Rosa Microvågsugn

Sv: Rosa Microvågsugn

Avdelningen för oerhört interna skämt.

Om man ställer en rosa micro i rummet och väntar.
Alla som skrattar är Bukefalister.
 
Sv: Rosa Microvågsugn

Du skall skaffa en i borstad "metall". Vår micro har hållit sedan 2000. 14 år - det är kvalité det.

Varken blå, vit, rosa eller gul, alltså. Hederlig metall.

/Priffe som aldrig köpt en micro, bara fått en i present

Vi kopte en Sharp micro/convection 1987 eller 1988. En exact likadan fanns i huset i Florida nar vi kopte det. Det absolut fulaste man kan tanka sig ... och stor och otymplig. Den i FLorida lat jag ga med huset nar vi salde det och den vi kopte sjalva under 80-talet gav vi bort i varas (2013). Allt har ju blivit sa mycket mindre, smidigare och snyggare att se pa och alla andra koper nya frasha maskiner ... och sjalv har man det stora fula abaket pa banken som vagrar att ga sonder.:cautious:
 
Sv: Rosa Microvågsugn

nä hon fick sitta och vänta länge i telefonen under tiden som säljaren gick ut på lagret och letade efter denna blåa Micro som dom inte säljer men som mandalaki envist hävdade att hon hade i sitt kök.
Och hon satt och pillade på den under tiden och upptäckte då att den blåa färgen satt lite löst i ett hörn och just då kom säljaren tillbaka och frågar "har du tagit av skyddsplasten?!" och ja det hade hon inte gjort :D
 
Sv: Rosa Microvågsugn


Oj oj. Det såg jobbigt ut!

nä hon fick sitta och vänta länge i telefonen under tiden som säljaren gick ut på lagret och letade efter denna blåa Micro som dom inte säljer men som mandalaki envist hävdade att hon hade i sitt kök.
Och hon satt och pillade på den under tiden och upptäckte då att den blåa färgen satt lite löst i ett hörn och just då kom säljaren tillbaka och frågar "har du tagit av skyddsplasten?!" och ja det hade hon inte gjort :D

Att hon satt och pillade på den under tiden har jag nog missat.
 
Sv: Rosa Microvågsugn

Min är också i borstad metall, men det gör den inte ett dugg bättre. Den har ett hemskt pipande och den piper JÄMT! Glömmer jag kaffet i den piper den en gång i minuten tills jag hämtar det. Som om det inte är en mäsklig rättighet att få glömma sitt kaffe i micron ...:mad: Och den piper HÖGT - väcker folk. Alla i familjen hatar den, men puckot fungerar ju, så vi är tvungna att behålla den år efter år ...

Låt mig gissa, ni har en samsung?
 
Sv: Rosa Microvågsugn

nä hon fick sitta och vänta länge i telefonen under tiden som säljaren gick ut på lagret och letade efter denna blåa Micro som dom inte säljer men som mandalaki envist hävdade att hon hade i sitt kök.
Och hon satt och pillade på den under tiden och upptäckte då att den blåa färgen satt lite löst i ett hörn och just då kom säljaren tillbaka och frågar "har du tagit av skyddsplasten?!" och ja det hade hon inte gjort :D

Nej, nej, ni glömmer, så här var det.

Bläckis satt hemma med sin blå microvågsugn. I ett mycket upprört stadium ringde hon till den försäljande butiken, som genast lovade att sända hem en vitvarureparatör med den nya micron i rätt färg.

Vitvarukillen kom, det var en varm dag och ac:n i hans bil hade att slutat att fungera. Det var varmt mycket varmt så han hade tagit av sig sin tröja. Allt han ville var att skynda sig hem till den missnöjda kunden så i brådskan glömde han helt att ta på sig tröjan igen när han störtade mot Bläckis dörr.

Där sitter så en uppretat Bläckis och in genom dörren kommer George Cloney (Han extra knäcker i bland med vitvaror när han inte säljer kaffemaskiner) i baröverkropp bärandes på en vit micro.

Åt, helvete med micron säger Bläckis och George river ned alla micros från köksbänken och lägger dit någon annan och en annan typ av skyddsplast kom att användas..

Har ni glömt det?
 
Sv: Rosa Microvågsugn

Det börjar bli dags att tipsa Bengt af Klintberg om en ny vandringssägen :D

"Min kompis berättade för mig att hennes fasters kusin......blå micro .......Clooney ........passionerat ..........skyddsplasten höll inte ........dottern går nu på lågstadiet i ........ingen vet ........"
 
Sv: Rosa Microvågsugn

Nej, nej, ni glömmer, så här var det.

[...]

Där sitter så en uppretat Bläckis och in genom dörren kommer George Cloney (Han extra knäcker i bland med vitvaror när han inte säljer kaffemaskiner) i baröverkropp bärandes på en vit micro.

Fast nu missar du väl lite detaljer, mrs Bouquet? Den uppretade Bläckis satt väl nyduschad i sitt lilla vinröda raffset som hon använder hemma istället för mysdress och åt på en hel gurka? Uppretad var hon visserligen men på ett sådant där varmt rosigt vis som bara uppretade och upphetsade flickor kan vara :love:

I bakgrunden spelades Barry White vill jag minnas.
 
Sv: Rosa Microvågsugn

Fast nu missar du väl lite detaljer, mrs Bouquet? Den uppretade Bläckis satt väl nyduschad i sitt lilla vinröda raffset som hon använder hemma istället för mysdress och åt på en hel gurka? Uppretad var hon visserligen men på ett sådant där varmt rosigt vis som bara uppretade och upphetsade flickor kan vara :love:

I bakgrunden spelades Barry White vill jag minnas.
Till mig sa dom att det var en banan :mad:
 
Sv: Rosa Microvågsugn

Och hon satt och pillade på den under tiden och upptäckte då att den blåa färgen satt lite löst i ett hörn och just då kom säljaren tillbaka och frågar "har du tagit av skyddsplasten?!" och ja det hade hon inte gjort :D

Så var det dessvärre inte, Anna har rätt där. Jag upptäckte det inte själv utan kollade först när säljaren frågade :(


Åt, helvete med micron säger Bläckis och George river ned alla micros från köksbänken och lägger dit någon annan och en annan typ av skyddsplast kom att användas..

Har ni glömt det?

Visst ja, när jag verkligen rådbråkar mitt minne kommer jag ju vagt ihåg det där. Tack :)

I bakgrunden spelades Barry White vill jag minnas.

Nu dog jag lite :rofl:
 
Sv: Rosa Microvågsugn

Jag har en sån rosa, dels för att jävlas med folk som hatar allt med färg. Och dels för jag gillar just den rosa färgen. Har en matchande glassmaskin med.
 
Sv: Rosa Microvågsugn

Till mig sa dom att det var en banan :mad:

Nänä. Det var bara gul skyddsplast, där hade de fel. Det kanske var den Derivata syftade på med "en annan typ av skyddsplast"? Jag har för mig att det blänkte lite gyllene på filmen.
 
Sv: Rosa Microvågsugn

Min är också i borstad metall, men det gör den inte ett dugg bättre. Den har ett hemskt pipande och den piper JÄMT! Glömmer jag kaffet i den piper den en gång i minuten tills jag hämtar det. Som om det inte är en mäsklig rättighet att få glömma sitt kaffe i micron ...:mad: Och den piper HÖGT - väcker folk. Alla i familjen hatar den, men puckot fungerar ju, så vi är tvungna att behålla den år efter år ...

Det där har jag funderat på. Varför envisas den med att fortsätta pipa och surra efter att timern är klar? Skitstörigt när man sitter på toa eller är upptagen av nått annat skäl.
 

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
177
Senast: em76
·
Tjatter Apropå diskussion i en annan tråd. Vad innebär det att vara kvinnlig eller manlig? Om någon beskrev "hon verkar väldigt kvinnlig"...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 442
Senast: Milosari
·
  • Artikel
Hästnyheter För en månad sedan hängde OS-satsningen på en skör tråd för australienska Shane Rose efter att ryttaren deltagit i en maskeradhoppning i...
Svar
0
· Visningar
313
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 609
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp