Russ tråden

Sv: Russ tråden

Sen beror det ju på domarens tycke och smak också :)

Min mara fick 33p och 40p inom tre månader...
 
Sv: Russ tråden



Titta det går att köra mitt russ!

Det är LÅNGT kvar på utbildningen men nu är hon iaf satt i vagn hemma :)
 
Länge sedan man uppdaterade här :p Wix här om dagen. hoppas på kunna visa honom någon gång i sommae men då måste han börja växa till sig. Han är så himla tunn och tanig för stunden.

4664241E-B6BC-4118-AFC1-4C43F3C7EFEB_zpswje4qili.jpg
 
Är bra sugen att köpa ett föl från Lojsta Hed som blivande barnponny och körponny.
Rider ni på era ponnyer?

Skulle nämligen vilja rida in själv, är ca 165 cm lång och väger mellan 60-65 kg. Är det en okej vikt?
 
Är bra sugen att köpa ett föl från Lojsta Hed som blivande barnponny och körponny.
Rider ni på era ponnyer?

Skulle nämligen vilja rida in själv, är ca 165 cm lång och väger mellan 60-65 kg. Är det en okej vikt?

Om du vill ha en säker barnponny skulle jag nog inte köpa ett föl. Det är inte alls säkert att den kommer passa.

I övrigt om det är ett litet större russ så kan du säkert rida den lite nu och då utan problem!

Mitt yngsta russ är en klippa rent mentalt, inte rädd för NÅGOT. Men hennes attityd till vem som bestämmer gör henne direkt olämplig som barnponny. Kanske om en femton år sisådär :D



Redo för snabbjobb på bana efter en månads regelbunden körning.



På treårstest med connemaran. Gångartsdiplom :D

Men ingen barnponny som sagt.
 
@lil-sis
Hela tanken med att köpa föl är att veta precis vad den har vart med om och att göra allt från grunden, själv :) Har en egen mamma som på äldre dagar vill ha en körponny igen, så varför inte dela ponnyn med kommande barnbarn? Pratar om ett tidspann på fem år nu..
Har själv ett halvblod som ska bli blivande tävlingshäst, vore trevligt att hålla igång hästintresserade med hela "familjen" :)
 
@lil-sis
Hela tanken med att köpa föl är att veta precis vad den har vart med om och att göra allt från grunden, själv :) Har en egen mamma som på äldre dagar vill ha en körponny igen, så varför inte dela ponnyn med kommande barnbarn? Pratar om ett tidspann på fem år nu..
Har själv ett halvblod som ska bli blivande tävlingshäst, vore trevligt att hålla igång hästintresserade med hela "familjen" :)

Eftersom det är svårt att veta vad den kommer att få för personlighet. Har den hunnit börja arbeta lite så är det lättare att gissa sig till om den kommer passa som barnponny eller inte, den behöver ju varken vara lastgammal eller ha okänd historik. Det finns många duktiga uppfödare som säljer de efter KBI osv. Då vet man lite mer vad man får.

Ska man ha den till sig själv är det ju en annan sak.
 
11:an var på utställning igår, 87787 -37p och 5/6 i sin klass.

Domaren gillade tydligen ljusbruna russ :D Det muntliga omdömet var bättre än vad siffrorna visade sade fodervärden (jag jobbade). Men tydligen låga poäng överlag, klassvinnaren hade typ 38.

Hon skötte sig som ett proffs :)

Ev ställer vi ut i juli också men är lite Opepp, det är så långt att åka, roligare isf att lägga de dieselpengarna på två snabbjobb på Solvalla :angel:

Sommarpremiering i aug är bokat och betalt.
 
Mitt gamla russ är jättefint nu och vi skulle ställa ut förra helgen. Men hon skadade ögat så det blev veterinär och mediciner istället :(

Hon är snordyr i drift, 20.000kr i vetkostnader sedan oktober.

Lill-russet körde jag till Gävletravet häromveckan och mätte in på 124.6cm :)

Om inget oförutsett sker kvalar hon på Solvalla 10/8 och får hon 38 på sommarpremieringen så satsar vi på ett prestationsbevis :D
 
Två nytagna bilder på mina sötisar. Fick tyvärr kapa manen då det fastnat kardborrar :( på den bruna.

f01394598b4b373f83321ae99354b305_zpsf952f076.jpg


aa405068795318b88f280175cea4e33a_zpse0b4b1b2.jpg
Det är dessa två som är från Lojsta efter Lego-Lasse eller hur? Eller minns jag helt fel? Hursom, om du någonsin tröttnar på den svarta får han gärna flytta hit :d
 
En bild från i går kväll, tog en körtur med Järv framför vagnen och Mård bakom.



Nu är båda anmälda till sommarens utställning också, ska jag bara få hit min medhjälpare så jag kan ta med mig båda :p
 
Ha också gjort försök att fota Milton och Melwin till annonserna men det var inte det lättaste... Melwin ser gärna ut som en mulåsna och Milton vill inte så still..
Stora Melwin


Sockersöta Milton
 
Går era russ på sommarbete nu? Mitt russ som var jättefin i början på försommaren gick kvar i vinterhagarna med sin bantarkompis fram till efter midsommar, sen släppte vi dem på en avgränsad del i de stora hästarnas sommarhage - men tyvärr inte riktigt så nedbetad om jag hade önskat och nu börjar hon bli rund om magen :p Fördelen är att hon har mer energi nu, men nu är det mer motion som gäller för hennes del. *pust*
säger vi båda. Även om hennes hagkompis vallar runt på henne en del vilket jag är tacksam för.

ps denna kommentar var inte ett försök att blanda in debatten huruvida hästar ska bli fetare på sommaren ;) i min ögon är det inte önskvärt! men det känns som en svår balansgång med lagom energi och lagom hull på de små lättfödda djuren
 
Ja båda mina går på bete men den yngre tränas ju för travstart så hon blir inte direkt fet.

De jag har hemma har jag krympt hagen åt och nu när bromsarna kom så häckar de mest i ligghallen och äter halm, så alla ponnyer är i ganska lagom hull.
 

Liknande trådar

Avel Är det någon hör inne som känner till något om de sk "Bysingsbergsrussen" och deras ättlingar? Bysingsbergsrussen föddes upp av Arthur...
Svar
2
· Visningar
1 495

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp