte så spännande namn; Busan, Skrållan, Bill och Bull, Missan, Svarten, Britta, Brummis, Sotis.. och så vidare :)
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

Mina kissar heter Katja och LillPelle. Katja är väl inte så ovanligt, men hur min brorsa kunde komma på namnet LillPelle har jag ingen aning om.

En katt som jag träffade på förut hade de fina namnet Näsan.
Katthemmet jag hade praktik på hade två katter som hette Birgit och Birga. Dom har en tendens att döpa sina katter som kommer in till lite annorlunda namn :D Bosse och Sven som två exempel till.
Mammas gammelperser, som heter Dollar, heter egentligen på stamtavlan "For A Few Dollars More", efter en låt som gruppen Smokey har sjungit. Mamma hade åxå en katt för några år sedan som hette Whiskey :D Nu har hon även två, nästan exakt likadana helbrorsor till min LillPelle, som heter Micke och Molle. Eftersom att katterna är så lika så är de svårt att se vilken de är av dom på avstånd, så katterna har nu börjat lyssna på just namnet "Micke eller Molle". Lite småroligt tycker jag :D
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

Jag har Michael Jackson hos mig. Han döptes av min sambos brorsöner. I hans kull fanns även Britney (Spears) och Whitney (Houston).
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

Här hemma heter en av våra katter just Katten. Vi köpte honom i tro att det var en flicka men när det visade sig vara en pojke så kändes Saga lite väl feminint, så då blev det Katten. Har även en honkatt med namnet Buzter. Döpte två kattungar för flera år sedan till Pia-Lotta, som blev Pipa-Lotta efter ett tag då hon lät väldigt mycket. (efter Roffes dåvarande häst) och Stig-Helmer : ).
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

När jag var barn hade vi två katter som hette Kurt och Leif - lite udda namn på katter. Leif mötte ett grymt öde - han blev överkörd av fiskbilen (jag är uppvuxen på landet där man hade både fiskbil och charketuribil på 60-talet).
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

Har bara en semi rolig, min katt heter Nix som i "Vill du ha mat? - Nix! Vill du leka? - Nix!" :eek:

De andra katterna heter bara lätt ovanliga namn; Toppsi (döpt efter en hund på hundstallet för typ 13år sen) och Willä (just den stavningen)
 
Senast ändrad:
Sv: Roligaste kattnamnet!

Har haft flera katter med roliga namn.

Asta katt (efter det gamla punkbandet Asta kask)
Makadam
Miss foster
Quadrophenia
Socker Conny
Esther Williams

Dom jag har nu heter Cornelius och Calle
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

knapp

Vet en tjej som döpte sin katt till Gissa. Smidigt när nån frågar vad katten heter :D

Min gamla jag hade som liten hette Mississippi (nån sa man skulle ha s och i i kattnamn o jag gillade låten.. :angel: )
När jag jobbade på djursjukhuset var det en hittekattunge som verkligen sket så det luktade "pecka".. Han fick namnet Pekka :D
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 666
Senast: cirkus
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
925
Senast: Bison
·
L
  • Artikel
Dagbok Igår fick jag reda på att en person är död. En som jag har känt i nästan hela mitt liv iallafall som jag kommer håg. Hon är två år yngre...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 588
L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 293
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp