Russ tråden

Sv: Russ tråden

Då var det den jag trodde, och Kolsva till och med!? Tror det stod Köping i annonsen :)
Hon är jättesöt hursomhelst :love:
 
Sv: Russ tråden

Japp. Fast det var nära att vi inte hittade fram. För vi skulle svänga vänster vid rondellen i Kolsva och trots att vi körde igenom tre gånger hittade vi ingen rondell... Det visade sig att jag och säljaren (eller ja resten av världen och säljaren) har lite olika definitioner på hur en rondell ser ut :rofl:
 
Sv: Russ tråden

KL

Bonneville f.2012 e. Gumino u. Polenta ue. Redde
Här på bild hos en polare till mig som jag har hyrt in båda min russ hos.
IMG_7107_zpsb4f69f47.jpg


Här är mamma mu (Polenta) och Bonneville bara någon dag gammal.
IMG_3382.jpg


Polenta i tävlingsform för typ 3 år sedan? :p
277.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Russ tråden

*en liten trådkapning*

Funderar fortfarande på var den förmodade rondellen skulle vara, tog till och med upp det med min mor idag :D
Och inte kom vi fram till nåt, ev korsningen vid ICA?
 
Sv: Russ tråden

Jo det var det men jag hade aldrig listat ut det själv :rofl:

9BAB71FE-0C2D-433C-98EA-A55A9CBCEFC8-883-00000129F5EB6259_zps4ca8e44c.jpg


98357C1C-5328-4FDE-8175-80EFB809AB52-883-0000012ACB5204D1_zps3c82c128.jpg


Igår hämtade vi hem en rockard till henne :)
 
Sv: Russ tråden

Nu har jag kört min lille prins själv två dagar i rad, och han har skött sig sååå bra! Spänt för, kört och spänt ifrån helt själv. *Stolt matte*

524514_10151327039256636_824520487_n_zpsd9290cf4.jpg
 
Sv: Russ tråden

Vi får nog hem ett till russinsto född 1992, visad två gånger, 42p båda gångerna, diplom och sen AB som 18-åring. 10 resp 9 på typ :)
 
Sv: Russ tråden

Njae hon är såpass gammal att hon nog får agera sällskap. Däremot betäcker vi nog Lime så småningom!
 
Sv: Russ tråden

Har två Gotlandsruss, båda född 2011. Är i full gång med inkörning för att tävla i ponnytrav nästa år.
Genova e.Gumino u.Primusa
Dussi Ess e.Korsnäs Brådis u.Dullilla Roll

39589_1365955214.jpg
 
Sv: Russ tråden

Ah! Verkar vara ett fint sto! Hade jag varit du hade jag betäckt, om du vill hålla på med avel dvs. Klarar hon att bära fram ett föl till tar hon sig, annars tar hon sig inte :)
 
Sv: Russ tråden

En liten fråga hur är det på russmarkanden? - med tanke på avelsfrågan :) Jag har själv planer på att ta föl på mitt russ - fast först om några år. Planen är att då kunna behålla ifall det inte finns någon efterfrågan. Men hur upplever ni som föder upp och säljer russ att marknaden är nu? är priserna dumpade? är det lite efterfrågan?
 
Sv: Russ tråden

Jag tror att det är lite som med ponnyer överlag, antingen säljs de som föl eller så får man vänta tills de är inridna och kanske har startat någon tävling eller visats på treårs och kvalitets.

Russ kan man ju å andra sidan sälja till travintresserade :)
 
Sv: Russ tråden

kl

Va roligt med en russtråd!


jag och en kompis har ett russ som vi hade på foder några månader först och sen köpte vi honom för nån månad sedan. fd travskoleponny som också gjort några starter.

fantastisk häst på alla sätt och vis, otroligt klok, stabil och orädd mycket trevlig häst att köra; pigg, glad, arbetsvillig och bara går som tåget utan knöl. :love:
han är även en trevlig ridhäst som det verkar, nu rider ingen av oss på honom men vi har några mindre ryttare som rider lite.

Han har mycket trevliga gångarter och har funnit sin nya passion här i livet: att få galoppera!

Han har dock både kronisk bronkit och eksem. Bronkiten har varit obefintlig hos oss så när som på första två veckorna, han går på lösdrift och det funkar toppenbra! Vi får se hur det går i sommar med eksemen.

Jag har känt denna ponny i strax över 10 år och det känns så rätt att fått köpa honom!
Här är han min stjärna: Rovalds Zoyerino kallas för Rino
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Avel Är det någon hör inne som känner till något om de sk "Bysingsbergsrussen" och deras ättlingar? Bysingsbergsrussen föddes upp av Arthur...
Svar
2
· Visningar
1 501

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vinterföräldrar 23/24
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Guldfasanerna
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp