Så tränas en VM hund *VARNING FÖR STARKA BILDER I KLIPPET*

Sv: Så tränas en VM hund *VARNING FÖR STARKA BILDER I KLIPPET*

*KL*

Jag vet inte om jag vill se filmen. Den verkar vara hemsk. Meen, kan någon berätta iaf kortfattat vad som händer i filmen?

Utan att ha sett den förstår jag att det är någon VM-människa som tränar sin hund och slår den? Men mer än så?

Jag orkade inte se hela, men han tränar lite olika moment och pucklar på hunden upprepade gånger utan synbar anledning, med hjälp av en "pinne" av något slag. Bland annat i fritt följ och när hunden markerar en figurant med skyddsarm. Bredvid sitter flera personer och bara tittar på...
 
Sv: Så tränas en VM hund *VARNING FÖR STARKA BILDER I KLIPPET*

*kl*

Tips: Privatpersoner kan ju polisanmälan mannen om de vill även om Länsstyrelsen väljer att inte göra det.
 
Sv: Så tränas en VM hund *VARNING FÖR STARKA BILDER I KLIPPET*

Usch,jag kikade en minut,sen klarade jag inte mer,började gråta...:cry:

Hur FAN kan man bete sig så mot sin vän? Och lilla älskade vovven som inte säger ifrån det minsta lilla,utan försöker verkligen göra sitt bästa,den borde ha satt sig i armen på honom för länge sen... :(

Och att ingen säger någonting?! Jag hade protesterat på en gång,gått fram och frågat vad fan det är han håller på med!!!! :mad:

Undrar hur han tränar hunden när ingen annan är med och ser på.... :(:crazy::cry:
 
Sv: Så tränas en VM hund *VARNING FÖR STARKA BILDER I KLIPPET*

Jag la upp detta på Fb och blev hemskt förvånad när jag idag fick ett pm som löd såhär: Du vet att dessa hundar har lite mer kaliber än de där soffpotatisar ni har hemma. Man måste behandla dessa lite mer hårdare än andra hundar. Kom inte och tro att du kan nåt, du är inte utbildad på brukshundar.

:eek:
 
Sv: Så tränas en VM hund *VARNING FÖR STARKA BILDER I KLIPPET*

:eek::eek::eek:

Jag själv har en väldigt hård och tuff ras,men jag har aldrig,aldrig,ALDRIG lagt en elak hand på honom.... Blir bara så ledsen av att höra sånt....:(
 
Sv: Så tränas en VM hund *VARNING FÖR STARKA BILDER I KLIPPET*

:eek::eek:
Googla på människan vetja, och se vad den har för erfarenheter/metoder med eventuella hundar...det vore intressant att veta, om inte annat om det finns underlag för anmälan.
(Jaja, jag vet, det är att dra det till sin spets - men med den inställningen så skulle jag inte bli förvånad om människan är ökänd för sina metoder, som kanske liknar denna, och/eller arbetar öppet med dem...)

Typ.
Vilken jäkla idiot :mad:
 
Sv: Så tränas en VM hund *VARNING FÖR STARKA BILDER I KLIPPET*

Jag vet vem människan är och den avskyr mig så jag vet att det bara är för att trycka till mig lite extra än vad denna gjort just för att få mig förbannad. Och förbannad det blev jag.

Den är bland annat en CM anhängare och ett fans till hans alfarullningar, ryck och slit. Jag tror dock att denna människa inte skulle slå sin hund på detta viset men hård, ja det är den. Jag är dock emot hårda korrigeringar, jag menar när går gränsen för misshandel för vissa människor.

Vi har för övrigt inga soffpotatisar hemma. Full rulle hemma men här vi kör med godis och lek för att få vovvarna att vara.... lydiga :angel:
 
Sv: Så tränas en VM hund *VARNING FÖR STARKA BILDER I KLIPPET*

Och jag glömde ju också att denna människa inte har någon som helst utbildning av brukshundar. Måste man ha utbildning för att förstå hur man hanterar hundar oavsett vilken ras?
 
Sv: Så tränas en VM hund *VARNING FÖR STARKA BILDER I KLIPPET*

Sunt förnuft hos en frisk människa slår/skadar inte sina djur, men tyvärr måste jag erkänna att jag har sett hårda förare å de som behandlat sina hundar hårt dock inte av denna kaliber. Detta förekommer tyvärr inte "bara" i hundvärlden :( Samma inom hästsporten förekommer mycket skit!
 
Sv: Så tränas en VM hund *VARNING FÖR STARKA BILDER I KLIPPET*

Nej det måste man inte! Däremot kan det vara svårt att förstå HUR det är att ha en tuff hund när man själv inte har det. Säg till personen att det finns så himla många framgångsrika hundtränare med tuffa raser som inte behöver slå sin hund. Där kunskapen tar slut tar nävarna vid!
 
Sv: Så tränas en VM hund *VARNING FÖR STARKA BILDER I KLIPPET*

Nej det måste man inte! Däremot kan det vara svårt att förstå HUR det är att ha en tuff hund när man själv inte har det. Säg till personen att det finns så himla många framgångsrika hundtränare med tuffa raser som inte behöver slå sin hund. Där kunskapen tar slut tar nävarna vid!

Jag har redan diskuterat med personen i snart ett dygn. Orkar verkligen inte mer och ger fasiken upp. Hon har verkligen inte alla hästar hemma. Det är lönlöst att försöka få någon att förstå att man inte behöver slå djur till lydnad när man är så inne på sin "tro" som hon är.

Jag hoppas att hon aldrig mer skaffar hund igen.
 
Sv: Så tränas en VM hund *VARNING FÖR STARKA BILDER I KLIPPET*

Men de flesta duktiga ekipage tränar inte på detta vis antar jag, mannen i fråga är ju heller ingen som har placerat sig riktigt högt heller på tävling. Men vad är syftet med filmen, sätta åt denna mannen eller förbjuda skyddstävlande? Blir lite fundersam vad man vill åstadkomma när filmen verkar delvis manipulerad med fejkade ljud mm.
 
Sv: Så tränas en VM hund *VARNING FÖR STARKA BILDER I KLIPPET*

Tja ekipaget var uttaget till VM i IPO, är det tillräckligt högt?
Har du glömt svaren du fick i http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1155875 ?

Oavsett om ljudet är pålagt så säger bilderna sitt tydliga språk o om du kollar på lite andra hundfora så ser du flera som tävlar i Svenskskydd som fördömer dessa metoder.
 
Sv: Så tränas en VM hund *VARNING FÖR STARKA BILDER I KLIPPET*

Ja, de flesta anser nog att detta inte var OK, inte det jag ställer mig frågande till, däremot om vissa saker är fejk för att uppnå mer "chockverkan" hos allmänheten. Jo, minns tråden, men det var ingen på SM eller VM nivå som svarade och sa att de aldrig använder nån form av korrigering vad jag minns. Bara för att man blir uttagen till VM i IPO behöver man inte vara en fantastisk dressör, eller?
 
Sv: Så tränas en VM hund *VARNING FÖR STARKA BILDER I KLIPPET*

Jag kan faktiskt inte se att det är fel att hänga ut en man som beter sig på det här viset. Dels för att han ska stängas av från fortsatt tävlande, straffas för sitt djurplågeri osv. Men också för att människor ska komma ihåg hans namn och aldrig någonsin sälja en hund till honom. Det finns liksom inga som helst ursäkter för hans beteende, slagen är inte något som sker i affekt utan det som närmast kan liknas vid tortyr är fullständigt överlagt.
 
Sv: Så tränas en VM hund *VARNING FÖR STARKA BILDER I KLIPPET*

Men fy så tråkigt :(. Jag förstår att du inte orkar... så himla tråkigt med folk som inte kan ta sitt förnuft till fånga och stiga utanför sin egen trångsynta livsvärld och att det ska gå ut över deras djur. Så hemskt.
 
Sv: Så tränas en VM hund *VARNING FÖR STARKA BILDER I KLIPPET*

Men alltså... du måste ju se skillnad på korrigering och korrigering. Jag vägrar se filmen då jag skulle drömma mardrömar, men att någon medvetet och oprovocerat "korrigerar" sin hund (misshandlar) utan att den utfört något felaktigt beteende går väl knappast att jämföra med ett koppelryck eller en vattenspruta? En koppelkorrigering bryter knappast ner en hund på det viset som överlagd "tortyr" ,som det verkar vara, eller metodisk nedbrytning som detta, gör (lånade cillamuffins beskrivning här..).
 
Sv: Så tränas en VM hund *VARNING FÖR STARKA BILDER I KLIPPET*

Ja, men vet inte vad den tråden har med detta att göra?? Som jag tolkar filmen är syftet att korrigera hunden då den gör fel, klantigt och till överdrift, men heller ingen utdragen "tortyr" bara för att plåga en hund. Verkar ju också vara filmat vid mer än ett tillfälle där man bara tagit med just när hunden "korrigeras".

Men visst, det ser illa ut, men om någon klippte ihop delar där man sprutar vatten eller bara visar tillfällen där man tar tag i eller ger hunden en koppelkorrigering så skulle säkert många tycka det var hemskt också, speciellt de som inte ens sett en skyddstävling på vykort.
 

Liknande trådar

Övr. Hund "Ja men MIN hund jagar aldrig, hen är så duktig och skulle aldrig skada fåren!" Tänk att det ska vara så svårt att ge F-N i att rasta...
2
Svar
26
· Visningar
2 867
Senast: BobberiBoo
·
Körning Det här är en tränarutbildning 2005 på Strömsholm i Svenskaridsportsförbundets regi. http://www.youtube.com/watch?v=dLbd60zaIqw...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
11 605
Senast: rubytoo
·
Gnägg Jag har letat runt lite efter en liknande tråd men utan framgång, så jag startar en själv. Jag har blivit lite fast för fenomenet...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
11 409
Senast: Exit
·
Islandshäst Den nya officiella VM låten 2013, vad tycks? http://www.youtube.com/watch?v=My8bFm3N_hc#at=18
Svar
12
· Visningar
2 167
Senast: engill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp