Roligaste kattnamnet!

Våran grannkatt när jag var liten hette Pissan...

Mina stallkatter heter Gunvald och Sigvald.

En kompis katt heter Kenny Bräck, hennes sambo ville egentligen inte ha katt men gick med på det när han fick döpa katten :-) väldigt bilintresserad sambo...

Sen har jag även träffat på Jameson (fick sitt namn när han som kattunge hoppade rakt upp i knät på ägaren precis när korken åkt av flaskan, kattungen som fram tills dess varit livrädd för människor!)
Blinka (ögonsjukdomar hela tiden stackarn)
 
Mamma-Katt (blev smeknamnet Kiddy)
Mina förra honkatter som fick flytta heter Sickan och Lilia. Äldsta sonen kom på Lilia, och än har jag iaf inte hört namnet mer än när brorsdotter gav sin mormors katt samma namn.
 
Min katt heter Ragnar Vanheden. Fast han kallas ju Ragnar för det mesta då. Det brukar folk tycka är rätt udda.

10410544_10152808742198156_6509214304325231012_n_54e31e99e087c33e7bb218b1.jpg
 
Min förra katt hette Extreme Master of Disaster..

Nuvarande katt heter Moses -med alternativa identiteten Glenn Moses Hysén. Och kvällstid heter han Myses.

Annars träffade jag ett gäng kattungar en gång där en hette Snoop Dog..
 
Jag kommer utsökt att tänka på namnet Svinto som jag aldrig har hört någon annan katt heta tidigare ^^ Inte min men hon är en supersöt korthårig huskatt men med ett lite udda namn dock :D
 
En bekant i Sthlm hade en katt som hette Nubbe :D tämligen lämpligt eftersom det var under vår universitetstid. Nubbe var extremt enkelspårig, hade han bestämt sig för att han ville ha kli och gos då gav han sig inte, fast givetvis på ett fint sätt. Med tanke på att han var en rejält stor hankatt (ej fet) så hade han pondus.
 
Mina katter hette/heter Felix, Rasmus, Svante, Sigge och Doris, inte så ovanliga tvärtom kanske. Känner en katt som heter Nano, den skulle hetat Tornado, men dottern i familjen kunde inte säga det utan det blev Nano istället.
Vet en som hade döpt katten till Azrael som Gargamel i smurfarnas katt, men när han pratade med katten lät det alltid som om han kallade den för arsel.
 
Vi har haft en hel del katter. Mamma födde upp när jag var liten.

Kommer inte ihåg alla men vi hade Tjorven, Fräs, Aboo (apan i aladin), Baboo, Svarten, Svartnos, Mimmi, Cissi, Felix, Lina, Dutshess, Ballerina, Caruso, Tussilago, Linus, Lady, Gustav och många många fler.

Kung Kal köpte min mamma av sin syster som också födde upp. Han var hårfattig på huvudet när han föddes så han fick heta så.

Sen hade vi Tuffe Bert vars mamma hette Blyga Berta.

Själv har jag haft en Tequila och Afrodite.
 
Vi har haft en hel del katter. Mamma födde upp när jag var liten.

Kommer inte ihåg alla men vi hade Tjorven, Fräs, Aboo (apan i aladin), Baboo, Svarten, Svartnos, Mimmi, Cissi, Felix, Lina, Dutshess, Ballerina, Caruso, Tussilago, Linus, Lady, Gustav och många många fler.

Kung Kal köpte min mamma av sin syster som också födde upp. Han var hårfattig på huvudet när han föddes så han fick heta så.

Sen hade vi Tuffe Bert vars mamma hette Blyga Berta.

Själv har jag haft en Tequila och Afrodite.
 
Min førsta egna katt fick heta Skuttan. Blott åtta år gammal så visste jag inte att det var ett typiskt kaninnamn. En av hennes vackraste døttrar behøll jag. Hon fick heta Mirja - alltså mirrr - iahh... Hon pratade med oss på katters vis... och det læt næstan som Mirja, dærav namnet. Mirja ær finska før Maria. Førsta katten sedan jag blev vuxen fick heta Nisse, den andre Aslan, tredje Sigge. Men sen kom skogkatterna in i mitt liv. Mio en belgie o vit hane, - han sa aldrig mjau utan bara mjukt mio och liknande. Morrissa - stor svart hona med neongrøna øgon och hæftigt humør. Morissas dotter i sista kullen behøll jag och hon var sååå fiiin att hon fick heta Såfin. Samma færg som mamma men hon hade ett runt och gullgt bondkatteansikte. Hon blev min trogna væn i øver nitton år. Och nuvarande katten heter Vessla. Jag jobbar hær i Norge och hær heter lillan = vesla. Men Vessla på Norsk ær = røjskatt. Vessla ær en liten katt. Inte fysiskt liten længre, men ændå en liten oskyldig gullemiss. Hon slæpper glatt in fræmmande æn om jag ær borta och sællskapar med dom. Grannens katter før gå in och kæka hennes mat utan att hon bryr sig. Hon leker med en mus då o då och det hænder att hon biter ihjæl den men lika ofta lyckas den rymma... Hon fattar inte alls att møss ær middag.
 
Min 15åriga sköldpaddsfärjade hona röd, svart och vit döpte min 2,5 åriga dotter till Brunen och det heter hon ännu i dag, För några år sedan hade jag en birmahona som lystrade till Nanni även dottern gav henne namnet när hon var ännu yngre än 2,5 år
 
Vi har på jobbet en gammal kattracka som heter Wormie för att... tja... :angel:
En annan heter Rabbit för att det är sådana hon äter. Vi hade även kattungarna Tom, Dick och Harry.

Själv hade jag en katt som hette Kisse när jag flyttade ihop med en tjej vars katt hette Råttan. ^^
 
En föredetta granne hade katten Lilla Grå (som verkligen inte var liten!) och Onödan (hette egentligen Candy, men husse döpte den till Onödan då det var alldeles onödigt att skaffa ännu en katt :) )

Annars har vi haft Hugo och Boss, två bröder som visade sig vara systrar... och sedermera bytte namn till Hilda och Hulda.
 
Vår första kattfröken döptes till Jasmine, av de flesta kallad Chassen. Gudomligt söt var hon. Själv kallade jag henne för Jassemasseskin som senare blev Masken Karlsson och till slut bara Karlsson :up:

Någon vecka efter att Karlsson flyttat till oss kom min man hem med hennes helsyster som annars skulle avlivats. Sessan hette hon - fulaste namnet ever tyckte jag. Grace fick hon heta tack vare den vackra blyertsgrå färgen på pälsen. Men Grace blev Gracie, Grejan och ganska snart Crazy, vilket speglade hennes underbara personlighet :p

Så Karlsson och Crazy hette våra tjejer :love:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 632
Senast: cirkus
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
918
Senast: Bison
·
L
  • Artikel
Dagbok Igår fick jag reda på att en person är död. En som jag har känt i nästan hela mitt liv iallafall som jag kommer håg. Hon är två år yngre...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 556
L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 248
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp