Så MÖRKT det är i södra Sverige nu!! :-O

Ja, fy fan för snöfattiga vintrar här nere. :(
Mörkt, grått, trist och skitigt, lera och elände. Hur många soltimmar var det i januari, tre, inga? Ingen snö som lyser upp, bara blött, blött, blött som sväljer allt ljus som sipprar genom molnen. Enda gången det är lite lust här nere är vid midsommar, sen blir det mörkare igen. Vore det inte för den längre sommaren skulle jag flytta tillbaka norrut fort som attans! Jag vänjer mig aldrig med mörkret här nere. :crazy:

Jag var en av få som älskade vintern för tre år sedan, snön lade sig i november och låg till mars, underbart! :laugh:
 
Har bott nästan hela livet i Sthlm, men även bott i Piteå. Mådde betydligt sämre där uppe i norr, pga mörkret vintertid. Älskar våren så som den är i Sthlm, vill ha det mörkt på nätterna för att kunna sova (har nu svart sängöverkast i fönstret för att få det mörkt på riktigt) men gillar absolut snö mer än äckel-slask och regn. Leker med tanken på att flytta liiite norrut, tillräckligt för att få lite mer snö. Alternativt flytta till något riktigt varmt land där det är mer som sommar året om :p
 
Visade de bilder från södra Sverige under bröllopet?

Klumpar alla där nere ihop de norra länen till en homogen massa och ett enda område (norrland) så kan väl vi här uppe göra samma sak ;)

Halv tre i natt

natt-dag_zpstdojqb46.jpg
 
Jag önskar ibland att jag skulle kunna trivas långt upp i norra delen av landet; det finns så många stora härliga hus och gårdar, såna vackra vidder och härlig natur. Trivs ofta bra ihop med människorna norröver också. Men våren kommer för sent, sommaren är för kort, hösten kommer för tidigt, vintern är för lång och så all denna snö. Livet är lättare och friare söderöver; mindre vedkånkande, mindre plogning/skottning, mindre klädbök, längre odlingssäsong.

Det är ett dilemma. :D
 
Jag önskar ibland att jag skulle kunna trivas långt upp i norra delen av landet; det finns så många stora härliga hus och gårdar, såna vackra vidder och härlig natur. Trivs ofta bra ihop med människorna norröver också. Men våren kommer för sent, sommaren är för kort, hösten kommer för tidigt, vintern är för lång och så all denna snö. Livet är lättare och friare söderöver; mindre vedkånkande, mindre plogning/skottning, mindre klädbök, längre odlingssäsong.

Det är ett dilemma. :D
Jag är helt enig, förutom att det saknas bokskog norröver. Den hade jag saknat om jag flyttat upp igen!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb hej. funderar lite jobbrelaterat o vill kolla med er bukare fall ni har några kloka inputs ☺️. är situationen jag varit sjukskriven...
Svar
6
· Visningar
1 678
Senast: vtok
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 755
Senast: Mia_R
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 075
Senast: Bapelsin
·
Ekonomi & Juridik Ni som importerat från södra Spanien till mellersta Sverige, vad har det kostat på ett ungefär? Har kollat på några transportföretag men...
Svar
1
· Visningar
1 407

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp