Russ tråden

Sv: Russ tråden

Finns en hel del vilja i din lilla, men även en hel del snällt och trevligt :D

Känner en hel del av hästarna i stammen bakåt :angel:
 
Sv: Russ tråden

Jo hon klev ju inte på lådan frivilligt ;) Men hon kämpade schysst, inga sparkar eller så.
 
Sv: Russ tråden

Kanske ska lägga till mina tidigare russ, har inga själv länge.

Asta Jesper-Katinka
Botzwana Hero-Tina
Skruttibangbang Granit-Asta

På foder
Reina Axel-Regina
Börjes Hilton
 
Sv: Russ tråden

Här presenterar jag mitt russ Bloka Ambra (Amanda)
ambra3.jpg

En söt liten tjej med glimten i ögat. Vi tränar körning & ridning & har börjat hoppa in henne. En allround liten tjej med andra ord.

Jag har ägt henne i lite mer än ett år nu, tiden går fort.

Planen är att ställa ut henne i vår/sommar och att om ett par år ta ett föl om hon får bra poäng :)
 
Sv: Russ tråden

Det bästa med min ponny är att han får vara med i nästan alla trådar här på gnägg!!

*Tråden för småponnys
*Islandstråd
*Shettistråd
*Tråden för de okända

och nu RUSS-tråden :p

Eftersom han är 6% Russ så tar jag mig friheten att lägga in en bild på underverket :D

Mascot -2009

ko11_zps22850528.jpg
 
Sv: Russ tråden

En bild på russet jag hjälper till med:

photo.php


Hon heter Dana och är u: Adina, e: Juniper
Uppfödare Rungegårds stuteri
 
Sv: Russ tråden

Åh, vad kul! Den där bilden känner jag igen, har sneglat på den både en och två (kanske flera :angel: ) gånger på hästnet!
Blir lite fundersam om det var den som bodde nära mig, och i så fall funderar jag på om du också bor nära mig?! :bump:
 
Sv: Russ tråden

Hmmm, när jag växte upp och red på en ridskola så fanns där ett 10-15-tal russ... alla dom var från Lojsta och efter hingsten Atle ;) Har du kopplingar till han? *nyfiken*
 
Sv: Russ tråden

KL

Jag var helt bombis på att jag hade skrivit i denna tråd? :p

Har iaf två stycken russ, ett sto på 18 år och hennes blivande åring :D
 
Sv: Russ tråden

Ska leta upp bild på mitt russ sto som jag tävlade ponnytrav med :) Humör som en liten djävul och otroligt envis men världens charmigaste :love: Tävlade tills hon va 10 år och är nu avelssto.
 
Sv: Russ tråden

alla dom var från Lojsta och efter hingsten Atle ;) Har du kopplingar till han?
Nej, det har jag inte. Det fanns även en nordsvensk hingst en gång som har stått för namnet. Atle finns även med i de isländska sagorna och sägs vara en variant på Attila.
 

Liknande trådar

Avel Är det någon hör inne som känner till något om de sk "Bysingsbergsrussen" och deras ättlingar? Bysingsbergsrussen föddes upp av Arthur...
Svar
2
· Visningar
1 501

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp