Sälja skyddsväst?

Är den CE märkt?
Det står inget årtal på EN märkningen i texten men om man söker på märkningen så är den gammal och utbytt mot 2018 men det står ju som sagt inte i texten på ridsportsförbundet men frågan är om det är godkänt eller inte då

Den har rätt siffror och sånt. Men skit samma, jag kastar den.
 
Den har rätt siffror och sånt. Men skit samma, jag kastar den.
Dom som har 2009 är utbytta mot 2018. Alltså den godkända varianten är från 2018 men det står inte ordagrant det i texten på ridsportförbundets sida. Men om du googlar på EN numret så står det att den från 2009 är upphävd och ersätt med 2018
 
Dom som har 2009 är utbytta mot 2018. Alltså den godkända varianten är från 2018 men det står inte ordagrant det i texten på ridsportförbundets sida. Men om du googlar på EN numret så står det att den från 2009 är upphävd och ersätt med 2018

Lite dumt att inte byta EN-nummer då, kan jag tycka.
 
Den har rätt siffror och sånt. Men skit samma, jag kastar den.
Men då är den ju godkänd! Det finns inget som säger att västen måste vara tillverkad efter 2018. Det är ju hållbarhetsmässigt dumt att slänga fullt fungerande saker i gott skick!

Detta gäller tävling och finns reglerat i TR:​

Skyddsväst ska användas i hoppning och fälttävlans terrängprov:

  • Skyddsväst av godkänd typ ska bäras vid all ridning på tävlingsområdet, av alla ryttare fram till och med det år ryttaren fyller 18 år.
  • Västen måste, för att användas på tävling från och med 2009, vara Level 3, CE-märkt och ha beteckningen EN 13158.
  • Överdomare på tävling har rätt att kontrollera att en ryttare använder en godkänd väst.
  • I fälttävlans terrängprov måste alla ryttare ha godkänd väst.
 

Liknande trådar

Gnägg Tycker det känns som att priserna droppar och många ligger ute på annons läääänge, stämmer min iakttagelse? Framför allt många unga...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 098
Senast: SiZo
·
Övr. Hund Jag har tittat på Kalla Fakta: Kamphund säljes på TV4 Play. Skrämmande men tyvärr inte förvånande. Jag känner spontant att något måste...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
5 662
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Min snart fem månaders dvärgpudel tycker Mush inte är såhär jättegott. Hon äter, men jag får truga henne. Hon ska egentligen äta nio...
2 3
Svar
45
· Visningar
477
Senast: ufot
·
Juridik & Ekonomi Jag har skrivit på kontrakt på en hyresrätt och ska nu sälja min bostadsrätt. Jag har två uppskjutna reavinstbeskattningar från tidigare...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
3 580
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp