Så tränas en VM hund *VARNING FÖR STARKA BILDER I KLIPPET*

Sv: Så tränas en VM hund

Idiot!
Hur kan man göra så där?
Men om jag förstod saken rätt är han avstängd?
 
Sv: Så tränas en VM hund

Jag mår illa. Han verkar hata sin hund, på riktigt. Jävla as. Han borde aldrig få komma i närheten av en hund.
 
Sv: Så tränas en VM hund

Usch, varför tittade jag? Orkade inte ens se hela första :(. Hoppas verkligen att han får djurförbud för all framtid (och kanske får smaka sin egen medicin någon dag :devil:).
 
Sv: Så tränas en VM hund

Om nån ger mig hans adress ska jag med glädje slå ihjäl aset!
Hur kan man göra så mot ett djur, hunden göra allt för att vara sin husse till lags och får bara skit för det.. Står det nått i pdf filen om att hunden blivit omhändertagen? (kan inte öppna filen)
 
Sv: Så tränas en VM hund

Vart är världen påväg? Inte tävla vm.. Han borde få djurförbud på livstid till att börja med!

Nu har jag lite dåligt koll så måste bara fråga om det är vanligt att de behandlar hundarna illa i Tyskland? Jag brukar kolla mycket klipp från tyska tävlingar och har alltid imponerats av hur duktiga dom är, men nu får jag ont i magen vid tanken på att detta kanske är vanligt?
 
Sv: Så tränas en VM hund

Fruktansvärt!
Hur får vi fram mer positiva förebilder inom hundsport och generell hundträning?
 
Sv: Så tränas en VM hund

Herregud!
Det är så rörande att hunden fortsätter att försöka vara honom till lags.
Vilket bra iniativ av personen som filmat och delat!
 
Sv: Så tränas en VM hund

KL och allmän fråga... OM han hade blivit dömd för djurplågeri, hade dom som satt och var åskådare då också kunnat få någon typ av straff?
 
Sv: Så tränas en VM hund

Men åååååååååh!! :cry:
Klarade inte ens av att se hela...så fruktansvärt!
Stackars fina, fina vovve :cry:

Och alla människor som bara såg på! :confused:
HUR kunde han bli friad?
Hans argument var ju vidriga...
Enligt den anmälde personen handlar det om ett test av mentaliteten av en hund som kan utsättas för hård belastning och risk i sitt arbete. Därför måste också träningen gå till på sådant vis. Redskapen är ihåliga och fjädrande – låter mycket men skadar inte hunden.
Vad menas? Att hunden "gladeligen" ska ta emot stryk?
Jag skulle gärna ta reda på hur han själv skulle må av behandling med detta "ofarliga" redskap.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund "Ja men MIN hund jagar aldrig, hen är så duktig och skulle aldrig skada fåren!" Tänk att det ska vara så svårt att ge F-N i att rasta...
2
Svar
26
· Visningar
2 867
Senast: BobberiBoo
·
Körning Det här är en tränarutbildning 2005 på Strömsholm i Svenskaridsportsförbundets regi. http://www.youtube.com/watch?v=dLbd60zaIqw...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
11 605
Senast: rubytoo
·
Gnägg Jag har letat runt lite efter en liknande tråd men utan framgång, så jag startar en själv. Jag har blivit lite fast för fenomenet...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
11 409
Senast: Exit
·
Islandshäst Den nya officiella VM låten 2013, vad tycks? http://www.youtube.com/watch?v=My8bFm3N_hc#at=18
Svar
12
· Visningar
2 167
Senast: engill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Sojasås + katter

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp