Sadelproblem..

Avalon

Trådstartare
Nu ska vi se om ja får allt rätt... Det är så att jag har precis fått hem en sadel ifrån Bole, jättesnygg allround X-vid 17 tum. Men när ja skulle testa den så gick inte min gamla sadelgjord runt. stack o köpte en 140 cm med gummiband, men den gick heller inte runt.
Den gamla sadeln är nersutten o töjd o jättegammal så det är väll därför sadelgjorden passa på den.
Den nya sadeln ser ut att passa, ligger bra och så på ryggen tycker jag, men stropparna sitter mycke längre upp på denna än den gamla, är det värt att köpa en 150 eller 160 cm gjord bara för att testa sadeln?? Pållen är en nordis och rätt så rund så borde ja kanske gå upp i storleken på sadelgjorden om ja ska få sadeln o passa...
Kanske jätteförvirrat menjag hoppas ni kan hjälpa mej...

Sv: Sadelproblem..

Jag har precis samma problem som du, min kallblodstravare har en 130 gjord men den funkar inte längre, så nu har jag letat fram ardennerns gammla gjord men den är ju 160, jag tror jag berhöver en 150 gjord.

Men det är väl bara o lämna tillbaka den nya du köppte o köpa en större?

Jag har planerat att göra så, men gjorden jag ska köpa kostar över 600.

Har du ett par extra stigläder så kan du förlänga gjorden med dem. Det duger i alla fall för att testa sadeln.

Amen gud va smart! som tur va så har ja ett par extra läder... tack så jättemycke :bow:

Liknande trådar

M
Hästhantering Hej! Slänger ut det här på forumet mest för att se vad ni har för tankar, jag kommer givetvis att prata mer med förra ägarna och... 2
Svar
38
· Visningar
9 685
Senast: agtatoon
·
Utrustning Jag sitter och funderar på vad för slags sadel jag ska köpa till min unghäst(4år) Glampi(islandshäst). Han har ju lite längre rygg än...
Svar
2
· Visningar
1 602
Senast: videnlis
·
Hästvård Hej buke! Hoppas att någon kan hjälpa mig tillrätta med mitt problem - är totalt rådvill nu då vi har testat det mesta. För att...
Svar
11
· Visningar
2 604
Senast: Aquakatt
·
Gravid - 1år I måndags kväll, vid 18-tiden, fick jag en pytteliten blödning och sen tog "mensvärken" i rejält under några timmar. Efter 3 timmar... 3 4 5
Svar
96
· Visningar
10 170
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka