Bukefalos 28 år!

Roligaste kattnamnet!

Sv: Roligaste kattnamnet!

Hörde en katt som hette Kattaskrället :O :D
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

Mina nuvarande katter heter Katie "Lillfis" och Wendy "Gurkan".

Wendy kallas för gurkan då hon älskade gurka som bäbis. :D

Har haft en katt som hette Hanna, uppfödaren döpt henne. Men det funkade inte då det är mitt namn oxå så när pappa eller mamma ropade Hannaaaa så kom både jag å katten...Hon döptes om till Pussi the bitch Hon var en riktig bitch...Men vi fick ha henne till låns i 18 år :love: Nu bor hon i katthimlen :cry:

Sen har andra katter jag haft inte haft så ovanliga namn...Bamse *2, Cassiopeja (jo lite ovanligt kanske), Måns.
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

Vår senaste katt hette Gibson och hans bror hette Fender, döpta av en gittarentusiast

När vi sedan skaffade en Jack Russel med namnet Jackson's Quiet Mr Sammy Snowboy, men som kallades Lilleman av de förra ägarna...

...så hade vi helt plötsligt en Gibson och en Jackson hemma :laugh:
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

min ena heter tusen. pga att han har kostat mig så mkt pengar. :p det tror jag han är ganska ensam om! förutom hans fd make då, som heter fru tusen. ;)

min första katt het pus murre mons tigergutt, kunde inte bestämma mig för vilket jag skulle välja...

sen har jag en zorro, och en erasmus montanus (kallas rasmus). och fenris som bor hos min syster.
 
Senast ändrad:
Sv: Roligaste kattnamnet!

En kompis döpte sin gamla katt till "träsko" :eek:.......
Vetrinären undrade säkert om han var "hög" när han döpte katten :D.....men det var första gången han fick in en katt med det namnet ....hahahaha....
Hans andra katt hade däremot inget vackert namn :cool:..Hitler hette han.....stackars katt att få ett sånt namn....
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

Vi fick en kull pa tre ungar.
Den svarta med vitt ansikte och "mustasch" (hade dessutom svart "snedlugg") fick heta Hitler.
Den kolsvarta, bastis med katt 1 fick heta Mandela.
Den tredje, brun tabby hette Eva Braun.

(Observera att detta var ett skamt inom familjen och vi inte har naga som helst tendenser till hoger extremistiska asikter. Katterna adopterades bort med ngt mer politiskt korrekta namn...)
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

Haha, varsågod! Det spelar ingen roll om husse varit ute och festat och ligger i fosterställning i sängen och lider... vill kisse ha mat och det inte finns nån e det bara att krypa iväg till affären. Lika komiskt som bedrövligt... :D
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

*KL*

Har två katter vid namn Fräs och Sessan,, dock är nog sessan bland de vanligaste namnen.

Vi fick nyss ta bort en katt :cry: , dock hade han ett kort och bra namn: Kent!

Mina grannar har en hittekatt som heter Kontainer Kurt, gissa vart dom hittade honom?;)
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

När jag var liten hade vi också en hittekatt ett tag - den hette också Kurt. Fast bara Kurt. :p
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

*kl*

Mina kissar heter Scarlett och Tess. Scarlet fick sitt namn av min kompis, 5 åriga brorsdotter. :p
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

kl

En av mina första katter fick heta Platon:)

Mammas katt hette Pripps när hon fick honom, men det kändes inte rätt.
Tillslut fick han heta Findus, eftersom han ser ut precis som Pettsons katt...men han lyssnar bara när man säger Katten, så det är väl hans "riktiga" namn nu!
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

*Knappis*

Stallägarna har en katt som heter Dassnisse! :D
Katten hette nog något annat från början, men hon drack ur toastolen såfort tillfälle fanns, så därav namnet. :)
Dassnisse har en avkomma på gården, med det vanligare namnet Sessan :)
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

Katter vi haft, Sudden och Smokey. Nuvarande katt heter Jaxon. Min sambos fasters katt heter Trassel. Min nästa katt ska heta Mjaurtitz :)
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

Alla mina katter heter något från starwars. Min första katt hette Yoda och min nuvarande heter Leah :D
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

kl
Här heter katterna Svart och den andra heter Randig Hur dom ser ut säger nog sig självt ;)
en kompis har tre med namnen Skrik Panik och Kaos

En ungdomsvän hadde två vi namn Kel och Smek
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

Vår nuvarande katt heter Ninja men kallas ibland Stinky.

Maken hade en katt när vi träffades som hette Stördo, blev lite upprörd första gången jag hörde det, men efter att lärt känna katten så kändes det plötsligt väldigt passande. Helgalen kisse...
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

Mina heter Boll och Kakmonstret :angel:
Boll var väldigt korkad när hon var liten, och kallades därför IQ Badboll - vilket förkortades till Boll efterhand
Kakans mamma heter Monster (av en anledning ;) ), och det temperamentet har Kakan ärvt. Hon kallades Masken från början, pga sin färg, och fick sitt slutgiltiga namn när hon stal en nybakad muffin.

Bolls mamma hette Nicky Hilton (kullsyster till Sinfonies Paris Hilton, som det står om tidigare i tråden), dock kallad Pixi.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 869
Senast: cirkus
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
968
Senast: Bison
·
L
  • Artikel
Dagbok Igår fick jag reda på att en person är död. En som jag har känt i nästan hela mitt liv iallafall som jag kommer håg. Hon är två år yngre...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 747
L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 475
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp