Fossing

Trådstartare
Jag och min partner har pratat i typ tio år om att vi vill slippa den sydsvenska idiot-anti-vintern och åka och jobba någonstans under de störigaste månaderna.
Nu har jag fått säsongsjobb här hemma under sommaren, och om jag trivs får jag komma tillbaka nästa säsong också, så då öppnar sig ju möjligheten att jobba med något annat under vintern. Lillponnyn har en fodervärd, storhästen ska ändå vintervila i några månader och vi har inte speciellt hög hyra så vi behöver inte hyra ut nåt i andrahand....
Med andra ord - det är praktiskt möjligt att drömma om detta! :D

Men vart kan man åka? Vad kan man jobba med?
Vi åker gärna till något varmt ställe. Men också gärna till alperna eller fjällen - det är inte vintern vi har något emot, däremot den här löjliga låtsasårstiden där ingenting fungerar och allt är geggigt.
Vi har inget emot okvalificerade, underbetalda jobb :D Vi kan spela musik, jag är utbildad stallchef med inriktning på turridning och vi har båda jobbat utomlands tidigare. Jag pratar perfekt engelska, sambons engelska är lite värre men han är å andra sidan grymt bra på tyska. Enda "problemet" är väl att ingen av oss har erfarenhet av bartending/servering/köksarbete.

Nån som varit iväg och kan berätta? Nån som ska iväg och kan berätta? :D
 
Jag bor i Åre och tycker självklart att det är fantastiskt här :D Började med en vintersäsong och sen har jag vart fast året runt i fem år nu...

Åre är en by som fungerar året runt med både sommar och vinterturism så det finns vanliga vardagsjobb här också ;) Det är lite annat än sälen där det mest bara är turism, här är vi hela 1500 som bor inne i byn året om :D
Gillar man hästar har de precis börjat bygga en hästsport arena där det både kommer vara ridskola och inackorderingar.
Turridning finns på ett par ställen runt om kring också om du är lite inriktad mot det :)

Vill man bo och jobba i Åre så finns många möjligheter! Har ni någon erfarenhet utav vinterturism?