Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Barnet, som visserligen börjar trean, brukar ha vanliga svarta ryggsäckar från typ stadium outlet!Vad ska era barn ha för skolväska i höst?
Dottern börjar ettan och behöver en ny väska, tillräckligt stor för att få plats med idrottskläder men som ändå inte är stor och klumpig att bära. Det bör väl inte vara så mycket mer än kläder hon behöver ha med sig tror jag
Sonen behåller nog sin ryggsäck från Jansport, köpt på Intersport inför förskoleklasstart för två år sedan. Den har hållit så otroligt bra och är i lite större storlek (dvs var väl stor på sexåring) så funkar fint även nu. Han har med sig läxa, lite låneböcker, frukt och ibland gympapåse däri liksom ombyte ibland. Och så tiotusen skatter, pinnar och stenar förstås.Vad ska era barn ha för skolväska i höst?
Dottern börjar ettan och behöver en ny väska, tillräckligt stor för att få plats med idrottskläder men som ändå inte är stor och klumpig att bära. Det bör väl inte vara så mycket mer än kläder hon behöver ha med sig tror jag
Jag tänkte just fråga om gympapåse inte är en grej längre?Inte så mysigt att ha svettiga/fuktiga gympakläder och handduk i väskan efter gympan och tillsammans med skolböckerna.
Men de har vell påsen i väskan till och från skolan?Jag är lärare på mellanstadiet och här har de flesta det i alla fall, men det kanske är olika platser i landet.
Men de har vell påsen i väskan till och från skolan?
Jag har alltid tjatat på dottern att lägga ner det i väskan varför nära när man har tom väska. Samma nu hon kommer från kulturskolan med noter och annat i händerna och plats i väskan...Några har det, men de flesta bär den utöver ryggsäcken. Det blir trångt och knöligt att få ner eventuella läxor/böcker annars. De flesta använder gympapåsens snören som axelband så att de bär den som en ryggsäck utanpå den vanliga ryggsäcken. Eller har den över axeln bara.
Några knökar ner blöt handduk och svettiga skor i ryggsäcken. Några har en påse/kasse. Några har en träningsväska. Det som funkar, funkar.![]()
Gissar att intresseklubben är ganska liten men insåg att ryggan är från Vans och inte Jansport. Äras det märke med god kvalitet som äras bör!Sonen behåller nog sin ryggsäck från Jansport, köpt på Intersport inför förskoleklasstart för två år sedan. Den har hållit så otroligt bra och är i lite större storlek (dvs var väl stor på sexåring) så funkar fint även nu. Han har med sig läxa, lite låneböcker, frukt och ibland gympapåse däri liksom ombyte ibland. Och så tiotusen skatter, pinnar och stenar förstås.