Så MÖRKT det är i södra Sverige nu!! :-O

Och jag som är uppvuxen i Jämtland tycker det är så himla skönt att det åtminstone är några timmars mörker om natten här nere i Skåne där jag bor nu. Jag kan inte sova och blir knäpp av solljus dygnet runt, det är vansinnigt jobbigt för mig!
 
Tittade ut genom fönstret och var själv förvånad över hur det fortfarande är ljust ute. Att jag inte tänkt på det innan. :D
 
Jag har skaffat en sån där sovmask som man har för ögonen på natten, somnar faktiskt snabbare med den. :up: Det blir ju ljusare här vid 3-4 på morgonen och det är ungefär då jag lägger mig. :D
 
Ser på sändningen från prinsbröllopet och slås av hur MÖRKT ni har det i södra Sverige nu... :-O Era stackare... Skönt att bo där det ännu är dagsljus i minst en timme till! :-D

Ja det kan ni väl vara värda med tanke på hur mörkt ni har det resten av året, då kan man verkligen prata om stackare
 
Här blir det mörkt på natten i augusti igen... Men vintern fy fn... Ljust bara 4 timmar om dagen...

Men vi har inga fästingar :D
 
Du menar när vi har det svart som i en sotarröv medan de har snö som lyser upp mörkret? Det är plus att bo i norr även vintertid, tycker jag.
Snön lyser upp bara när det är sol, typ 2-3 timmar om dagen under den mörkaste tiden, om jag inte minns fel (inte varit i norr sen 2002 så har väl förträngt det). :D
 

Liknande trådar

Skola & Jobb hej. funderar lite jobbrelaterat o vill kolla med er bukare fall ni har några kloka inputs ☺️. är situationen jag varit sjukskriven...
Svar
6
· Visningar
1 678
Senast: vtok
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 757
Senast: Mia_R
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 075
Senast: Bapelsin
·
Ekonomi & Juridik Ni som importerat från södra Spanien till mellersta Sverige, vad har det kostat på ett ungefär? Har kollat på några transportföretag men...
Svar
1
· Visningar
1 407

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp