Roligaste kattnamnet!

Sv: Roligaste kattnamnet!

kl

Vår katt heter Pricken :D
Vi tog över honom när han var nio månader och då hette han så och fick fortsätta med det.
Det känns lite dumt att stå och skrika Pricken när det finns andra i närheten som kan höra :D han brukar följa med på hundprommisarna men kan stanna om man går för långt då får man gå tillbaka och stå där och ropa tills han svarar och kommer fram.
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

När Sara fick en hittekatt envisades hennes son med att kalla den Zlatan, och hennes yngsta dotter med att kalla den "han den andra" (efetrsom Tussen hade försvunnit ett tag innan). Det blev en "kompromiss": Moses

Min ena katt heter Tussie, rätt vanligt tror jag. Men enligt min kusin betyder det bitch på tyska... (vilket stämmer bra)

Och den här heter Myran- passande?
DSC_0169.jpg
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

Mina heter Nellie, Mikey, Dexter, Frankie (kallas Junior), Bisquit Boo (kallas BooBoo eller Kitten) och mitt "foster" barn heter Lisa men vi kallar henne Little Miss Vicious :D
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

*kl*
våra katter heter Loke och Oden. Mina första katter hette Åke och Axel, jag döpte dem efter andranamnet på min pappa - Axel, och andranamnet på min kompis pappa - Åke. Det var kanske 20 år sedan. Det roliga är att min lillsyrra för 15 år sen träffade en man som heter Åke, de är gifta nu och har fyra barn. Första barnet heter Axel. :rofl::rofl: Inte efter katterna, jag tänkte inte ens på det då, katterna fanns inte kvar, det är först senare jag kommit på det; Hallå, min katter hette ju det!! :idea::o :rofl:
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

Mount blanch obero i kore:D..En perserkatt svart o vit.
Minniset:angel: sköldpadsfärgad perser.
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

Maken har döpt vår katt till: Stottlistimpen Jag envisas med att katten heter Victor, menm det går inte hem.....
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

Jag har haft roligt när jag döpte :D

Paris "Sparris/Spurs" Hilton

Hennes ungar heter/hette:
Britney "Bäbis" Spears
Seann William Scott
Calista Flockhart
Kristy Swanson


Dom är iallafall inte vanliga..
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

Jag har Michael Jackson hos mig. Han döptes av min sambos brorsöner. I hans kull fanns även Britney (Spears) och Whitney (Houston).


Jag har Lily Allen och Katy Perry hemma i huset.

I Lily Allens kull ingick även Prins Harry, Paris Hilton, Jack Sparrow och några andra celebriteter :D

Katy Perry är en katthemskatt som hette "Skrållan" de få månader hon hann bo där, sedan fick hon byta till ett namn som passade henne bättre när hon flyttade in hos mig.

Jag skulle vilja ha en till katt bara för att få döpa den till Pixie Lott. Då skulle min lilla trio vara komplett.
 
Senast ändrad:
Sv: Roligaste kattnamnet!

Min Tur!

Hos oss bor:

Gammelkatten Davina (kallas mest Vinis eller Wimsekis):

s6301494_44936057.jpg




De tre numera åtta månader gamla syskonen:

Simba Pip-pip finder XI af ------- (här ska stå vår bostadsort, men vill inte skriva ut den)

s6301954_52215387.jpg


Kallas rätt och slätt Simba



Pocahontas Micecatcher X af --------

s6301959_52215080.jpg


Kallas Poccis, Pocamontas eller Pocafjontas


och till slut


Hercules Micestrangler Cremétass XII af -------

s6301944_52215944.jpg


Kallas Hercules eller Hercan


De har dock blivit så här stora terrorister nu:

s6301347_70471224.jpg


(Nykastrerade på bilden, därav tratt på honan)

Ursäkta lite många bilder men ville ju gärna visa upp mina :love:
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

Kom på några exempel på vänners katters namn:
Trassel,Pip,Rande,Tisan,Lillkisen (lär vara stooor:p),Mocci,Fritz The Cat (nån som minns den tecknade filmen?Hehe..),Roxy,Popsie,Diego...
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

Jag har tre katter med följande namn:

Rizla
Bazzen
Scoopy

sen vet jag inte om det är så roliga namn heller ^^ Tog hand om en katt ett tag som vi kallade för Mooner, vet inte varför :p
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

Kärt barn har många namn! ;)
Kul att höra historien bakom namnet.

Jag döpte en av våra katter till Ingentingalls, när jag var 4 år, tror jag gillade hur ordet lät. :)

En annan katt fick namnet Ynk, minst i kullen, numera störst av familjens katter.

När jag skaffade mina första egna katter så tog det ett tag medans jag funderade på vad de skulle heta, under tiden blev det så att jag kallade dem Flickan o Pojken, de var två syskon en hon- och en hankatt, till slut lystrade de till det och så var de klart!

Kram, Maya
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

Han moonade väl!! Visade rumpan!:D


Hahaha ja så kan det såklart vara :D men usch vad det var synd om honom :( han bodde i en trappuppgång i området, var grovt undernärd och misskött, han hade förmodligen blivit misshandlad av någon för han haltade fram och gick lite snett, också var han lite ballögd eller vad det heter, hans ögon gick ifrån varandra och inte in mot varandra. Men han var otroligt charmig och Bazzen min ena katt är faktiskt en avkomma efter honom, kan väl tillägga att den inte var planerad med vår dåvarande perserkatt... :p

Bazzen för övrigt blev/är en väldigt härlig katt :love:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 666
Senast: cirkus
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
925
Senast: Bison
·
L
  • Artikel
Dagbok Igår fick jag reda på att en person är död. En som jag har känt i nästan hela mitt liv iallafall som jag kommer håg. Hon är två år yngre...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 588
L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 293
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Hundhantering
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp