Rumsrenhet hemma hos andra?

Bättre att vara ärlig än att låtsas man mår bra. Men folk förstår verkligen inte vad psykiska problem betyder. Det är inget fel på oss vi tänker bara annorlunda.
 
Bättre att vara ärlig än att låtsas man mår bra. Men folk förstår verkligen inte vad psykiska problem betyder. Det är inget fel på oss vi tänker bara annorlunda.
Men snälla du. Bukefalos är fullt av medkännande, kompetenta och alldeles fantastiska människor. Endel rövhattar finns det här med visserligen men de kan man undvika. Endel har turen att vara friska, andra har psykisk ohälsa, fysisk ohälsa och ytterligare andra har neuropsykiatriska problem. Endel har alltihopa. Ingen har påstått att det är något fel på någon så det kan du släppa helt.
 
Tycker du att någon har varit elak mot dig så anmäl de inläggen.

Jag tror inte att någon tycker något alls om dig än eftersom ingen har hunnit lära känna dig. Vi är många bukefalister, endel tillhör inventarierna och endel kom nyss hit. Det är väldigt stor bredd på åldrarna och på kunskaper och åsikterna om olika ämnen så häng kvar bara, ta in bukefalisternas kunskaper och åsikter och delge dina egna. Diskutera högt och lågt om de mest märkliga ämnen. Det kvittar om du är 12 år eller 79, alla är lika välkomna här. Bukefalos är ett forum där vi är väldigt fästa vid fakta och forskning. Det kan kännas hårt att få veta att det man tror och tycker går rakt emot det forskningen säger men tänk såhär istället, du kommer lära dig massor tack vare att bukefalisterna vill ha reda fakta om mycket. Åsikter kan och får man absolut ha men i vissa ämnen är den nyaste forskningen det som är det viktiga. Visst kan man tycka men då är det just en åsikt, inte fakta och framställer man sin åsikt som fakta så kommer man definitivt att stöta på patrull.
Du kan inte veta vad någon sagt tidigare. Dom lämnar mig inte heller ifred utan fortsätter nämna mig i inlägg. Jag förstår att man kan argumentera men om någon tycker det har gått för långt och ber andra sluta? Ni kan verkligen inte acceptera ett ”sluta” känns som man hamnat med otrevliga människor här.

Har sagt tidigare att sluta prata med mig ändå så slutar ingen anklaga och spamma.
 
Det är mitt första intryck av denna sida. Är det verkligen okej att ge sig på någon i grupp och inte sluta? Är det så man behandlar någon? Är det här någon slags mobbing sida?

Trodde ni skulle vara annorlunda.
 
Jag har inte pratat om dina känslor? Och nej, det har inget med att göra att du är nybörjare. Nu blir det väldigt mycket OT i den här tråden, jag föreslår att vi låter den återgå till det faktiska ämnet.
Du accepterar inte att jag inte vill prata om det här längre. Har du ens läst mina inlägg? Att jag får ångest och vill sluta prata?
 
Du kan inte veta vad någon sagt tidigare. Dom lämnar mig inte heller ifred utan fortsätter nämna mig i inlägg. Jag förstår att man kan argumentera men om någon tycker det har gått för långt och ber andra sluta? Ni kan verkligen inte acceptera ett ”sluta” känns som man hamnat med otrevliga människor här.

Har sagt tidigare att sluta prata med mig ändå så slutar ingen anklaga och spamma.
Vad jag ser på din profil har ingen spammat dig eller anklagat dig för något men du kanske har anmält en massa inlägg så de är borttagna? Om du inte vill diskutera mer är det lättast att bara lämna tråden och inte svara mer.
 
Våga inte prata med mig om mina känslor. Ingen gillar mig på bukefalos för jag är nybörjare.
Folk bemöter dina påståenden, inget om dig personligen. Jag blir också emotsagd ibland, och jag vågar garantera att alla här har upplevt det i diskussioner åtminstone någon gång, det är ju så man lär sig. När det gäller djur kommer det ju dessutom ny forskning hela tiden, så det som var rätt igår behöver inte nödvändigtvis vara rätt imorgon.

Det finns otroligt mycket kunnigt hundfolk här, passa på att ta in och lär dig av dessa när dina påståenden blir emotsagda - du har chansen att lära dig massor! Det har jag gjort, och jag är långt ifrån ensam. :)

Det här forumet heter Hund och det är just hundrelaterade ämnen vi diskuterar här. Vill du prata psykisk ohälsa lämpar det sig bättre på Allmänt (tror det finns några såna trådar där redan).
Vill du inte ha fler svar är det bästa sättet att själv sluta svara i tråden så kommer det dö ut, men så länge du själv fortsätter skriva kommer också folk svara.

Du är absolut välkommen här, nya medlemmar är klart uppskattat! Det finns mer lättsamma trådar i form av uppdatering- och bildtrådar som kanske är lättare att hantera då du mår dåligt? :)

Vore glad om den här tråden kan få återgå till ämnet nu, så slipper jag lägga tid på att rensa inlägg.
/Mod
 
Du accepterar inte att jag inte vill prata om det här längre. Har du ens läst mina inlägg? Att jag får ångest och vill sluta prata?

Jag vet inte om du har erfarenhet av forum sedan tidigare, men jag försöker bara svara på det du påstår. Om du påstår att ingen här tycker om dig för att du skulle vara nybörjare, vilket ju är helt fel, så vill jag ju gärna få påpeka att du har missuppfattat. Det är ju väldigt onödigt om du skulle behöva gå omkring och må dåligt på grund av en missuppfattning?

Jag tror inte att det hade känts bättre om vi hade ignorerat dina inlägg heller. Det hade känts som ett otrevligare bemötande än att svara på det du skriver.

Edit: såg mods inlägg nu, så låter tråden återgå till ämnet.
 
Om jag förstår TS rätt så är det en valp med förstagångsägare? Jag undrar ju direkt om den är kastrerad?

Orsaken till min undran är att
den enda hanhund jag har träffat som i vuxen ålder kissar/skvätter inne är en okastrerad hane som endast beter sig så i hem där andra hundar bor/ vistas regelbundet. Ägaren som är väl medveten om detta använder kisskydd på honom när det är på besök hos vänner (om hundarna får följa med). Ägarens andra hund är kastrerad och behöver inte ha skydd på sig. Båda hundarna är mycket tydliga med att tala om när de behöver gå ut så vi tolkar skvättandet som markering.

Jag är dock inte hundägare själv så jag kanske är helt ute och cyklar?
 
Om jag förstår TS rätt så är det en valp med förstagångsägare? Jag undrar ju direkt om den är kastrerad?

Orsaken till min undran är att
den enda hanhund jag har träffat som i vuxen ålder kissar/skvätter inne är en okastrerad hane som endast beter sig så i hem där andra hundar bor/ vistas regelbundet. Ägaren som är väl medveten om detta använder kisskydd på honom när det är på besök hos vänner (om hundarna får följa med). Ägarens andra hund är kastrerad och behöver inte ha skydd på sig. Båda hundarna är mycket tydliga med att tala om när de behöver gå ut så vi tolkar skvättandet som markering.

Jag är dock inte hundägare själv så jag kanske är helt ute och cyklar?
Att kastrera en hund, och särskilt en osäker hund, är inte ett beslut man bör fatta i en handvändning och ingen universallösning. Tvärtom kan det hos en individ som redan lever med vissa rädslor göra alla problem ännu värre, alternativt/och orsaka andra eller fler.
Personligen är det långt ifrån ett förstahandsval som problemlösning för någonting annat än regelrätta hälsoproblem, egentligen.
Jag tror inte att hunden som diskuteras i tråden är kastrerad. :)
 
Att kastrera en hund, och särskilt en osäker hund, är inte ett beslut man bör fatta i en handvändning och ingen universallösning. Tvärtom kan det hos en individ som redan lever med vissa rädslor göra alla problem ännu värre, alternativt/och orsaka andra eller fler.
Personligen är det långt ifrån ett förstahandsval som problemlösning för någonting annat än regelrätta hälsoproblem, egentligen.
Jag tror inte att hunden som diskuteras i tråden är kastrerad. :)
Man kan lita på buke!

Han är inte kastrerad, och det är antagligen helt och hållet min förtjänst. Alla andra runt dem ville att de skulle kastrera. Jag var den första som påtalade att det finns problem med kastrering. Och ärligt talat, man kastrerar inte för att en hund markerar lite hos andra nu när det finns kisskydd och allt.

Valp är han inte, men unghund, ja. Jag kommer aldrig rekommendera dem att kastrera honom så länge han inte mår dåligt av att ha kulorna. Och att kissa inne mår han inte dåligt av.
 
Man kan lita på buke!

Han är inte kastrerad, och det är antagligen helt och hållet min förtjänst. Alla andra runt dem ville att de skulle kastrera. Jag var den första som påtalade att det finns problem med kastrering. Och ärligt talat, man kastrerar inte för att en hund markerar lite hos andra nu när det finns kisskydd och allt.

Valp är han inte, men unghund, ja. Jag kommer aldrig rekommendera dem att kastrera honom så länge han inte mår dåligt av att ha kulorna. Och att kissa inne mår han inte dåligt av.
Min pissenisse till unghund kissade inne då och då hemma, väldigt länge. Ungefär tills att jag kände att det här kommer aldrig att sluta och jag var helt uppgiven och förtvivlad.
En dag kissade han inne för sista gången, nu är han 2,5 år och kissar inte inne längre.

Men med det sagt så skulle jag ändå försöka fortsätta punktmarkera honom och hålla kopplad/hålla koll. Jag är inte helt säker på vad som gjorde att han slutade, men jag höll alltid koll på honom hos andra. Och jag litar fortfarande inte på honom helt och hållet.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
5 381
Övr. Hund I lite desperation vänder jag mig till buke då sambon satt ultimatum (ett ändå förståeligt sådant) angående valpen vi har hemma och...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
14 583
Senast: Halali
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 236
Övr. Hund Jag och min man har en adoptivhund, en staffe, som är fem år gammal och som nästan alltid är världens bästa hund. Vi har bara haft honom...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 630
Senast: mmbot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp