Så MÖRKT det är i södra Sverige nu!! :-O

Hade gärna bott söderöver i april och maj för att få den fina våren med bla vitsippor i bokskogen.
Ja, det är helt fantastiskt :love: Just den tidiga våren är en stor anledning till att jag trivs så mycket bättre här nere, jag behöver vår så tidigt som möjligt :D Ett år började jag gråta när det snöade i april... :o
 
Vädermässigt så brukar det ju sägas att framtidsprognoserna för Sverige är att vintrarna kommer bli mildare och somrarna kallare, alltså lite mer jämn-grått året om.

Visst låter det härligt!!!!!(IRONI)
 
Själv skiter jag i om det är mörkt eller ljust på natten under sommaren, bara det är en RIKTIG sommar!

Varmt och skönt ska det vara.
 
Ja, det är helt fantastiskt :love: Just den tidiga våren är en stor anledning till att jag trivs så mycket bättre här nere, jag behöver vår så tidigt som möjligt :D Ett år började jag gråta när det snöade i april... :o
Det jag saknar mest är alla blommorna.
Måste väl kontra med vårvintern. Den veckan brukar vara underbar. :sneaky:
 
Vädermässigt så brukar det ju sägas att framtidsprognoserna för Sverige är att vintrarna kommer bli mildare och somrarna kallare, alltså lite mer jämn-grått året om.

Visst låter det härligt!!!!!(IRONI)

Äsch då, det är ingen fara för vi är i en interstadial just nu (dvs en varmare period under en istid) så snart har vi isbjörnar (bokstavligen) i Sthlm! :up:

/geologen
 
Klumpar alla där nere ihop de norra länen till en homogen massa och ett enda område (norrland) så kan väl vi här uppe göra samma sak ;)

Vilka är "alla där nere"? Norrland är sedan flera hundra år ett vedertaget namn på en av Sveriges tre landsdelar. Jag tror inte "alla där nere" har haft något som helst att säga till om när det kom till vare sig indelningen eller benämningen. Om du inte med "där nere" avser de som är döda och begravna sedan länge.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb hej. funderar lite jobbrelaterat o vill kolla med er bukare fall ni har några kloka inputs ☺️. är situationen jag varit sjukskriven...
Svar
6
· Visningar
1 678
Senast: vtok
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 757
Senast: Mia_R
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 075
Senast: Bapelsin
·
Ekonomi & Juridik Ni som importerat från södra Spanien till mellersta Sverige, vad har det kostat på ett ungefär? Har kollat på några transportföretag men...
Svar
1
· Visningar
1 407

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp