Säg att du har haft dåligt omdöme

"Karta? Nej jag behöver ingen karta, jag tittade ju på eniro innan jag åkte"

4 timmar senare med resväskor bärandes i Prags backar

"Här är hotellet, jag visste det, jag sa ju att jag hittade!"

OBS! Inte en engångsförteelse, händer i alla städer, byar, orter, vägar oavsett land.
 
Häst skenade. Jag hoppade av i sken på en åker, annars hade jag dött. Skadade mig vid landning (såklart)..
En annan ryttare var med och sa "ligg kvar, jag ska ringa ambulans och fånga in hästen"! (stallet var ca 150 m bort)
Jag: "lovade lunchfodra, kan inte gå, hästarna måste ha mat, att släpa sig fram på armbågarna fungerar..150 meter på grusväg. Inga problem."
 
Drog upp gamla ryggskador från en ridolycka i samband med att jag bytte däck på bilen för några år sedan.
Dagen efter tog jag mig knappt ur sängen, lyckades ta mig in i duschen men svimmade av där en kort stund. Vaknade upp, klädde på mig, mer eller mindre kröp ner till bilen, åkte till jobbet, gick upp till kontoret - och svimmade av igen.

Fick åka ambulans akut in till sjukhuset.

Halvbra omdöme :angel:
 
Jo men senast igår?

Solen: *lyser*
Jag: JO MEN OM EN SKULLE lägga sig och läsa lite i solen med bikinistring (hej inga grannar) och en skjorta kl 13.00 i fullt solsken och 30 graders värme? JAG GÖR'T.

Skinkorna en timme senare: 🚨🚨

:cautious:
 
Gravid i v 25, åkte till ridbanan (ensam såklart) med stissig häst som blir rädd när jag klättrar upp och jag flyger av, rejält. Slår i huvudet så allt snurrar, ont lite överallt och kan inte resa mig upp på ett tag. När jag väl gör det fångar jag in hästen, sitter upp och rider klart det planerade passet 🤦‍♀️
Magen klarade sig men resten av kroppen var ledsen rätt länge efter och jag fick hjärnskakning 😅 Red inte mer efter det förrän ungen var på utsidan.
 
Åh, dåligt omdöme förresten.

Jag jobbade som säljare på ett byggvaruhus för många år sedan.

Under en period hade vi en nyanställd från ett annat varuhus (i en annan del av landet) på praktik hos vår avdelningschef, och jag och mannen ifråga blev kompisar.

Några veckor efter att han hade åkt hem var jag inne på avdelningschefens kontor. Han satt och bläddrade i en pärm och var så upptagen att han knappt la märke till mig. Jag såg att han hade sin mail uppe så jag frågade om jag inte kunde få skicka en hälsning till den nyanställda mannen vi hade haft på praktik.
Fick "-Mm.." till svar, tog det som ett solklart ja, böjde mig över honom och klickade upp ett nytt mail.

Skrev sedan: "Hallå gullet! ❤️❤️❤️", klickade i snabbadressen och skickade iväg mailet. Jag brydde mig inte om att ändra mailsignaturen eftersom jag visste att han ändå skulle förstå att mailet kom från mig.

Under tiden hade vår avdelningschef tittat klart i pärmen och märkte nog först då att jag hade lånat hans dator.
Han frågade vad jag hade gjort och jag svarade glatt att jag bara skickade en hälsning till vår nya kollega och att han kunde kolla i Skickat-mappen om han ville se vad jag skrev.

Avdelningschefens gick in och kollade. Plötsligt utbrast han:
"-Men vad har du gjort?!" med arg stämma.

Jag fattade ingenting förrän han pekade på adressfältet. Det visade sig att jag hade klickat i fel adress.
Jag hade råkat välja den allmänna mailen som gick ut till ALLA avdelningschefer i landet! I och med att vår kollega var nyanställd låg hans mail först på listan, och jag kollade inte adressen tillräckligt noga.

Vår avdelningschef (äldre man) var inte direkt överlycklig över att samtliga av hans kollegor hade fått ett så gulligt mail.
"Hallå gullet! ❤️❤️❤️
Med vänlig hälsning, XXX
Avdelningschef i Göteborg"

😬😬😬
 
Åh, dåligt omdöme förresten.

Jag jobbade som säljare på ett byggvaruhus för många år sedan.

Under en period hade vi en nyanställd från ett annat varuhus (i en annan del av landet) på praktik hos vår avdelningschef, och jag och mannen ifråga blev kompisar.

Några veckor efter att han hade åkt hem var jag inne på avdelningschefens kontor. Han satt och bläddrade i en pärm och var så upptagen att han knappt la märke till mig. Jag såg att han hade sin mail uppe så jag frågade om jag inte kunde få skicka en hälsning till den nyanställda mannen vi hade haft på praktik.
Fick "-Mm.." till svar, tog det som ett solklart ja, böjde mig över honom och klickade upp ett nytt mail.

Skrev sedan: "Hallå gullet! ❤️❤️❤️", klickade i snabbadressen och skickade iväg mailet. Jag brydde mig inte om att ändra mailsignaturen eftersom jag visste att han ändå skulle förstå att mailet kom från mig.

Under tiden hade vår avdelningschef tittat klart i pärmen och märkte nog först då att jag hade lånat hans dator.
Han frågade vad jag hade gjort och jag svarade glatt att jag bara skickade en hälsning till vår nya kollega och att han kunde kolla i Skickat-mappen om han ville se vad jag skrev.

Avdelningschefens gick in och kollade. Plötsligt utbrast han:
"-Men vad har du gjort?!" med arg stämma.

Jag fattade ingenting förrän han pekade på adressfältet. Det visade sig att jag hade klickat i fel adress.
Jag hade råkat välja den allmänna mailen som gick ut till ALLA avdelningschefer i landet! I och med att vår kollega var nyanställd låg hans mail först på listan, och jag kollade inte adressen tillräckligt noga.

Vår avdelningschef (äldre man) var inte direkt överlycklig över att samtliga av hans kollegor hade fått ett så gulligt mail.
"Hallå gullet! ❤️❤️❤️
Med vänlig hälsning, XXX
Avdelningschef i Göteborg"

😬😬😬

Påminner om min kollega som bjöd in alla på hela bolaget på AW i stället för enbart Stockholmskontoret. Fick en del svar från Danmark där de tackade artigt för inbjudan men hade tyvärr inte möjlighet att delta.
 
Dricka en halv flaska hjortronlikör samma kväll man varit med om en bilolycka och mycket troligtvis har hjärnskakning samt hoppar på kryckor
Nope det går inge vidare använda kryckor efter en halv flaska likör, men det går ju ta sig fram krypandes på golvet 🤷‍♀️
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Tja, de fortsätter i samma ton. Jag försöker få ersättning för utläggen de orsakade när de inte dök upp enligt avtal. Trots skriftligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 849
Senast: Migo
·
Relationer Jag har en syster som för ett år sedan helt plötsligt sa upp kontakten med vår mamma och började hänga ut henne som narcissist mm på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 371
Senast: kubikmeter
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 213
Senast: Sassy
·
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 242
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp