Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har blivit uppsagd helt och hållet från mitt jobb. Anledningen sägs vara arbetsbrist.

När coronan slog till uppstod en massa krishantering på jobbet. Alla på kontoret hade hur mycket som helst att göra för att reda i röran som uppstod. Själv satt jag och hade knappt något att göra alls.

När den mest akuta krisen lagt sig fick jag veta att jag var tvungen att jobba på huvudkontoret framöver. Det var jag tvungen att säga nej till. Jag kan inte flytta tillbaka till Stockholm och veckopendling är också uteslutet. Så jag blev uppsagd.

I förhandlingen med facket ville fackombudet få mig arbetsbefriad under uppsägningstiden. Han menade på att är det arbetsbrist så finns inget att göra, annars är det inte arbetsbrist. Tyvärr lyckades han inte. Jag måste jobba under uppsägningstiden. Denna tid blev 5 månader lång då jag jobbat mer än 6 år på företaget. Det kommer att bli de längsta 5 månaderna i mitt liv. I mitt anställningsavtal stod att jag har 3 månaders uppsägningstid, men lagen säger alltså att det ska vara 5 månader. Jag kan ju alltid hoppas på att få ett annat jobb under uppsägningstiden, så jag kan gå tidigare, men tror inte chansen är så stor.

Det här har lett till att min arbetsmotivation har sjunkit som en sten. Det känns ruttet att jobba trots att det är arbetsbrist.

För övrigt så ska det här inlägget och jag som person inte diskuteras i slutna chattforum, så som har skett. Det är så jävla lågt att göra så, och att sen dessutom hoppa in här och läsa lusen av mig. Till ingen nytta alls. Snarare tvärt om. Det är så fruktansvärt jävla elakt. Men det är väl så att har man en gång varit mobbad så blir man mobbad resten av livet. Det är bara olika personer som genomför mobbingen.
 

Jag delar åsikt med bla @Lillgrådis... tex att en arbetsgivare måste känna att man har något positivt att tillföra företaget, inte att bara sitta av tiden. Att man sedan kanske inte tycker jobbet är så festligt (jag har haft jobb jag kräkts på) är en annan femma. Det är professionalitet att inte låta sådant synas. Även i mitt nuvarande jobb som jag älskar finns det aspekter som inte är så roliga.

Vad gäller pendling... jag har arbetspendlat till Finland och Norge samt inom Sverige upp till 71 mil. Min särbo har haft 100 mil till jobbet inom Sverige... det är ibland något man är tvungen till. Att pendla 30 min eller mindre är ytterst få förunnat. Då får man nog vara beredd att flytta på sig.

Jag var beredd att dagspendla lite över en timme och hade jobbet. Sedan kom corona och det frös inne... jag hade varit själaglad för vilket jobb som helst i dagsläget och försvarat ett befintligt jobb med näbbar och klor.
 
Oj alltså nej va? Det enda jag menade var att @Magiana inte någonstans här i tråden skrivit att @Zinfernia har läst lusen ur henne. Inte vid namn i alla fall. Har hon gjort det så har det hänt nånstans där jag inte läser. Jag läser att hon skrev att Zinfernia berättar att det skrivits om Magiana nånstans. Sen har någon annan (?) ur den tråden(?) läst lusen ur henne (här nämndes inga namn).

Eftersom det på riktigt verkar finnas trådar på andra forum där man diskuterar buke och jag inte är med i såna, tänker jag att kanske du eller någon annan är med och vet vad som sagts, och därför tolkar helt annorlunda än jag som inte har en aning om vem som skriver var och vad. Jag vet ju bara vad som står svart på vitt i tråden och jag har inte läst det du säger.

Jag såg den förra tråden och det är nog därför du tror att jag vet mer än du gör.

Tack för förtydligandet.

Nästa gång du tror något uppmanar jag dig att skriva det rakt ut istället för att antyda om saker.
 
Senast ändrad:
Oj alltså nej va? Det enda jag menade var att @Magiana inte någonstans här i tråden skrivit att @Zinfernia har läst lusen ur henne. Inte vid namn i alla fall. Har hon gjort det så har det hänt nånstans där jag inte läser. Jag läser att hon skrev att Zinfernia berättar att det skrivits om Magiana nånstans. Sen har någon annan (?) ur den tråden(?) läst lusen ur henne (här nämndes inga namn).

Eftersom det på riktigt verkar finnas trådar på andra forum där man diskuterar buke och jag inte är med i såna, tänker jag att kanske du eller någon annan är med och vet vad som sagts, och därför tolkar helt annorlunda än jag som inte har en aning om vem som skriver var och vad. Jag vet ju bara vad som står svart på vitt i tråden och jag har inte läst det du säger.

Varför skrev du om @Gnist?

Fattar inte?
 
Det känns lite långsökt att andra användare sitter och snackar skit på andra forum om olika användare på buke. Däremot så tror jag att några användare har varit väldigt oroliga när @Magiana var "försvunnen" i flera dagar efter någon tråd (?) togs bort och att de här användarna frågade efter henne flera gånger på buke och antagligen bland de de känner på exvis FB?

Jag vet ju att jag var jätteorolig angående an annan användare som jag inte kunde få tag på och frågade efter denne här på buke och hon gjorde ett gästbesök och är nu försvunnen igen så jag ska försöka få kontakt igen för att höra hur hon mår.

Det kan mycket väl varit en stor oro hos många vilket @Magiana misstolkat för skitsnack när andra efterfrågat henne på andra forum?

Skit samma, den enda som vet är @Magiana och det angår mig inte heller, jag vill bara visa på att det behöver inte vara av ondo som någon diskuteras utan det kan mycket väl vara av omtanke och oro att något hänt när man inte får kontakt.
 
Jag såg den förra tråden och det är nog därför du tror att jag vet mer än du gör.

Tack för förtydligandet.

Nästa gång du tror något uppmanar jag dig att skriva det rakt ut istället för att antyda om saker.
Jag skrev rakt ut och antydde ingenting. Du hade läst en annan tråd, du visste alltså mer än mig. Precis det jag skrev från första början. Jag vet inte hur jag ska skriva för att det ska bli tydligare. Jag taggade Gnist för att hon också skrev om ämnet.
 
Jag skrev rakt ut och antydde ingenting. Du hade läst en annan tråd, du visste alltså mer än mig. Precis det jag skrev från första början. Jag vet inte hur jag ska skriva för att det ska bli tydligare. Jag taggade Gnist för att hon också skrev om ämnet.

Det är tydligt för dig pga att det är du som skrivit dina inlägg, det innebär inte att det är tydligt för andra.
 
Det är tydligt för dig pga att det är du som skrivit dina inlägg, det innebär inte att det är tydligt för andra.

Jag tycker det är rätt tydligt att har man bara läst den här tråden så går det inte veta att det är @Zinfernia som har skrivit dom där inläggen. Och att dom som läst andra trådar/andra ställen sitter på mer info och kan se en större del av det hela och läsa mellan raderna istället. Det gör det lite svårt att diskutera när det blir så otydligt.
Jag hade ingen aning om det och fattade inte var Zinfernia skulle blivit anklagad för att ha snackat skit. Det ser ut som rent påhitt när man bara läser den här tråden.
 
Jag såg den förra tråden och det är nog därför du tror att jag vet mer än du gör.

Tack för förtydligandet.

Nästa gång du tror något uppmanar jag dig att skriva det rakt ut istället för att antyda om saker.

Och jag tycker att dom som faktiskt vet mer kan nämna det så man slipper tro att ni sitter och gaddar ihop er och skapar drama över påhittade påståenden. Eller ska man behöva vara tankeläsare för att diskutera så man vet att ni diskuterar om andra trådar och inte just den ni skriver i?
 
Det känns lite långsökt att andra användare sitter och snackar skit på andra forum om olika användare på buke. Däremot så tror jag att några användare har varit väldigt oroliga när @Magiana var "försvunnen" i flera dagar efter någon tråd (?) togs bort och att de här användarna frågade efter henne flera gånger på buke och antagligen bland de de känner på exvis FB?

Jag vet ju att jag var jätteorolig angående an annan användare som jag inte kunde få tag på och frågade efter denne här på buke och hon gjorde ett gästbesök och är nu försvunnen igen så jag ska försöka få kontakt igen för att höra hur hon mår.

Det kan mycket väl varit en stor oro hos många vilket @Magiana misstolkat för skitsnack när andra efterfrågat henne på andra forum?

Skit samma, den enda som vet är @Magiana och det angår mig inte heller, jag vill bara visa på att det behöver inte vara av ondo som någon diskuteras utan det kan mycket väl vara av omtanke och oro att något hänt när man inte får kontakt.
Det är svårt att tolka det som oro när jag i nästa andetag blev uppläxad.
 
@ainasoja Vad var så roligt med mina inlägg att du asgarvar åt dom?

För det börjar spåra ur.

Jag orkar inte bry mig om vad du tycker att jag ska skriva och hur jag ska uttrycka mig.

@em-pirre jag har redan skrivit till dig att jag blev utbränd i höstas och det är för mig en bra förklaring på om mina inlägg upplevs som förvirrande.

Med dom orden så kommer jag att avsluta denna tråden från min sida och önskar er alla ett bra avslut på denna veckan.
 
För det börjar spåra ur.

Jag orkar inte bry mig om vad du tycker att jag ska skriva och hur jag ska uttrycka mig.

@em-pirre jag har redan skrivit till dig att jag blev utbränd i höstas och det är för mig en bra förklaring på om mina inlägg upplevs som förvirrande.

Med dom orden så kommer jag att avsluta denna tråden från min sida och önskar er alla ett bra avslut på denna veckan.
Okej, men det är väldigt tråkigt att du blir så otrevlig.
 
För det börjar spåra ur.

Jag orkar inte bry mig om vad du tycker att jag ska skriva och hur jag ska uttrycka mig.

@em-pirre jag har redan skrivit till dig att jag blev utbränd i höstas och det är för mig en bra förklaring på om mina inlägg upplevs som förvirrande.

Med dom orden så kommer jag att avsluta denna tråden från min sida och önskar er alla ett bra avslut på denna veckan.

Men du tycker att andra ska bry sig om att du säger åt dem hur dom ska skriva. Trevligt. Otroligt att du inte tar ansvar för ditt otrevliga beteende här utan istället skyller ifrån dig.
 
Jag tycker det är så sorgligt att så många inte visar förståelse för psykisk ohälsa. Man ger råd som om jag vore en frisk person. Kraven och förväntningarna är inte alls anpassade till en som inte är frisk.

För mig går hälsan och rehabiliteringen före allt annat.

Jag kämpar dagligen med min vardag. Tankar om att det vore bäst om jag vore död, förekommer regelbundet. Allt tar emot och är jobbigt, t.o.m. sånt som egentligen är roligt om jag bara vore frisk. Jag har boendestöd för att min vardag ska fungera bättre. Och så går jag hos psykolog.

Jag oroar mig över att jag inte kommer att kunna ha boendestöd och gå hos psykolog när jag börjat jobba heltid. Då måste jag klara mig själv, även om jag inte är kapabel till det. Det känns tungt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Vet inte om jag bara haft otur eller om det är något annat tok. De senaste 5 åren har jag varit på 5 olika arbetsplatser. 2018 var jag...
Svar
4
· Visningar
1 709
Senast: Gotthard
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag måste skriva av mig lite, och kanske kunna få lite goda råd. Varning för långt och troligtvis rörigt inlägg. Det har varit jävligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
9 746
Senast: Hyacinth
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
7 674
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Skulle behöva lite hjälp av någon som är duktig på detta. Min tjänst försvinner pga att företaget har arbetsbrist. Detta är ju tråkiga...
2
Svar
25
· Visningar
2 721
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp