Sadelgjordsfrågor

Sv: Sadelgjordsfrågor

Jag är jättenöjd med min som jag köpt på Hööks. (Har för mig att det står CH på den)

Nu har jag kollat på din bild av den svängda sadelgjorden och nu vill jag inte ha en sån längre :eek: Har inte tänkt på att effekten blir sån, men det verkar rimligt....
Ni som har svängda gjordar kan ju testa. Man borde känna skillnad om man spänner gjorden och sedan känner i framkant och bakkant av den under magen, vart det stramar mest :idea:

Efter att ha pratat med sadelmakaren så sa han samma sak...

Så det blir INTE någon svängd gjord...

Han tyckte också att löpande stroppar är bättre än resår...

Jag har en från rudge.. Kostade visserligen 1800, men super kvalite på lädret är det
!

JQOPMQHMQOJSE.jpg
skulle kolla zoomen på kameran när jag tog kortet..

Så där ja. Gjorden med stort G.:banana: En sån har jag sökt efter i två år snart. Var har du köpt den?

/T

Kosmoskatten skrev:
Nu har jag kollat på din bild av den svängda sadelgjorden och nu vill jag inte ha en sån längre :eek: Har inte tänkt på att effekten blir sån, men det verkar rimligt....
Ni som har svängda gjordar kan ju testa. Man borde känna skillnad om man spänner gjorden och sedan känner i framkant och bakkant av den under magen, vart det stramar mest :idea:

Nej, jag hade ju inte heller tänkt på det förrän jag gick sadelinprovarkursen... Men när man tänker efter är det ju bara enkel fysik :crazy:

Som sagt ovan är en gjord med löpande stroppar mycket bättre, ska lägga ut en bild på det också!

prestigen ligge rpå runt 1200 spänn såg jag på ngt ställe....

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag planerar att skaffa en ny hund efter flera år utan. Jag är en väldigt aktiv person som är ute och tränar mycket. Planerna är... 3 4 5
Svar
85
· Visningar
10 290
Senast: Roheryn
·
Utrustning Nu är det dags för min min lillhäst att få en egen dressyrsadel. Men jag behöver råd om var jag ska börja leta. Hon är inte alls lik min...
Svar
8
· Visningar
2 336
Senast: Haflinger89
·
Utrustning Tråden är egentligen mest hypotetisk. Men om jag ens skulle komma på tanken skulle jag givetvis ta ut en riktig sadelutprovare först... 2
Svar
21
· Visningar
2 599
Senast: caballus
·
Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra... 3 4 5
Svar
89
· Visningar
10 993
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Dalmatiner