Roligaste kattnamnet!

Mina katter är reggade som Myran och Lille Kotten.
Går under arbetsnamnen Gråing, och Svarting(en) :o

Hade barn på besök ett tag som satt och funderade på namnen, 'vad hette de nu igen,.. Myran och ..... Blåbäret?'
Skogstema?:D
 
Våra katter har alltid sedan jag har varit liten varit döpta efter tecknade figurer (även om vi fuskat lite de sista åren för att få namnen vi vill ha), namnen har blivit lite mer normala genom åren

Gråben
Superted
Lillefot
Morgana (kallades Morris)
Maja
Zimba
Minnie
Molle
Myrra
 
Mina katter heter rätt vanliga saker.

Tigra, Frans och Grima.

Men ibland träffar man ju på katter som har väldigt ovanliga och/eller roliga namn.

Snälla skriv och berätta om de ovanligaste kattnamnen ni träffat på i era liv!

Det vore så roligt!
Våra katter heter Leah, Saga, Ronja, Isabell ( inte så extraordinära) men så har vi Aladdin-Rodney, Rommie (kallad Pom Pom), Larry och Edgie.
 
En av mina "extrafamiljer" (lång, kärleksfull historia som slutar med att jag ses som en dotter i flertalet familjer) har haft extremt mycket katter genom årens lopp där det ena namnet är tokigare än det andra. För att nämna en handfull kan jag ju ta upp Mju, Fuling, Trasan, Alien, P2 och NÅGON. Någon var så intetsägande som kattunge att han fick namnet Ingen. Men kändes så hemskt att han istället fick heta Någon. Det finns en rolig historia när Någon sprang bort och en av döttrarna i familjen gick runt i bostadsområdet och ropade efter Någon. Varpå en granne frågade vem hon letade efter. Ja, Någon. :D

Denna underbara familj har även haft en ponny som hette (på riktigt) Silverkorven. En korsningsponny med kropp som en b-ponny och shettisben. Som var skimmel. = Silverkorven. :love:
 
En av mina "extrafamiljer" (lång, kärleksfull historia som slutar med att jag ses som en dotter i flertalet familjer) har haft extremt mycket katter genom årens lopp där det ena namnet är tokigare än det andra. För att nämna en handfull kan jag ju ta upp Mju, Fuling, Trasan, Alien, P2 och NÅGON. Någon var så intetsägande som kattunge att han fick namnet Ingen. Men kändes så hemskt att han istället fick heta Någon. Det finns en rolig historia när Någon sprang bort och en av döttrarna i familjen gick runt i bostadsområdet och ropade efter Någon. Varpå en granne frågade vem hon letade efter. Ja, Någon. :D

Denna underbara familj har även haft en ponny som hette (på riktigt) Silverkorven. En korsningsponny med kropp som en b-ponny och shettisben. Som var skimmel. = Silverkorven. :love:
Då får min heta Falukorven :up:
 
Var på ett ridläger för många år sedan, där var det tre kattungar som hette: Snoop Dogg, Majsburk och Mamma Scan...
Systers katt höll på att döpas till Eva-Maria av mannen i familjen men han röstades ner med god marginal så det blev Klara.

Min gamla katt hette Master of Disaster ;)
 
Min heter Uscha, kanske inte det roligaste men troligen inte jättevanligt, hennes syster heter skrållan men jag kallar henne för skrållet.

En farbror på gården hade en som hette Nutte, elak som fan men han avgudade sin gamla människogubbe :grin:

Grannens hette klotis och en på landet hette Tratten, kompisens heter kapsy och stallkatten heter julius men jag kallar honom för lullen
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 513
Senast: cirkus
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
882
Senast: Bison
·
  • Artikel
Dagbok Igår fick jag reda på att en person är död. En som jag har känt i nästan hela mitt liv iallafall som jag kommer håg. Hon är två år yngre...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 948
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 066

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp