Sadel till bred häst

Malin51

Trådstartare
Hej behöver verkligen hjälp till min tunna till häst. Med sadel. Har provat det mesta. Den ända han har accepterat är en zaldi confort i bom 34. Men den brann tyvärr inne och nu går de inte att få tag i😬🐎han är en rejäl kille på 170 . Ca 115 bred över manken. Har provat ghost bomlös som funkade ett tag men han klarar inte hålla uppe en bomlös utan behöver en stabilare med bom🤔 FFEE4A2C-D194-490B-8CE3-A1DF3F21C8DF.pngFFEE4A2C-D194-490B-8CE3-A1DF3F21C8DF.png
 
Det finns äldre thorowgood som är rejält breda.
Jag hade en thorowgood Griffin med fish-inlägg till mitt kallblod som låg någonstans runt 115-120 grader.

Vad har du för budget, hur ser hästens rygg ut i övrigt förutom att den är bred?
 
Det finns äldre thorowgood som är rejält breda.
Jag hade en thorowgood Griffin med fish-inlägg till mitt kallblod som låg någonstans runt 115-120 grader.

Vad har du för budget, hur ser hästens rygg ut i övrigt förutom att den är bred?
Hej han är ganska böjd som på bilden. Har provat hööks sadlar men de blir för raka🤔🐎tack iaf
 

Liknande trådar

Utrustning Ni sadelnördar, snälla hjälp och utbilda mig! Jag behöver uppenbarligen en ny sadel till min 4-åring. Dessvärre är hon bred och utan...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 263
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Behöver få lite tips på sadel som kan passa en häst med lite manke, bred (ca 110 grader), platt och relativt rak. Har tidigare haft en...
Svar
10
· Visningar
2 253
Utrustning Min C-ponny har så bred rygg, lite svängd. Problemet är inte att hitta en vid sadel, det finns, men alla sadlar verkar mer eller mindre...
Svar
4
· Visningar
1 003
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 687

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp