@Cambrie eh what? Du har ingen aning om vad jag sagt och gjort. Och jag som domare är tuff men jag bedömmer det som sker INNE på banan. Som tränare såg jag vad som hände utanför banan och ja jag sa till flera gånger om olika saker.
Del av problemet...... från mitt håll är det mer du som är det. Förälder som gapar om att barn vill hit och dit och förutsätter att bara för att deras barn ville och att just ni har kunnat sköta det på ett bra sätt så är det liksom inte sanningen för alla barn. Om barnen bara kommer få tävla Div 1 som högst så kommer de tycka det är kul att vinna det med.
Jag red på låg nivå hela min ungdom. 1,20 hoppning och LA dressyr och den pressen jag satte på mig själv bara där var hemsk då jag är extremt tävlingsinriktad. Min mamma tyckte inte ens jag skulle tävla eftersom jag uppenbarligen inte kunde hantera det på ett bra sätt. Inte ens när jag vann var jag nöjd. Och då tävlade jag endast ridskolehäst då vi inte hade råd med egen ponny/häst. Bara tanken på att barn ska behöva känna så överhuvudtaget plus att dessutom veta att det kostat deras föräldrar hur mycket pengar som helst att komma dit gör mig så otroligt ledsen.