Så himla trött på det här.

Sv: Så himla trött på det här.

har vart i samma sits som du själv. det var inte vi som hade inackordering utan vi fanns i samma lilla stall. jag tog helt hand om hästen. en dag lät jag bli att mocka, ta in henne för natten eller ge henne mat. när jag kom dit nästa morgon stod hon fortfarande kvar i hagen och det var omockat i spiltan. trots det hade både ägaren och de personer som skulle ta hand om henne bara befunnits sig en liten bit därifrån hos den ena skötaren som bodde granne med mig.

när någon är okunnig så måste man upplysa om det rätta. det går inte bara att berätta att så är det och så ska det vara, utan man måste också berätta om varför och vad konsekvenserna kan bli om man inte gör så.
 
Sv: Så himla trött på det här.

Stackars dig men kanske framförallt din häst!

1. Stå på dig nu och ring till djurskyddsinspektören, banga inte ur. Jag är rätt säker på att du får vara anonym men då får nog du höra av dig själv senare om du vill veta hur det gick. Fryser bara jag tänker på hästar som är ute utan ligghall där uppe hos er som det blir så kallt, brr... Hur ska dom där människorna fatta att hästar behöver mkt hö, speciellt om de går ute hela tiden, inte bara en kaka (1 kg) två ggr om dagen?

2. Skaffa en sällskapshäst åt din häst så han blir nöjd och kan bo hemma hos dig.
 
Sv: Så himla trött på det här.

Jag har ringt djurskyddsinspektören, han ska åka ut och kolla läget i veckan. Vi letar för fullt en ny häst åt min pålle, utan något större framsteg. Vi vill ju inte köpa en pålle eftersom jag eventuellt flyttar till sommaren och det blir dyrt att ta med sig två hästar så vi letar efter en som ska hyras ut på foder. Och om inte det var nog så är min häst sjuk. Han blir alltid sjuk när han byter stall, får sån hemsk hosta och snoret rinner på min stackars pålle. Snart ger jag upp. :cry:
 
Sv: Så himla trött på det här.

Man upphör aldrig att förvånas av trådarna här. :eek:
Att det finns sådant folk därute. :crazy:

Jag skulle nog kräva betalt och jag skulle definitivt ringt djurskyddsinspektören.
 
Sv: Så himla trött på det här.

Uppdatering igen:

Djurskyddsinspektören ringde nyss, dom har kollat hos familjen och dom fick en varning. Dom skulle fixa skydd åt hästarna nu men idag snöar det för fullt och jag är rädd att hästen som stod hemma hos oss kommer att frysa ikväll. Familjen har inte ens hört av sig gällande betalning, jag sa åt dom att ringa min mamma samma kväll dom flyttade hem hästen, men inte har dom hört av sig. Hör dom inte av sig i veckan då blir det en saftig räkning för deras del.

Dessutom ringde min granne nyss och berättade att min häst låg ner i hagen. Han ligger aldrig i en hage där han är ensam, bara om han har en häst bredvid sig. Han hade visserligen ätit och bajsat men det går a2 virus här omkring. På onsdag kommer vetrinären ut till stallet och jag ska nog be henne ta sig en titt på min pålle. Igår torrhostade han rejält och hade 37,8 i temp så han har iaf ingen feber.

Och så letar vi ytterligare för fullt efter en ny häst utan någon vidare lycka, som det ser ut nu kommer min häst få stå kvar i det stall han står nu fram till våren. Men man ser på han att han längtar hem, han kollar alltid mot vårat hus när vi är ute och rider. Så fort jag och mamma kommer på kvällen blir han överlycklig och när vi ska åka hem står han och kollar efter oss. :cry:
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 309
Senast: Inte_Ung
·
Ekonomi & Juridik Köpt en unghäst av hästägare där barnen varit medryttare. Vi har endast köpekontraktet med några få saker vad som ingår tills hästen är...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 249
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 328
Senast: Cambrie
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 203
Senast: Smurfoff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra torrfoder
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Min sambo mår dåligt av hunden

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp