Russian Blue

Madick

Trådstartare
Det lutar åt katt här hemma trots att jag är allergisk. Har ju köpt häst och tar ändå allergitabletter var och varannan dag. Som tonåring bodde jag med en Russian Blue som jag klarade av helt utan några problem och därför är den rasen klart intressant. Men jag har mailat tre uppfödare varav en har annons ute på kattungar och INGEN har mailat tillbaka. Nån som har tips om vart man ska vända sig? Klubbens hemsida är där jag hittat uppfödarna och annonsen.
 
Russian blue är en ovanlig ras, det registeras knappt 100 st/år. Det är nog bara att fortsätta googla och kontakta uppfödare du hittar, kolla Norge och Danmark också.
 
Har en Russian blue och hade lite tur.
Fick tag på en uppfödare via sverak som precis hade fått en kull. Fick faktiskt svar från flera som, tror det var två stycken som hade kullar på gång.
Är nu lycklig ägare till en liten Russian blue hona som redan hunnit bli ett år.
Hon är världens gulligaste katt. :love:
53300572-87E3-47B9-B762-2C601DCAE4D8.jpeg
 
Har en Russian blue och hade lite tur.
Fick tag på en uppfödare via sverak som precis hade fått en kull. Fick faktiskt svar från flera som, tror det var två stycken som hade kullar på gång.
Är nu lycklig ägare till en liten Russian blue hona som redan hunnit bli ett år.
Hon är världens gulligaste katt. :love:
Visa bifogad fil 20699
Men åh så fin! Vi har gett upp att hitta en blåing och har valt Sibirisk katt istället. Annan ryss men helt annan sorts katt :-)
 
Haha, ja, det är ju inte riktigt samma för Sibirisk katt... långhårig och fäller.
Man vänjer sig! Säger jag, som har klart pedantiska drag. Men OM jag har tackat mig själv för att vi investerade i en riktigt bra, smidig dammsugare innan vi skaffade vår sibirier :p

Men det är det värt när man får begrava ansiktet i en sådan här fluffboll när man kommer hem från jobbet :love:

26165232_10155266783865677_8630355493412471579_n.jpg
 
Man vänjer sig! Säger jag, som har klart pedantiska drag. Men OM jag har tackat mig själv för att vi investerade i en riktigt bra, smidig dammsugare innan vi skaffade vår sibirier :p

Men det är det värt när man får begrava ansiktet i en sådan här fluffboll när man kommer hem från jobbet :love:

Visa bifogad fil 20792
Åh så fin! Vår kille är röd och silver om jag förstod färgkoden rätt. Foton kommer! Men ja, ny robotdammsugare kanske vore på sin plats.
 
Åh så fin! Vår kille är röd och silver om jag förstod färgkoden rätt. Foton kommer! Men ja, ny robotdammsugare kanske vore på sin plats.
Jag skulle nog satsa på en trådlös dammsugare som funkar även som handdammsugare om jag vore ni. Vi köpte en Dyson V8 och det är guld värt att kunna koppla loss den översta delen och snabbt och enkelt ge soffa, kuddar och andra mjuka möbler en omgång! Sibirier börjar dock inte fälla ordentligt förrän de är runt 9 månader gamla, så njut av tiden fram tills dess! ;)

Så härligt med en röd en! Det ville vi också ha egentligen, eftersom den första sibiriern som fick oss på fall var just röd, men när hela kullen kom ut och såg ut sådär var det inte mycket att välja på :D Vill väldigt gärna se bilder sen, när får ni hem honom?
 
Jag skulle nog satsa på en trådlös dammsugare som funkar även som handdammsugare om jag vore ni. Vi köpte en Dyson V8 och det är guld värt att kunna koppla loss den översta delen och snabbt och enkelt ge soffa, kuddar och andra mjuka möbler en omgång! Sibirier börjar dock inte fälla ordentligt förrän de är runt 9 månader gamla, så njut av tiden fram tills dess! ;)

Så härligt med en röd en! Det ville vi också ha egentligen, eftersom den första sibiriern som fick oss på fall var just röd, men när hela kullen kom ut och såg ut sådär var det inte mycket att välja på :D Vill väldigt gärna se bilder sen, när får ni hem honom?
Bra idé! Ska kika på en sån.

Hämtar på söndag. Överraskning för barnen dessutom. Det är höstlov så jag är hemma en dryg vecka, det är perfekt så hinner lära känna varandra i början.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 079
Senast: Migo
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 195
Senast: dobbis
·
Katthälsa Hej, För några månader sedan hämtade jag hem två katter som nu är 1,5 och 2 år gamla och sades vara turkiska angorakatter (syskon från...
2
Svar
23
· Visningar
3 135
Senast: Devinie
·
Hundavel & Ras 2018 håller så sakteligen på att dra sig mot sitt slut och årets valptråd är igång för fullt. De som ville ha valp detta året har...
27 28 29
Svar
573
· Visningar
70 693
Senast: emma82maria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp