Säg att du har haft dåligt omdöme

Åh, dåligt omdöme förresten.

Jag jobbade som säljare på ett byggvaruhus för många år sedan.

Under en period hade vi en nyanställd från ett annat varuhus (i en annan del av landet) på praktik hos vår avdelningschef, och jag och mannen ifråga blev kompisar.

Några veckor efter att han hade åkt hem var jag inne på avdelningschefens kontor. Han satt och bläddrade i en pärm och var så upptagen att han knappt la märke till mig. Jag såg att han hade sin mail uppe så jag frågade om jag inte kunde få skicka en hälsning till den nyanställda mannen vi hade haft på praktik.
Fick "-Mm.." till svar, tog det som ett solklart ja, böjde mig över honom och klickade upp ett nytt mail.

Skrev sedan: "Hallå gullet! ❤️❤️❤️", klickade i snabbadressen och skickade iväg mailet. Jag brydde mig inte om att ändra mailsignaturen eftersom jag visste att han ändå skulle förstå att mailet kom från mig.

Under tiden hade vår avdelningschef tittat klart i pärmen och märkte nog först då att jag hade lånat hans dator.
Han frågade vad jag hade gjort och jag svarade glatt att jag bara skickade en hälsning till vår nya kollega och att han kunde kolla i Skickat-mappen om han ville se vad jag skrev.

Avdelningschefens gick in och kollade. Plötsligt utbrast han:
"-Men vad har du gjort?!" med arg stämma.

Jag fattade ingenting förrän han pekade på adressfältet. Det visade sig att jag hade klickat i fel adress.
Jag hade råkat välja den allmänna mailen som gick ut till ALLA avdelningschefer i landet! I och med att vår kollega var nyanställd låg hans mail först på listan, och jag kollade inte adressen tillräckligt noga.

Vår avdelningschef (äldre man) var inte direkt överlycklig över att samtliga av hans kollegor hade fått ett så gulligt mail.
"Hallå gullet! ❤️❤️❤️
Med vänlig hälsning, XXX
Avdelningschef i Göteborg"

😬😬😬
Kan förresten berätta att det om möjligt blev ännu stelare när det kom fram att även avdelningschefernas chef fick samma mail eftersom deras e-post låg i samma grupp. Vår avdelningschef var inte så värst glad över vare sig det eller att behöva åka på ett årligt gruppmöte ungefär en vecka efteråt där alla chefer samlades. ("-Ja, hej, det är jag som är XXX från Göteborg." "-Aha, det var du som mailade va?" 😬)
 
Somna på bussen (till gymnasiet). Märka det en hållplats för sent, ute på landet så hållplatser är långt isär. Tänka "jag hinner till första lektionen om jag springer över gärdet". Nästan läkt avslitet ledband i foten, högklackade kängor och nyplöjt.
 
Kan förresten berätta att det om möjligt blev ännu stelare när det kom fram att även avdelningschefernas chef fick samma mail eftersom deras e-post låg i samma grupp. Vår avdelningschef var inte så värst glad över vare sig det eller att behöva åka på ett årligt gruppmöte ungefär en vecka efteråt där alla chefer samlades. ("-Ja, hej, det är jag som är XXX från Göteborg." "-Aha, det var du som mailade va?" 😬)

Alla visste ju vem han var iaf :angel:
 
5ciwgv.jpg
 
När jag jobbade på en ridskola satt knappen där man stängde av/satte på elen väldigt högt upp, så korta jag behövde ställa mig på tå. Den satt också i en slänt. Stressad som man alltid är väljer jag att ta ett hopp upp istället. Bara det att jag har extremt veka fotleder och jag landade såklart med foten vikt under mig, och eftersom det var en backe där var det ingen mark som bromsade vridningen.

Jag hade lite mer än en timma kvar att jobba och dum som man är tänker jag att det fixar jag ju (att det fanns fullt med annan personal eller duktiga elever som kunde göra det istället, det slog mig inte ens 🤦‍♀️). Så jag hoppade runt i stallet på ett ben och fodrade grovfoder till alla hästar och fixade klart allt. När jag väl var klar var foten så svullen att jag inte ens kunde ta av mig skon 😂 Tog en vecka innan jag ens kunde sätta ner foten i backen, sedan haltade jag ordentligt i 4 månader och det tog 8 månader innan jag kunde rida normalt utan problem. Inte mitt smartaste drag, något av det 😅
 
Hela hästflocken har rymt, klart jag ska hoppa upp på en av hästarna och driva flocken hem, jag har ju ridit honom massor av gånger i bara grimma och grimskaft!

(Hamnade på akutrummet med en trasig fot, men hade tur och fick dela akutrummet med flera manliga fotomodeller utan tröja, de hade åkt snowboard på en glaciär och skadat armbågar och handleder. Jag led INTE 🤪)
 
Min kille till mig när jag precis tagit ut min matlåda ur micron:
- Ska du äta den GAMLA?
- Inget fel på den här! sa jag glatt.
Spoiler:🤢

Och på temat förlossning, samma kille som i exemplet ovan bokade in ett cross-läger veckan innan BF. För vad kan gå fel? Jo, man kan råka välta motorcykeln från stillastående och bryta revbenen, det är det som kan gå fel. Till hans heder sa han inte ett pip när jag under förlossningen fem dagar senare la hela min tyngd på honom x antal gånger 😁
 
”Jag ska INTE gå i timtals på förlossninge. Jag ska vara hemma så länge det går.”
slutade med att jag i stort sett låg på golvet i bilen av smärtan
Bilbälte var inte aktuellt.
Men jag behövde bara vänta 10 min på att komma in på ett förlossningsrum så
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Tja, de fortsätter i samma ton. Jag försöker få ersättning för utläggen de orsakade när de inte dök upp enligt avtal. Trots skriftligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 846
Senast: Migo
·
Relationer Jag har en syster som för ett år sedan helt plötsligt sa upp kontakten med vår mamma och började hänga ut henne som narcissist mm på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 362
Senast: kubikmeter
·
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 239
Senast: hollypolly
·
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
840
Senast: Happimess
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp