Sadeltråd

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Boj
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 309
  • Visningar Visningar 34 410
Sv: Sadeltråd

Oj, ja den var något härmad:D. Men va skön den ser ut.
En annan sadel som påminner om Childeric är Equipe island.

En "kopia" till Childeric är Top Reiter Z, har aldrig provat den själv. Men har hört posetivt om den + att den är rätt snygg. Det enda jag stör mig på den är bakvalvet, den ser liksom avkapad ut baktill.

Där kan jag INTE hålla med dig !
Jag kan verkligen int rida i den, våran ena hade en sån förut ..

En fråga till er alla!

Har fått hem en islänning, som hade med sig en äldre sliten islandshästsadel. Har själv en underbar skön dressyrsadel (17). När jag mätte sadlarna så var sadlarna lika långa, islandshästsadel var tom lite längre i bossorna.

"Är det ok" att rida en islänning i dressyrsadel (Förrutsatt att den ligger bra så klart!)? Har inte sådan dunderkoll men vad säger tävlingsregementet? Måste jag ha islandshästsadel?

Tack på förhand!

dressyrsadel går fint! Har själv en Albion! Love it men vill nog ha en Kari Flex....

HG ISLAND SPECIAL sadel

Hejsan.
Har hittat en fin beg sadel som är märkt "HG Island special". Nån som vet nånting om dom? Nypris mm?

Sv: HG ISLAND SPECIAL sadel

HGG Island special borde det vara.

Jo jag har en sådan. Den är helt ok. Lite dåligt knästöd eller vad man ska kalla det. Fast det beror ju på vilken modell det är.

Nypris ligger runt 15 000 kr har jag för mig.

Nu jäklar har jag hittat min drömsadel, det blev en equipe!! ska prata med säljarna ikväll om hur vi lättast ska få hit sadeln till mig! jag är sååå glad!!!

Det förstår jag! Det är en dröm som går i uppfyllelse nu! :)
Hur menar du hur de är i bomvidderna? Den som jag får nu är +1 alltså mot vid. De flesta jag känner har +1,5 på sina, det har dock hästar som kan se väldigt olika ut. Vet att dessa sadlar ligger bra på hästar med svängda ryggar.

Jag har ju en +3 till Ivar som är bredaxlad, du kan ju kika på den på tävlingen.

Flexibel Bom

KL

Stübben har ju flexibel bom på i alla fall de nyare modellerna, Bennis Harmony exempelvis.

Finns det fler märken som har flexibla bommar i sina sadlar?

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
643
Utrustning Jag har tidigare om åren tagit in hästarna dagtid pga alla hemska bromsar som jagat dem men även så de fått vila lite från solen och...
Svar
15
· Visningar
776
Senast: lytesout95
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
704
Senast: cowgirl81
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag loggade in här i eftermiddags och såg att jag hade 25 notiser, antagligen från den dagbokstråd jag deltagit i. Men jag skulle bara...
Svar
0
· Visningar
928
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka