Så midsommar kommer

Men, vad är det där för sorts arbetsgivare? Hur kan ser vara lagligt?

Så var det förr här också, men sen förstod man att det inte funkar att sluta jobba 21:30 och börja 6:30. Nu måste man ha minst 11timmar mellan skift. Förr var det bara 9.


Kl

Jag gör aldrig nåt speceillt på midsommar. Orkar inte. Kanske köper nåt gått
Ptja när jag jobbade i vården hade jag ibland pass där jag slutade 22.00, började 07.00. Hemma typ 22.30 om inte uruselt väglag. Varvade ner och lyckades somna först vid 1-2...alla andra sa likadant....Har en vikariekollega nu inom handeln som gnäller över att sluta 20.15 och börja 08.45....Eh vad gnäller du om...
 
Jag ska till Roslagen för en Pripps blå midsommar. Sill lunch på bryggan, jordgubbstårta, grilla på kvällen och hela grejen. Tack och lov är syskonbarnen så stora att vi slipper midsommarstång och att binda kransar och vi kommer inte vara så många så mindre stress. Sedan anordnas det midsommarfirande på midsommardagen av hembygdsföreningen med stång, dans, fika, dragspel, fiolspelande och fiskdamm.

Vad jag egentligen vill göra är att vara hemma ensam med katten, köpa lite jordgubbar och äta lite sill möjligtvis. Bygga dator. Nu har jag noll och ingen erfarenhet av vården, men byter gärna.
 
Ptja när jag jobbade i vården hade jag ibland pass där jag slutade 22.00, började 07.00. Hemma typ 22.30 om inte uruselt väglag. Varvade ner och lyckades somna först vid 1-2...alla andra sa likadant....Har en vikariekollega nu inom handeln som gnäller över att sluta 20.15 och börja 08.45....Eh vad gnäller du om...
Ja så var det här förr också. Fy satan den stressen då man jobbat lördag kväll och skulle upp till jobb 6:30 söndag morgon och det var byte till sommartid den natten. Att slappna av och sova fanns inte på kartan.
 
Men, vad är det där för sorts arbetsgivare? Hur kan ser vara lagligt?

Så var det förr här också, men sen förstod man att det inte funkar att sluta jobba 21:30 och börja 6:30. Nu måste man ha minst 11timmar mellan skift. Förr var det bara 9.


Kl

Jag gör aldrig nåt speceillt på midsommar. Orkar inte. Kanske köper nåt gått

OT, men detta kan väll inte gälla tex vården? Jag jobbar tex till 21.30, sen börjar jag kl 7 dagen efter flera ggr i mitt schema.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vad gör man då hur orkar man? Kan inte berätta vad som har hänt i detalj då det involverar en person som inte är aktiv här och jag inte...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 870
Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
18 989
Senast: Shaggy
·
Fritid Jag gillar att fota men nu förtiden använder jag bara mobil. Var många år sedan jag hade någon kamera. Men jag skulle nu vilja köpa...
Svar
12
· Visningar
508
Relationer Är narcissister medvetna om sin personlighet? Eller ter sig världen konstig i deras ögon? Om de inte förstår sin självupptagenhet så...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 605
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp