Roligaste/tråkigaste träningsformen?

farin

Trådstartare
Nu är jag grymt nyfiken :)

Vilken träningsform tycker du är absolut roligast och varför?

Vilken träningsform är absolut tråkigast och varför?

Självklart tycker jag ridning är absolut roligast, och då helst att rida ett riktigt jobbigt pass för någon intensiv tränare så jag blir helt slut, inriktning däremot är inte så viktigt.

Utöver ridningen älskar jag att gå på Friskies och Svettis-pass :bump: Roliga, positiva ledare som ser ut som "vanliga" människor, helt normala folk runt mig på golvet, bra musik (väljer ju pass efter musiken :banana: ) och jag har så kul att jag inte hinner märka hur trött jag blir förrän efteråt.

Det tråkigaste jag vet är att jogga eller simma... Antagligen för att det är ngt man oftast gör ensam, man kan inte prata samtidigt och även om man kan ha musik med så är den inte lika medryckande som vid ett gympapass.

Sv: Roligaste/tråkigaste träningsformen?

Jag tycker att ridning är absolut roligast. Även simning tycker jag är kul, men hínner tyvärr inte åka och simma. Skulle vilja det.
Bland det tråkigaste jag vet är jogging.

Ridning är klart roligast!! Core & Stretch och stavgång funkar oxå.
Det värsta som finns är aerobics och step-up och likande, jag saknar helt den koordination som krävs så det blir bara frustrerande att hålla på med.
Och NEJ det hjälper INTE att försöka några gånger till "för att komma in i det...."

Ridning= roligast (händer alltid något, och sällan som man vill ;))

Simning = tråkigast (enformigt, finns inget att titta på)

Gillar träning med musik annars, som friskis och svettis. Inte för mycket koordination.

Vad är Core & Stretch? Alltså, stretch vet jag väl om det är "som vanligt" men vad är core :confused:

Detta är vad som står i mitt infoblad: "En stark kärna är grunden till en starkare kropp. Under ett Core-pass tränar vi framförallt mage, rygg och balans. Avslutas med en längre stretchdel."
Helt enkelt en skonsam men tuff styrke- och smidighetsträning UTAN en massa tramsiga maskiner.
Känner igen en del övningar från skolgympan, och det finns lite yogaövningar med oxå. Rekommenderas!

självklart är ridningen roligast men annars går jag också på friskis och svettis så ofta jag kan (3-4 gånger i veckan) både jympa och spinning

tråkigast tycker jag är att gå det känns så meningslöst.

Rida är roligast :banana: :D

Springa är tråkigast för jag har verkligen sååå dålig kondis och blir trött efter 100 meter :o

Det konstiga är att jag har precis lika dålig kondis om jag ska jogga, men om jag går på ett gympa-pass med bra musik så orkar jag :banana:
Musikens makt över kroppen??

Öööh... vet inte riktigt... det är visst en rätt så ny träningsform, det kanske bara finns där dom som varit intresserade av att bli instruktörer råkar bo. Men håll ögonen öppna på vilket utbud som finns/dyker upp i "din" sporthall.

Haha vi brukar springa typ 3,5 kilometer på tid i skolan varje vår och höst termin..Antingen så ljuger jag och säger att jag är sjuk och skolkar den gången vi ska göra det, eller så springer jag på typ 40 minuter när alla andra springer på 20! haha :o

Men jag fattar inte varför? Jag är smal och har jättelånga ben, sen är jag i stallet och rider 7 dagar i veckan så det är lite konstigt..

Men jag har verkligen en sjukt ful "springteknik" också, alla mina kompisar mobbar mig för det :p..Så jag tycker att det är jättepinsamt att springa också, haha..

Roligast: ridning, slalom, aerobics och dans
Tråkigast: löpning och de flesta bollsporter

//tjejen utan bollsinne

Ridning e ju helt klart roligast men jag tycker det är mycket viktigt att komplettera med annan träning.

Då är min favorit löpning, det som många andra tycker e tråkigt. Jag tycker det är jättehärligt att ge sig ut på ridstigarna och springa! Dessutom är det kanonbra konditionsträning!

Roligast är förstås ridning, men jag tycker inte det ger så mycket motion så jag kompletterar med annat. Dessutom tror jag att tex core träning gör mig bättre som ryttare.

Bodypump tycker jag är kul, det är ett jobbigt pass och jag tar ut mig mer än om jag tränar med maskinerna på gymet.

Tråkigast? Simning kanske, jogga är inte heller jättekul men jag gör det ibland på somrarna för att få upp flåset. Det är kul när man märker att det händer något med konditionen och man orkar längre och längre sträckor.

ridning är nog det roluigaste. Men och handboll eftersom man umgås med sina lagkompisar, åke rpå matcher cuper osv. det är bra för styrka och kondition och så :)

Tråkigaste är nog att jogga! eller spinna för den delen. där sitter man på en cykel och trampar och trampar och kommer ingen stans! :smirk: men annars är det ju bra träning. jogging är väl tråkigt för att man ofta är själv eller nåttt, jag gillar det iallafall inte!

du bor i närheten av mig o du tränar core :idea:
snälla pm.a mig om var det finns. jag är för lat för att leta reda på det själv, men vill gärna testa!

Jag tränar på Sats i Sumpan.

Ja, alltså ridning ÄR ju roligast :D Men jag tränar också body balance och power yoga, och tycker att det är otroligt bra komplement till ridningen - både för smidighet, styrka och koncentration - rekommenderas :)

känner mig nog inte tillräckligt vältränad för att våga mig in på Sats, tror att man måste vara supertränad där innan man går in :p

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har... 2
Svar
21
· Visningar
4 677
Senast: mackan
·
  • Låst
Ridning Jag gör ett försök att avliva myterna om att ALLA ryttare inom en gren/inriktning/disciplin rider och tränar på samma sätt. I oändligt... 11 12 13
Svar
245
· Visningar
22 294
Senast: Immer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Dalmatiner
  • Retrievertråden