Bukefalos 28 år!

Ryggövningar??

B

Biten

Är det någon som har bra tips på övningar som stärker upp ryggen förutom det vanligaste att gå i backar osv??
 
Kan man tömköra så tycker jag att det är ett jättebra sätt att stärka ryggen man kommer åt hästen och man k n tömma på både rakt och böjt spår...Man kan göra istort sätt allt från marken som man kan från ryggen... Mycket bättre än att longera skulle jag vija påstå, longering sliter ju så mycket, men det är ju min lilla åsikt :D

Tjoohoo!!!
 
Tack för era svar. Det är väl ungefär dessa övningar som jag håller på med. Så det är bara att kämpa på!
 

Liknande trådar

Träning Jag behöver lite tips och inspiration. Min häst är 8 år och går stadigt i förvänd, har en bra grund galopp men är inte så reaktiv. Han...
Svar
17
· Visningar
2 059
Senast: JohannaB
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 170
Ridning Fick hem min häst i söndags och har bara tagit de lugnt nu i dagarna. Släppt henne i padocken och sen låtit henne smälta in alla...
2
Svar
36
· Visningar
3 744
Träning Hej! Min häst har gått lite till och från under våren och därav tappat mycket muskler + kondition. Men nu är det dags att börja bygga...
Svar
2
· Visningar
851
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp